Prezentare: Jaguar XE
Chiar atât de bun să fie un BMW seria 3? Aproape orice producător auto atunci când lanseaza un nou model premium de clasă medie are în minte ca maşina lor să “bată” un BMW seria 3. Aşa s-a întâmplat cu noul C-Class de la Mercedes-Benz, aşa că nici Jaguar nu a ratat ocazia de a arunca în ring un rival pentru bavarez. Dar Jaguar are cel mai îndrăzneţ plan dintre toţi.
Botezat Jaguar XE, noul model de clasă medie, înlocuieşte defunctul X-Type, un automobil mult prea vechi pentru această competiţie. Noul XE este primul Jaguar construit pe o platformă complet nouă, folosindu-se intens aluminiul. În funcţie de motorizare, XE cântâreşte cât un VW Golf. Este chiar mai puţin decât fostul lider al clasei, C-Class. Ca să vă daţi seama cât de mult vrea Jaguar locul unui Seria 3, noul XE va folosi un sistem de tracţiune pe puntea spate. Opţional va fi oferit şi tracţiune integrală. Pentru a fi un rival demn de sportivitatea seriei 3, Jaguar foloseşte pentru XE o suspensie spate preluată direct de la sportivul F-Type. Se anunţă o competiţie extrem de disputată atunci când XE va intra în producţie. Tot de la F-Type, noul XE va împrumuta motorul V6 care produce 340 de cai putere, suficienţi pentru o accelerare până la 100 de km/h în doar 5 secunde. Vor exista şi versiuni diesel noi, denumite Ingenium de 2 litri despre care se vehiculează că vor fi extrem de economice.
Toate aceste aspecte tehnice vor fi în zadar, dacă nu avem un design pe măsură. “Părinţii” Jaguar şi Land Rover, indienii de la TATA Motors, au investit mult în noul model, au dat frâu liber imaginaţiei designerilor, iar aceştia i-au răsplătit cu un sedan foarte frumos, curat, fără mari artificii de design. Noul XE preia elemente de la faceliftul lui XF, dar şi de la frumosul F-Type. Partea frontală este desenată cu linii clare, fluide, avem grila specifică Jaguar, faruri agresive, guri de aerisire proeminente, dar şi un profil care aminteşte puternic de BMW. Spatele este cel puţin discutabil, mai ales desenul stopurilor, dar până la urmă totul se rezumă la preferinţe subiective. Pentru prezentarea oficială Jaguar a ales să ne arate prima dată modelul XE sportiv. Denumit cât se poate de erotic. XE-S <– (dacă îl citiţi invers ;)) Locul unde noul XE nu mă impresionează cu aproape nimic, este interiorul. Un design simplu, chiar banal, scos în evidenţă doar de volanul sport, preluat tot de la F-Type. În rest, consola centrală este dominată de ecranul sistemului de infotainment şi lipsa unui schimbător de viteze convenţional. Acesta, cel mai probabil, va fi aceeaşi rotiţă care iese din consolă, specifică mărcii.
Acestea fiind zise, care este mai bun, noul Jaguar XE sau incontestabilul BMW Seria 3? Având în vedere designul fresh, cel puţin la exterior, noile motoare şi şasiu, dar mai ales sportivitatea pe care o promite, Jaguar XE se apropie extrem de mult de rivalul său. În plus, mai vine cu o imagine de marcă mult mai exotică decât a unui german. Pe mine unul m-a convins într-o proporţie măricică. Să nu uităm totuşi pe cine are adversar. Articolul despre BMW seria 3 gasiti aici