Prezentare: BMW Seria 2 Active Tourer
De obicei nu scriu despre astfel de maşini. Dar este prea “interesantă” ştirea ca să nu o dezbat. BMW, nume care dintotdeauna a fost asociat cu sportivitatea, prezintă acum un monovolum. Care îl vor numi SERIA 2 Active Tourer. Ştim până acum că BMW Seria 2 este unul dintre cele mai sportive şi dinamice BMW construite vreodată. De ce a folosit BMW această titulatură pentru sfânta treime a nesportivităţii: monovolum, tracţiune faţă şi motor cu 3 cilindri.
Da, aţi citit bine, Seria 2 Active Tourer va avea tracţiune pe puntea faţă! Este pentru prima dată în istorie când BMW optează pentru astfel de tren de rulare. Plus că previziunile sunt sumbre pentru fani. BMW având în proiect şi alte modele pe aceeaşi platformă. Oricum, clienţii de Seria 2 AT nu vor fi genul sportiv, deci pentru ei nu va conta foarte mult această soluţie. Dar va conta pentru ceilalţi participanţi la trafic, pentru că este urât.
Noul monovolum BMW este, cred, singurul BMW care nu arată a BMW. Pe bune. În afară de grila dublă specifică, nu seamănă cu nimic ceea ce a mai avut BMW. Farurile sunt foarte mari şi poziţionate prea sus, iar spatele este ridicol. Din profil, mie îmi aminteşte de Opel Meriva. Un BMW care aminteşte de un Opel este de neconceput. Dar şi Mercedes a avut astfel de scăpări şi le-a ieşit cumva. Vorbesc aici de clasa B, cu care Seria 2 AT va intra în concurenţă directă. BMW spune că va spurca şi mai mult numele, oferind un pachet M pentru Seria 2 AT. Cum puteţi asocia litera supremă cu asta? La cum arată această creaţie BMW, parcă nu era atât de rău cu Bangle, nu?
Interiorul mai spală ceva din imaginea lăsată de exterior, dar şi aici BMW a apelat la nişte “artificii” pe care nu le înţeleg. Fiind un monovolum premium, Seria 2 AT, oferă un sistem head-up display. Dar nu este cel folosit de fraţii mai mari, cu afişare direct pe parbriz, ci din spatele instrumentarului de bord, iese un gemuleţ pe care sunt afişate informaţiile. O găselniţă destul de ieftină pentru o maşină din Bavaria. Apoi schimbătorul are o formă nouă, dar care aduce aminte de modele mai vechi BMW, nefiind la fel de spectaculoasă precum la modelele noi. Fiind un monovolum, poziţia la condus este puţin mai înaltă decât ne-a obişnuit BMW, iar ca noi să uităm acest lucru, i-au spus “Semi-command position”! Deci ceva de genu, “aproape bine”, “semi-bine”.
Gama de motorizări este completă, oferind o varietate de motoare pe benzină sau diesel pentru toţi pensionarii, iar în premieră pentru un BMW va exista un motor de 1,5 litri, cu trei cilindri, care va produce 136 de cai putere, echipând varianta 216i AT. 225i va fi cea mai puternică variantă, având 231 de cai putere şi un timp până la 100 km/h în 6,8 secunde.
Acestea fiind spuse, BMW se plictiseşte teribil prin Munchen, după ce a lansat un seria 3 coupe, apoi făcându-l iar cu patru uşi, dar cu hayon, când mai avea unul în forma lui Seria 3 GT. Iar acum apare Seria 2 Active Tourer, care face exact acealeaşi lucruri, dar este mai urât şi mai puţin practic. Sunt curios cine se va gândi, vreau un BMW cu tracţiune faţă, doar ca să arat lumii că mi-am luat BMW. Dar cel mai mult mă deranjează faptul că se numeşte SERIA 2!! DE CE??
Aşa arată un BMW Seria 2 coupe normal, în caz că vă întrebaţi –>