Atlet în costum
Am avut doar 2 ore libere să caut ceva nou de test. De fapt, nu ceva apărut nou, ci mai degrabă interesant, ceva mai bun decât până acum chiar dacă nu e chiar atât de nou pe piaţa din România. Dar cel mai interesant era locaţia, pentru că eram într-un loc mai puţin cunoscut pentru turaţiiscrise.wordpress.com, şi anume la Oradea. Nu mă aşteptam să găsesc acea reprezentanţă deschisă, foarte primitoare şi cu maşini cum nu prea sunt prin România. Sincer vă spun. Şi am ajuns prin destule.

Tot timpul am susţinut ca reprezentanţele trebuie să-i afişeze clientului maşina în varianta ei de top. Să-i arate ce poate maşina cu adevărat. Lasă-l pe el să decidă ceea ce i-a plăcut şi ceea ce nu i-a plăcut. Nu merge din vorbe. “Că ştii că dacă îţi pui şi aia şi aia o să fie mai bine…” Mai bine le văd şi le simt pe toate şi apoi îmi fac o părere. Iar la Grup West Premium mi-am pus la dispoziţie cel mai frumos BMW, cel mai bun sedan la ora actuală şi dotat cu tot ce îţi poţi imagina.
Multă lume acuză BMW că modele lor duc lipsă de personalitate. Toate arată cam la fel. Mă refer la sedan-uri. Dar BMW seria 3 este poate cel mai bun exemplu că majoritatea se înşeală. Poate la început le dădeam dreptate. Nu mi s-a părut foarte frumos. Dar acestea erau păreri strict din poze. În realitate însă lucrurile stau total diferit. Acest nou Seria 3 vine cu cea mai agresivă “faţă” desenată vreodată, capota plonjată şi alura de “business altlet” îi prinde de minune, iar jantele de 18 inch în stil Turbină completează imaginea aproape perfectă pe care Seria 3 o reflectă. Chiar dacă era în varianta Modern Line, foarte elegantă pentru un BMW, care este cel mai dinamic sedan, culoarea brun a caroseriei cu inserţii cromate la nivelul grilei în conferă un stil aparte. Cei mai mulţi vor merge pe varianta de echipare Sport, care este la fel de spectaculoasă, dar Modern Line, îţi va oferi acel exclusivism al unui Seria 3.
Probabil cel mai spectaculos aspect al noului Seria 3 este interiorul. Eu sunt absolut innebunit după interioare frumoase. Şi mă bucur că BMW a revenit la concepţia de interior orientat către şofer, cum avea pe modele de acum câteva generaţii.



Dacă BMW 320d era considerat “BMW-ul săracului”, fiind cel mai slab motorizat şi cel mai puţin dinamic, cu această generaţie de Seria 3 arată exact de ce sunt în stare BMW când vor să distrugă concurenţa. Să începem cu motorul care este unul de 2 litri, care la prima vedere nu pare nu ştiu ce, dar este împins la 184 de cai putere. Eu am deţinut un BMW Seria 5 cu motor de 2.5 litri care nu dezvolta atâţia cai. Sunt arhi suficienţi. Plus cei 380 de Nm, maşina ajunge la 100 km/h în doar 7.5 secunde. Iar totul este organizat perfect de cutia ZF cu 8 rapoarte. Eu am mai condus şi alte modele cu această cutie, dar pe Seria 3 cred că este cea mai potrivită.
Traseul a fost preponderent de exterior, dar nu pot să mă plâng. Acolo BMW Seria 3 este maestră. Mai ales pe drumuri virajate. Şi mai ales datorită sistemului Drive Select care îţi oferă 3 maşini în una. Modul Comfort cu maşina în setările normale, Eco Pro, dacă vrei o maşină economică, schimbarea treptelor se face la sub 1500 rpm şi modul … Sport/Sport+ Aici voiam să ajung. Nici nu vreau să mă gândesc cum se comportă un 335 sau un M3, dar 320d în modul Sport este tot ce îţi poţi dori pe drumurile din România. Bate tot ce îi este adversar, iar la sfârşit îţi lasă un zâmbet pe buze. Am ieşit pe centura care ocoleşte Oradea, am fost atent să nu fie poliţie şi pedala la fund… Cu ajutorul padelelor din spatele volanului mă simţeam pui de Schumacher… Ieşirea din sensul giratoriu cu treapta a doua, 70 km/h, trag de padelă mai departe, încă o dată, incă o dată până când se termina drumul. Nu îmi venea să mai ies din maşină.
Cam de vreo 30 de ani, nimic nu este mai presus de BMW în segmentul sedanurilor de clasă medie, totul începând cu legendarul Seria 3 E30. Noul Seria 3 a crescut în dimensiuni, calitate şi mai ales preţ. Un model ca cel testat vă scoate din buzunar undeva pe la 50.000 de euro. Poate ar părea mult. Dar să nu uitaţi că la aceşti bani, vă cumpăraţi cea mai bună maşină de clasă medie din lume. Vă alegeţi cu un nume de legendă.






