Opel 1000 Corsa – Anduranță în citadină

Opel 1000 Corsa – Anduranță în citadină – Nordul României

După ce am explorat sudul țării, ziua a doua începe tot din locul în care am parcat și pornim pe traseul de nord în întoarcerea către București. Itinerarul pentru această întoarcere ne promite mult mai multe locații de vizitat, dar și zone de drum în care putem testa noul Opel Corsa facelift. Cum spuneam și la pornire, traversarea țării poate fi făcută în mare parte pe autostrăzi, dar zona din inima Transilvaniei cu satele patrimoniu mondial UNESCO îți oferă cu totul altă experiență. Dar până ajungem acolo, am vrut să vedem și alte obiective. Astfel, ieșirea din Timișoara ne poartă aproximativ o ora și jumătate până la Deva, unde ieșim de pe autostradă, până în satul Banpotoc. Poate pentru cei mai mulți nu reprezintă o destinație cunoscută, dar aici găsim un loc de basm. În anul 2003, antreprenorul italian Giovanni Salvatore se îndrăgostește de această zonă și începe construcția unei grădini, unui parc botanic, I Giardini di Zoe, denumit după nepoata sa. Din 2018 devine obiectiv turistic, unde în fiecare zi, sute de vizitatori vin să vadă plante, arbori, dar și obiecte ornamentale, cum ar fi mese, vaze, bănci, toate aduse din Italia. Pentru câteva minute, ești transpus în peisaje din Italia, Franța, Austria sau Belgia.

 

 

Este o locație pentru care merită să faci un mic ocol, în drumul tău către București. Ne urcăm din nou în micul nostru hatchback, în căutare de următoarea destinație. Opel Corsa ne oferă și spațiul interior necesar pentru tot echipamentul de filmare, deoarece portbagajul oferă 309 litri, iar pe locurile din spate pot lua loc 2 pasageri adulți, în condiții de confort deplin.

Ne continuăm drumul tot pe autostradă, dar doar pentru o oră, deoarece la Alba Iulia ieșim spre Blaj. Orașul din mijlocul Transilvaniei, este încărcat de istorie și mai ales cultură, aici fiind Câmpia Libertății, Crucea lui Avram Iancu, dar și Teiul lui Eminescu. Se spune că marele poet național a poposit în 1866, la umbra teiului, în drumul său de la Bucovina, rostind cuvintele: Te salut din inimă, Roma mică. Îți mulțumesc, Dumnezeule, că m-ai ajutat s-o pot vedea! Teiul se află la ieșirea din Blaj spre Târnăveni, trecând prin Jidvei, iar această porțiune de 200 de kilometri este cunoscută drept Drumul Vinului. Acesta ne poartă printre vii, peste dealuri, prin sate pitorești și este foarte virajat.

Pentru un pasionat de condus, era momentul perfect să trec din nou în modul Sport al trenului de rulare și doar să mă bucur de condus. Cunosc destul de bine acest drum și îmi doream de mult să îl pot documenta într-o mașină nouă. De la volanul noului Opel Corsa mă simțeam cel puțin ca într-o probă de raliu, deoarece dimensiunile compacte și ținuta de drum, însemna că puteam să trag cât mai tare pe virajele succesive. Aici nu ai ace de păr, unde trebuie să frânezi prea mult, ci doar te joci cu volanul și pedala de accelerație. Scaunele noului Corsa facelift oferă suficientă susținere laterală, iar pe versiunea de echipare GS sunt din stofă, cu niște inserții pe spătar și șezut, denumite BANDA White. Înainte să intrăm din nou în drumul principal, după Mediaș, ne-am oprit să analizăm și ce aduce nou interiorul lui Opel Corsa facelift.

În primul rând planșa de bord este gândită pe principiul ”Detox to the max”, în sensul că totul este concentrat pe ecranul sistemului de infotainment, iar butoanele fizice lipsesc în mare parte. Avem totuși buton fizic cu rotiță pentru volum, dar și un buton pentru ”home”. Adică exact ce folosești cel mai des și ai nevoie să le găsești rapid. Interiorul noului Opel Corsa este foarte tehnologizat pentru un model din clasa mică, platforma pe care funcționează este Snapdragon de la Qualcomm Tehnologies și are integrată funcția de recunoaștere vocală Hey Opel pentru a accesa diferite comenzi. Instrumentarul de bord este de asemenea complet digital și configurabil, așa că poți avea fie informațiile de condus, computerul de bord sau informații despre sistemul de cruise control. Pe volan avem butoane fizice pentru comenzi, iar în spate, padelele pentru transmisie, pentru momentele când vrei să te simți exact ca un pilot, așa cum am făcut pe Drumul Vinului.

Astfel, consola centrală nu mai are un levier mare pentru transmisie, doar o mică rotiță, dar atât de ușor de folosit, iar atunci interiorul pare și mai aerisit. Îmi place că s-au păstrat comenzile fizice pentru climatizare, adică rotițe pentru ajustarea temperaturii sau a intensității aerului. Meniul climatizării este afișat în ecranul central, pentru comenzi suplimentare. Pe tot acest parcurs, am putut folosi funcția Apple CarPlay, care funcționează fie prin cablu, dacă vrei să îți și încarci telefonul, fie wireless.

Era deja trecut de ora prânzului când am ajuns în localitatea Biertan. De aici începe călătoria noastră prin celebrele sate transilvănene, iar Biertanul este printre cele mai vechi, dar și printre cele mai mari sate din zonă. Acesta face parte din patrimoniul mondial UNESCO și este de înțeles de ce. Casele în stil baroc, în culori pastel, străzile liniștite și biserica fortificată, impunătoare în centrul satului, te trimit cu gândul la timpuri medievale, mai simple. Biertanul a fost centru episcopal timp de 3 secole, tocmai de din acest motiv, biserica trebuia apărată, ceea ce determinat construirea unei cetăți cu 3 ziduri de protecție concentrică, singura de acest fel din Transilvania. În sezonul turistic, meșteșugarii, localnicii și alți artizani, își expun creațiile și produsele în piațeta centrală.

După Bietan, ne întoarcem în drumul principal spre Brașov, unde regăsim celelalte sate, unele cu nume mai cunoscute, altele care merită explorate. Trecem și de Sighișoara, pe care o vom vizita cu siguranță, cu altă ocazie și ajungem în Saschiz. Acesta este chiar pe drumul principal, deci nu trebuie să ne abatem și parcăm noul Opel Corsa în fața bisericii din sat. Este interesant să vezi într-o localitate cu case mici, săsești, cât de impunătoare sunt bisericile. În Saschiz, turnul bisericii este construit după modelul Turnului cu ceas din Sighișoara, dar la o scară mai mică. Pe un deal, nu foarte departe, putem vedea și cetatea medievală, care apăra satul.

În zonă, foarte aproape de drumul național, cei care ajung aici pot vedea celelalte sate din patrimoniul mondial UNESCO, cum ar fi Dârjiu sau cel mai cunoscut, Viscri, dar și alte sate ce merită oricând un titlu. Criț, Cloașterf sau Meșendorf, locuri unde găsești restaurante cu specific rural sau chiar acomodări în casele vechi. Noi ne-am continuat călătoria până la Cetatea Rupea. Ultima locație de vizitat în întoarcerea noastră către București.

Cetatea Rupea este una dintre cele mai vechi vestigii arheologice de pe teritoriul României și este construită pe un masiv de bazalt, având forma unei spirale ascendente, asemeni unei cochilii de melc. În ultimii ani, cetatea a fost restaurată complet, oferind un prilej foarte bun pentru turiști și pentru cei aflați pe drum să viziteze, să poposească și să admire priveliștea asupra dealurilor de la înălțime.

Tot ce ne mai rămâne acum e să ne întoarcem spre Brașov, iar mai apoi, la București. Sunt câteva ore de condus de la Rupea până la București, dar așa cum am văzut pe parcursul sutelor de kilometri la volanul noului Opel Corsa, totul este confortabil și relaxat. Vă spun sincer, că după două zile și mai bine de 1000 de kilometri, aș mai putea sta mult și bine la volanul acestei citadine, care s-a dovedit companionul perfect de a traversa și de a explora țara.

Întoarcerea în București ne-a primit tot pe o vreme ploioasă, așa cum am plecat și pe o aglomerație specifică vremii. A fost interesant să vezi clădiri de sticlă, mastodonți moderni și o linie a orizontului străpunsă de vârfuri de blocuri, mai ales după ce ne-am întors în trecut, câțiva kilometri mai devreme. Opel Corsa se întoarce în mediul său natural, adică orașul, după 1263 kilometri și un consum mediu de 6 l/100 km. Varianta pe care am condus-o costă 22.099 euro în această echipare GS, pe care primești absolut tot ce ai nevoie atât pentru oraș, cât și pentru un drum lung, așa cum am făcut noi.

Proiectul ”Opel 1000 Corsa” a fost susținut de Trust Motors