Prezentare: Ford Ranger PHEV
Noua generație Ford Ranger este una dintre cele mai capabile de pe piață, tocmai de aceea este unul dintre cele mai vândute pick-up-uri, nu numai în România, dar și în Europa. Este disponibil cu mai multe motorizări și variante de echipare, dar pentru cei mai mulți, versiunea Raptor este chiar o mașină de luat în considerare, fie că ai de lucru, fie doar vrei să te distrezi în offroad. Atunci când vorbim de utilitare, de mașini de cărat, ai crede că totul se întâmplă în afara orașului, motiv pentru care nu prea te interesează poluarea, vrei doar performanță. Totuși, pentru a se înscrie și mai bine la noile norme, Ford Ranger poate avea acum și motorizare plug-in hybrid.
Astfel, devine primul pick-up PHEV din România, o noutate absolută, care nu a fost neapărat cerută până acum, dar cu siguranță aduce o mulțime de beneficii. Din primele imagini, nu vedem diferențe de design față de un Ranger cu motor convențional, doar avem portul pentru încărcare în aripa stânga spate. Dar în cazul hibridelor, oricum se încearcă o asimilare cât mai apropiată de ceea ce știam la un model, iar odată ce începi să citești fișa tehnică, vei avea niște surprize plăcute.
Asta deoarece noul Ford Ranger PHEV este propulsat de un motor de 2.3 litri EcoBoost, plus un motor electric și un set de baterii de 11.8 kWh, care împreună produc 280 de cai putere și un cuplu fantastic, 690 Nm. Acest cuplu va ajuta cu siguranță la tractări și la situații limită unde pe un pick-up vei avea nevoie de cuplu, iar capacitatea de tractare este de 3.5 tone. Ranger PHEV duce în benă până la 1000 de kg, deci nu sunt nici aici diferențe față de motorizările convenționale. Marele atu, pe lângă putere și cuplu, este faptul că Ranger PHEV poate rula complet electric până la 45 de kilometri, iar asta îl va ajuta cu siguranță pentru a intra în zonele cu restricții din marile orașe. Nu cred că vreun proprietar care chiar folosește un Ford Ranger îl interesează neapărat să ruleze silențios, dar odată cu această versiune va primi o mulțime de beneficii pe care le aduce un plug-in hybrid.
Noul Ford Ranger PHEV vine echipat și cu încărcătorul Pro Power OnBoard, ceea ce înseamnă că poate încărca și alimenta diverse unelte direct de la mașină, care va funcționa ca un generator. Asta ajută foarte mult la munca pe șantier și în zonele retrase. În standard, sistemul oferă 2.3 kW, însă există și opțiunea unui încărcător de 6.9 kW, cu două prize de 15 amperi. Ford Ranger PHEV nu renunță nici la calitățile în offroad, acest model având sistemul e-4WD cu diferențial spate blocabil.
Pentru început vor fi disponibile 3 versiuni de echipare, printre care Wildtrak, XLT și cea specială de lansare Stormtrak.