Retrospectiva anului 2019
La fel ca orice retrospectivă, încep prin a spune că acesta a fost cel mai bun an pentru blog. Am avut cele mai mult vizualizări și cele mai multe mașini testate. Pentru asta vă mulțumesc vouă, celor care interacționați cu paginile social media și care dați click pe blog. În al doilea rând, tuturor reprezentanțelor și importatorilor care mi-au oferit mașinile pentru teste și care au avut încredere că livrez materiale bune. Tocmai pentru acest lucru, am călătorit în toată țara, pentru a găsi cele mai bune locații pentru poze, am luat nenumărate avioane de la Timișoara la București, am fost la mare și am fost la munte cu mașinile de test. Am fost la multe evenimente, am cunoscut o mulțime de oameni pe care îi știam doar prin intermediul blogului, dar mi-am făcut și prieteni noi. Am consumat foarte mulți litri de combustibil și am băut foarte multe cafele pentru a fi în stare să conduc sau după ce m-am trezit la răsărit, pentru cel mai bun cadru. Au fost mulți kilometri și multe ore la volanul unor mașini extraordinare. Într-un test am stat 28 de ore în mașină, în cele 3 zile cât a fost mașina la mine. Au fost și teste de doar jumătate de oră, pentru că încă nu aveau încredere în ceea ce fac, dar cei mai mulți m-au ajutat mai mult decât aș fi crezut. Bineînțeles că au fost multe momente în care mi-au fost refuzate unele mașini pe care le-am cerut, dar tot timpul a venit ceva mai bun. Așa că anul acesta am condus:
12 BMW
Pe lângă faptul că de fiecare dată când mergeam la București luam câte un model de test, iar reprezentanța Grup West Premium îmi este a doua casă, multe teste cu modele BMW au venit din simplul motiv că au apărut atâtea BMW-uri noi. Mi-au scăpat câteva, dar voi reveni cu ele, cât de curând, anul viitor.
Toate testele cu modele Mercedes Benz au venit din partea Autoklass Timișoara. Aici se aduc toate modelele noi, care de multe ori înseamnă versiuni exclusiviste și modele spectaculoase, cum ar fi un S Class auriu sau noul GLE venit în prima săptămână după lansare. Pentru anul viitor se anunță alte câteva modele noi sau facelift-uri, așa că e interesant de văzut dacă articolele cu Mercedes Benz vor fi în top anul viitor.
Anul acesta am reușit o colaborare foarte importantă cu Porsche Brand România, de la care am condus mai toate modelele noi apărute în 2019. SUV-urile Cayenne, Cayenne Coupe și Macan, una dintre cele mai bune mașini pentru condus, Cayman T, dar mai ales punctul culminant al acestui an: noul Porsche 911.
Cel mai citit articol a fost, oarecum surprinzător, testul meu nu foarte obiectiv cu Dacia Duster. Impactul mare a fost faptul că m-am lăsat dus de emoție și am scris așa cum am crezut la momentul respectiv despre SUV-ul autohton. Am primit o mulțime de răspunsuri, unii care susțineau ce am scris, alții care spuneau că exagerez. În continuare îmi mențin părerea despre SUV-ul românesc, dar mi-am dat seama că un articol în care vorbesc de rău prinde mai bine decât unul în care laud mașina.
Cea mai ieftină mașină pe care am condus-o a fost, surprinzător, Mazda 3. Spun surprinzător, pentru că noua generație are un design foarte frumos, și nu trădează prețul de sub 20.000 euro, dar Mazda 3 este totodată și cea mai puțin potentă mașină condusă anul acesta. Motorul aspirat de 2 litri, produce doar 120 de cai putere, același motor fiind și sub capota fratelui SUV Mazda CX-30.
Cea mai puternică mașină pe care am condus-o anul acesta a fost BMW M5 Competition. Anul trecut, articolul cu M5 a fost unul dintre punctele culminante, iar anul acesta varianta Competiton m-a făcut să-mi aduc aminte de acele momente. Noua versiune nu este mult diferită față de varianta normală, dar puterea crescută, face din BMW M5 Competiton, cea mai puternică mașină în care am apăsat pedala de accelerație. Dar nu este cea mai rapidă. Acest titul îi revine modelului Porsche 911 Cabriolet Carrera S. Chiar dacă în esență este un motor de bază, ce produce ”doar” 450 de cai putere, Accelerația până la 100 km/h se realizează în doar 3.4 secunde. Chiar dacă Tesla Model 3 Performance, despre care ați citit accelerează la fel de rapid, dramatismul modului Launch Control din Porsche îl face să fie pe locul 1 la cea mai rapidă mașină din 2019.
Ar mai rămâne să vă spun despre mașina care m-a impresionat cel mai mult anul acesta. Și nu, nu este noul Porsche 992, chiar dacă aceasta din urmă ia și titlul de cea mai scumpă mașină condusă, cu un preț de 187.000 euro, parcă la un Porsche te-ai aștepta să fie special, rapid, extraordinar. La fel este și cazul unui BMW sau Mercedes Benz. Chiar și în cazul unui KIA. Dacă e 25.000 euro și face lucrurile foarte bine, te aștepți la asta. Dar atunci când vezi o mașină, o conduci, iar după aceea rămâi mască, pentru că nu credeai că se va conduce așa, pentru că modul în care merge nu are nicio legătură cu modul cum arată, pentru că este dublu prețului unei versiuni de top, atunci pot spune că această mașină m-a impresionat cu adevărat. Pentru că nu mă așteptam deloc. Voi scrie pe larg și de ce este atât de bună anul viitor. Voi vorbi despre Ford Ranger Raptor.
Încă o dată mulțumiri tuturor care au făcut posibile articolele pe care le-ați citit anul acesta. Mi-am propus să am un articol nou în fiecare săptămână, iar până acum am condus mai mult de 52 de mașini. Țelul a fost atins, așa că urmează unul nou pentru 2020.