Bavarezii continuă avalanșa de modele noi, pe care o să le lanseze până în 2020. Totuși, nu cred că vor fi alte modele mai spectaculoase ca noul Seria 8. Fiind obișnuiți să comentăm și să băgăm de vină la fiecare automobil nou lansat, odată cu noul Seria 8, toți am rămas cu gura căscată și parcă am amuțit. Trebuie să fii fan înrăit Mercedes Benz S-Coupe, să nu apreciezi design-ul noului Seria 8. Din punctul meu de vedere este cel mai spectaculos model BMW lansat în ultimii ani și spun asta deoarece nu a încercat prea tare.
Bineînțeles că vom vorbi despre design-ul exterior și mai ales celebra grilă a bavarezilor. Da, este mare, dar nu este disproporționată și nici nu sare așa tare în evidență. În plus, este lată ceea ce îi oferă mașinii o imagine agresivă, spre deosebire de cea a noului X5 care este mare pe verticală. Un alt exemplu de design: blocurile optice nu sunt unite cu grila. Această trăsătură a devenit cunoscută odată cu Seria 3, continuată cu actualul X5 și Seria 7, ajungând și la Seria 5. Nu foarte mulți au apreciat acest artificiu de design, iar blocurile optice ale noului Seria 8 sunt dovada clară că nu ne-am înșelat. Farurile sunt alungite și agresive, suficient de înguste și proporționate cu restul părții frontale. Seria 8 arată în același timp elegant, cum ar trebui să arate un GT, dar și sportiv, cum ar trebui să arate un BMW. În primele imagini oficiale vedem modelul M850i xDrive, ceea ce înseamnă că avem o bară frontală M sport, iar prizele de aer generoase amintesc de cele ale noului M5. Sunt curios cum ar arăta noul Seria 8 într-o configurație mai elegantă. Posteriorul este de asemenea spectaculos, dar o idee mai agresiv și mai dramatic decât partea frontală. Blocurile optice spate sunt înguste și nu prea amintesc de niciun alt model din gamă, numai că bara posterioară are niște prize de aer cu muchii agresive, poate prea agresive. Nu cred că am ajuns să scriu asta, dar ieșirile evacuării mi se par o idee prea mari. Poate că văzut pe viu, toate proporțiile noului Seria 8 arată mai potrivit.
Am lăsat la sfârșit ultimul detaliu al design-ului, și anume profilul. Linia plafonului este extrem de arcuită, mai ales în zona pasagerilor față și se alungește mult, dar înainte de linia portbagajului. Aceasta nu este o linie cunoscută pentru bavarezi, mai ales că vechile coupe-uri erau ceva mai bombate spre posterior. Acest desen îi oferă un posterior lung, cu care trebuie să ne obișnuim. Prin comparație cred că Mercedes Benz S-Coupe este mai bine proporționat. Totuși, Seria 8 vine cu design foarte proaspăt, aș putea spune chiar atemporal și sunt de părere că și peste mulți ani va arată foarte bine.
Atunci când am postat primele imagini ale noului Seria 8, au fost câțiva dintre voi care au spus că noul Seria 8 este o continuare a vechiului Seria 6, decât o interpretare a primului Seria 8. Acest lucru se vede cel mai bine la interior. Acolo design-ul consolei centrale este o evoluție a celui de la Seria 6. Din punctul meu de vedere este foarte bine că Seria 8 are un interior distinc, nu unul preluat de la Seria 7, de exemplu. Totuși, sunt câteva elemente ergonomice pe care le-am văzut la nou lansatul X5, cum ar fi instrumentarul de bord sau comenzile climatizării. Interiorul se potrivește de minune cu caracterul mașinii, adică suficient de luxos și sportiv, perfect pentru un GT.
Încă de la lansare, Seria 8 va fi oferit în varianta M Performance, M850i xDrive, ceea ce înseamnă un motor V8 de 4.4 litri, capabil să producă 530 de cai putere și un sprint până la 100 km/h în doar 3.7 secunde. Chiar dacă are 70 de cai mai puțin este aproape la fel de rapid precum noul M5, iar asta înseamnă că viitorul M8 va fi o mașină extrem de rapidă. Va exista și o versiune 840d, cu un motor de 3 litri diesel care produce 320 de cai putere și 680 Nm. Chiar dacă este un diesel, cred că se va vinde bine, cel puțin pe piața din România. Deocamdată nu sunt anunțate variante cu tracțiune spate, doar cele xDrive. Probabil că tracțiunea integrală se pretează mult mai bine caracterului mașinii.
Am așteptat mult această mașină. S-a și lăsat așteptată. BMW nu a mai avut de mai bine de 20 de ani o astfel de caroserie, iar acum că aceasta a venit, a cam rupt gura târgului. Sper să nu mai fie mult până când o să-l vedem în România și mai ales testat aici pe blog.
Folosim cookie-uri ca sa stim cand ne accesati site-ul, modul in care interactionati cu noi, sa va imbogatim experienta ca utilizator si sa customizam relatia dvs. cu site-ul nostru.
Pentru a afla mai multe, faceti click pe sectiunile. De asemenea, puteti schimba setarile si preferintele dvs. Atentie insa, blocarea unor tipuri de cookie-uri poate afecta experienta dvs pe site-ul nostru si serviciile pe care vi le putem oferi.
Cookie-urile functionale
Aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile disponibile pe site-ul nostru și pentru a utiliza unele dintre funtionalitatile de baza ale site-ului.
Deoarece aceste cookie-uri sunt strict necesare pentru livrarea site-ului, nu le puteți refuza fără să influențeze funcționarea site-ului nostru. Puteți să le blocați sau să le ștergeți modificând setările browserului și blocând toate cookie-urile de pe acest site web.
Cookie-urile Google Analytics
Aceste cookie-uri colecteaza informatii care se utilizeaza individual sau agregat pentru a ne ajuta sa intelegem modul in care site-ul nostru este utilizat sau cat de eficiente sunt campaniile noastre de marketing, ajutandu-ne sa personalizam site-ul pentru a va imbunatati experienta. Dacă nu doriți să colectam date despre vizitele dvs pe site-ul nostru, puteți dezactiva urmărirea în browser-ul dvs. aici:
Alte cookie-uri externe
De asemenea, folosim diferite servicii externe cum ar fi Google Webfonts, Google Maps și furnizorii externi de video (YouTube sau Vimeo). Având în vedere că acești furnizori pot colecta date personale precum adresa IP, vă permitem să le blocați aici. Rețineți că acest lucru ar putea reduce semnificativ funcționalitatea și aspectul site-ului nostru. Modificările vor avea efect după ce reîncărcați pagina.