Prezentare: BMW Seria 1 facelift

BMW-1-Series-Facelift-9

În primul rând vreau să spun că Seria 1 este singurul BMW pe care nu aş da banii. De fapt ar mai fi şi Seria 3 GT. Dar acolo e altă poveste. BMW Seria 1 este un hatchback absolut fantastic, din toate punctele de vedere. Mai ales în variantă M135i. Dar este mult prea scump. Da, ştiu, face parte dintr-o categorie premium, dar totuşi. Nu mă deranja câtuşi de puţin modelul pre-facelift. Cu toate că am scris despre el că reprezintă frumuseţea interioară. Pentru toţi puriştii, BMW a prezentat astăzi mult aşteptatul facelift al Seriei 1.

BMW-1-Series-Facelift-10

Este mai bun? Este mai frumos? Nu ştiu dacă mai frumos, dar este mai bine integrat în gamă şi pare mai natural. Cei mai mulţi se aşteptau ca noul Seria 1 să primească “faţa” unui Seria 2 Coupe, cu acele blocuri optice fluide şi armonioase, sau să aibă farurile în stilul X3/X4. Ei bine, BMW nu a făcut nici una, nici alta. Noul Seria 1 a primit farurile sale. Nu mai au acel design “bulbucat”, sunt mai alungite şi mai agresive, nu sunt lipite de grilă, dar oferă, în premieră, iluminare full-LED. Celebra grilă “rinichi” este redesenată, fiind ceva mai mare şi mai bine determinată, iar prizele de aer au primit nişte benzi din aluminiu. Ce mă interesează mai mult este pachetul sportiv ///M. Bara sportivă este oarecum în stilul noilor X3/X4, dar se potriveşte de minune şi micului bavarez. Alte schimbări importante se regăsesc şi în partea posterioară. Pe generaţia precedentă, blocurile optice spate aminteau de un Volkswagen Polo, deoarece era mici şi pătrate. Acum ele sunt mari şi alungite. Ori e una, ori e alta. Mi se pare că arată bine, au un desen tipic BMW, dar deja au apărut alţi hateri: “Acum zici că sunt stopuri de Auris sau de Giulietta! Poate dacă te uiţi foooarte atent. 

BMW-1-Series-Facelift-20 BMW-1-Series-Facelift-40

Oricum le vei vedea cel mai des, deoarece varianta M135i a primit 6 cai în plus pentru un total de 326 de cai putere pentru motorul turbo 6 în linie şi 3 litri. Dezvoltat de către divizia sportivă M Performance, un Seria 1 echipat cu acest motor oferă performanţe ca: 5.1 secunde până la 100 km/h cu transmisie manuală, 4.9 cu automată şi 4.7 cu automată şi tracţiune integrală xDrive. 4.7 secunde pentru un hatchback!! Şi nici măcar nu e varianta extremă ///M. Care sigur va veni în curând, deoarece, ieri am văzut că în fişele dealerilor a apărut deja modelul M2. Deci ăla e BMW-ul pe care mi-aş da toţi banii. Acum urmează datele tehnice pentru pensionari: BMW Seria 1 va fi disponibil cu motorizări de 1.5 litri, având doar 3 cilindri şi care produc 109 sau 116 cai putere. WOW! Probabil cel mai vândut Seria 1 va fi 118d sau 120d aşa că vă zic şi astea cum sunt. 150 de cai putere pentru 118d şi 190 cai putere pentru 120d. Foarte bine pentru un hatchback de 2 litri diesel.

BMW-1-Series-Facelift-83 BMW-1-Series-Facelift-91 BMW-1-Series-Facelift-28

Noul BMW Seria 1 facelift este doar un facelift al unui automobil extrem de bun. Iar în stilul tipic al facelift-urilor, acum vei primi mai multe dotări în standard. Ceea ce înseamnă materiale mai bune, dotări scumpe pe care le primeşti gratis şi un sistem de parcare automată. Aceasta are nevoie de doar 80 de cm în plus pentru a parca lateral cu spatele.

BMW-1-Series-Facelift-25 BMW-1-Series-Facelift-26

Cel mai important aspect al noului BMW Seria 1 nu a fost încă dezvăluit, adică preţul. Prezentarea oficială va fi în cadrul Salonului Auto de la Geneva, iar comercializarea acestuia va începe undeva pe sfârşitul anului. Tot nu aş da banii mei pe unul nou. Aştept să apară pe mobile.de.