Chevrolet Silverado – Test Drive

Chevrolet Silverado High Country – Spirit texan

Încă nu suntem obișnuiți cu astfel de mașini. Spun din prisma europenilor sau a românilor. Noi suntem obișnuiți cu mașini mult mai mici, iar singurele pick-up-uri pe care le știam erau Dacia ”Papuc” sau câteva modele Aro cu benă. Ceva mai târziu am prins gustul unor pick-up-uri japoneze sau europene, dar care din nou, vin cu dimensiuni mult mai potrivite pentru drumurile noastre. Chiar dacă, noi, nu suntem obișnuiți cu ele, piața din Statele Unite este plină de mașini imense, cu benă, cu motoare V8 de cilindree mare, cu foarte multe dotări și lux interior, iar încet încet, românii văd tot mai multe astfel de modele pe străzile noastre.

Silver Motors Timișoara a vrut să fie importatorul acestor pick-up-uri, iar după multitudinea de teste cu RAM 1500, o mașină deja best seller pentru ei, a venit rândul lui Chevrolet Silverado să intre în parcul de teste. În esență, o alternativă pentru cei care nu vor un RAM 1500, dar și un pick-up care are foarte multe asemănări, dar și deosebiri, față de celălalt pick-up american. Silverado este și un nume mult mai puțin cunoscut de români, nu cred că s-a mai vândut vreo generație în România, nici nu prea am văzut aduse de alți clienți particulari. Totuși, această generație 2024, este una dintre cele mai spectaculoase de până acum, iar pentru cine este în căutare de un pick-up luxos, spațios și puternic, trebuie să citiți următoarele rânduri.

Atunci când te gândești la pick-up-uri americane, îți vine în minte imaginea unui Silverado, fără să îl cunoști neapărat. Este chintesența design-ului american. Mare, impunător, extravagant. Are una dintre cele mai mari grile din orice segment, care cred că concurează doar cu alte grile de TIR, deoarece se întinde pe toată lățimea mașinii, iar aici vorbim de o mașină de 2 metri lățime. Tocmai din acest motiv, mi se pare că blocurile optice sunt o idee prea mici, chiar dacă ele sunt mai mari decât palma mea. În design-ul general, acestea sunt cam dispropoționate, dar dacă ne gândim că așa trebuie să arate, atunci Silverado este acel pick-up texan pur. Semnătura luminoasă cu LED este distinctă pentru modelele Chevrolet din America și îi oferă mașinii o imagine apare, nu că nu l-ai vedea venind în trafic. În rest partea frontală este lipsită de alte artificii de design, totul este perfect drept, nu știu cum se descurcă la un impact frontal cu pietonii, dar cumva a trecut de reglementările de siguranță. Doar în partea de jos avem proiectoarele de ceață, ascunse sub o protecție cromată. Încă sunt în dubii, dacă îmi place mai mult Silverado sau RAM 1500 la partea din față.

Privit din lateral, nu sunt multe de spus. Este un pick-up cu design clasic. Nu s-a încercat nimic ieșit din comun, cu toate că jantele măsoară un impresionant 22 de inch, sunt cromate și ies foarte frumos în evidență. Cred că 22 de inch este dimensiunea potrivită pentru a arăta proporționat cu restul caroseriei. Avem praguri electrice, care ies în afara caroseriei, pentru un acces mai bun la interior, iar dacă apeși cu piciorul pe un buton în lateralul lor, acestea culisează mai în spate, pentru a avea acces și în benă. Mi se pare o dotare foarte interesantă și, sincer, nu am mai văzut-o la niciun pick-up. Tot din lateral, poți să vezi inscripiționarea versiunii de echipare High Country, pe aripa laterală, iar pe capotă, capacitatea cilindreei. 6 virgulă 2 litri! Despre motor, vă vorbesc mai jos.

Posteriorul lui Chevrolet Silverado 2024 este mai cuminte decât partea frontală, avem blocuri optice clasice, verticale, dar care amintesc cumva de semnătura luminoasă din față, ieșirile evacuării sunt dreptunghiulare, iar pe lateralele bării posterioare avem niște trepte pentru acces în benă. De fapt, inginerii Chevrolet au gândit mai multe moduri pentru a accesa mai ușor bena, inlusiv printr-o deshidere separată, mai mică, pentru capacul benei. Dacă la RAM 1500 am văzut că se deschide în lateral, ca o ușă, în Silverado, accesul e mai diferit. Alegeți voi soluția potrivită.

Din punctul meu de vedere, Chevrolet Silverado arată chiar mai american, mai texan, decât RAM 1500, dar este o părere pur subiectivă. La urma urmei, e destul de greu să desenezi ceva complet radical în această clasă unde utilitatea contează. Toate trebuie să arate cam la fel. Singurele diferențe fiind la aspectul părții frontale sau la interior.

Aici unde Chevrolet Silverado este mult mai diferit față de RAM 1500. Planșa de bord este mult mai elegantă, mai apropiată de o mașină mică, decât de o utilitară. Tot ce trebuie să știți e că spațiul interior este absolut imens. Fie că vorbim de locurile din față, ori cele din spate. De fapt totul e la superlativ. Scaunele imense, consola centrală foarte lată, volanul cu diametru cât janta unei mașini de clasă mică, dar și ecranele din bord. Chiar dacă vorbim de o mașină pick-up, care în esență ar trebui să fie o utilitară, interiorul lui Chevrolet Silverado este foarte luxos, mai ales în această versiune de echipare High Country. Aceasta aduce scaune îmbrăcate în piele groasă, de foarte bună calitate, cusături de culoarea cuprului atât pe scaune cât și pe capacul cotierei, lemn poros pe bord, pe fețele de uși, dar și pe consola centrală. Interiorul arată foarte bine, iar acele ecrane sunt parcă mai bine integrate decât la RAM 1500. Instrumentarul de bord are o grafică excelentă, este foarte configurabil, cu toate că nu îți afișează consumul în l/100 km, doar în km/l, asta așa să îți dai seama că sub capotă e totuși un V8 de 6.2 litri.

Ecranul central are de asemenea o grafică foarte bună, este ușor de folosit, chiar dacă nu am găsit prea multe funcții. Îmi place în schimb, că avem comenzi cu butoane fizice pentru climatizare, așa că e ușor să reglezi temperatura fără să îți iei ochii de la drum. Mai avem niște butoane de shortcut și imediat sub ecranul sistemului de infotainment, deci interiorul lui Silverado mi se pare suficient de ergonomic.

Dar acum vreau să vă vorbesc despre cum se conduce acest mastodont. Deoarece sunt câteva diferențe față de RAM 1500 Limited, pe care l-am condus acum câteva săptămâni, tot aici pe blog. Motorul de pe Chevrolet Silverado High Country este un V8 EcoTec3, de 6.2 litri, care produce 420 de cai putere, cu 20 de cai mai mult decât Hemi-ul V8 de pe RAM 1500. Și cilindreea e mai mare, dar livrarea puterii nu este la fel de brutală în Silverado. Motorul este conectat la o transmisie automată cu 10 rapoarte, așa că la fiecare apăsare a pedalei de accelerație, cutia trebuie să retrogradeze mai multe trepte, iar astfel nu simți că mașina ”pleacă” la fel de agresiv. Totuși, dacă te uiți în instrumentarul de bord, vei vedea cum viteza urcă foarte repede, așa că nu e vreo problemă să intri în depășiri sau să rulezi la viteze de autostradă.

Din păcate, nici evacuarea nu sună chiar atât de grav, de puternic, ca în RAM 1500. Poate și acest aspect te face să te gândești că motorul nu este la fel de brutal. Cumva, Chevrolet Silverado este mai mult pe partea de confort, pe condus relaxat, cum e și normal de la un pick-up de aproape 6 metri lungime. Poziția înaltă la volan îți oferă un sentiment de autoritate, vezi peste orice în trafic, nu prea vezi unde se termină capota, dar în timp te obișnuiești cu acest gabarit. Silverado nu are o suspensie pneumatică, reglabilă, așa că nu se va simți la fel de confortabil ca un RAM 1500 Limited. Vine cu suspensie clasică, mai potrivită pentru cărat și implicit mai fiabilă, așa că se adresează unor clienți care caută ceva mai multă utilitate de la un pick-up american.

Dacă vă sperie faptul că sub capotă e un motor V8 de 6.2 litri, trebuie să vă spun că și modelul Silverado vine cu instalație GPL tot de la prins, montată de Silver Motors Timișoara. Cu un rezervor de gaz de 120 de litri, poți să rulezi fără probleme aproximativ 500 de kilometri cu un plin de gaz. O idee mi s-a părut consumul mai mare în Silverado, dar când vorbim de 16-18-20 litri/100 km, nu prea mai contează câțiva litri în plus. Silverado e și foarte silențios în utilizare, nu simți niciodată că ”te chinui” cu o utilitară mare.

Mai e nevoie de ceva timp pentru a ne familiariza cu toate aceste pick-up-uri americane. Silver Motors Timișoara vrea să aducă și ediții speciale sau alte versiuni de echipare, fie de lux, fie pentru offroad, deoarece americanii au o mulțime de variante pentru fiecare pick-up din gama GM. Chevrolet Silverado High Country este fără îndoială alternativa perfectă pentru RAM 1500, dar ca și în cazul altor mașini din aceleași clase, preferințele sunt subiective, iar mașina se alege și în funcție de afinitatea pentru o marcă.

Chevrolet Silverado High Country V8 EcoTec3 oferit pentru test drive de Silver Motors Timișoara