Prezentare: BMW Seria 2 Active Tourer

Segmentul monovolumelor premium este în picaj, nimeni nu mai vrea astfel de caroserii, mai ales când oferta SUV-urilor compacte este atât de variată și atât de competitivă. Totuși, Mercedes Benz și BMW continuă să ofere modelele B-Class și Seria 2 Active Tourer, ultimul ajungând acum la a doua generație. Pentru a atrage în continuare ultimii clienți rămași, bavarezii au venit cu un design polarizant pentru această clasă, și chiar dacă nu este atât de radical precum ultimele produse BMW, noua generație Seria 2 Active Tourer este mai atrăgătoare ca modelul pe care îl înlocuiește.

Și e ciudat, deoarece modele precum Seria 4, Seria 7 sau noile electrice, sunt atât de diferite față de generațiile anterioare, până în punctul în care sunt considerate urâte, iar noul Seria 2 Active Tourer, un model ce nu face volume de vânzări, primește o înfățișare mult mai potrivită. Avem în continuare o grilă gigantică, în raport cu partea frontală, dar cumva este mai bine integrată, atât cu bară sportivă M, dar și cu cea Luxury. Dacă prima generație a monovolumului a fost criticat la început, noul model vine cu niște blocuri optice mai agresive, mai înguste, iar acum iluminarea este în standard cu LED. Semnătura luminoasă interioară este de asemenea nouă și mult mai bine definită. Indiferent de pachetul optic ales, ai parte de linii clare, curate.

Privit din lateral, Seria 2 Active Tourer este mai sportiv, datorită liniei geamurilor care urcă spre posterior, dând impresia de un coupe aproape, iar zona aripilor posterioare este mai proeminentă. Forma generală este recognoscibilă în continuare, dar se vede clar că este mult mai modernă. La posterior, designerii au ales blocuri optice mai înguste, de asemenea cu iluminare full LED, iar fundalul este negru, în stilul ultimelor modele Seria 3 și Seria 5 facelift. Pentru varianta cu pachetul Luxury, bara posterioară este cât se poate de simplă, fără niciun artificiu stilistic, în schimb pe M Sport, bara posterioară are niște elemente ce amintesc de prize de aer, bineînțeles false, dar și un fel de difuzor de aer. Chiar dacă nu sunt funcționale, mi se pare că arată destul de bine și sunt convins că viitorii clienți vor alege mai mult pachetul sportiv pe acest monovolum.

BMW Seria 2 Active Tourer împărțea design-ul interior cu cel al lui X1, nu cu cel dintr-un Seria 2, de exemplu. Și noua generație preia design-ul interior de la un SUV, dar de această dată de la BMW iX, cel mai mare și nou SUV electric bavarez. Butoanele fizice au dispărut aproape în totalitate de pe consola centrală, acum totul fiind acționat de pe ecranul touch screen și de la câteva butoane din fața cotierei. Bordul este dominat de un ecran curbat, format din două display-uri de 10.25 inch pentru instrumentarul de bord și 10.7 inch pentru ecranul central. Zona din partea inferioară este acum un spațiu pentru încărcarea wireless a telefonului, iar cotiera pare că plutește. Tot aici regăsim și selectorul transmisiei, care vine cu un design total nou pentru un BMW ”convețional”, fiind un mic buton de unde selectezi treptele. Sunt curios dacă BMW Seria 2 Active Tourer va fi oferit și cu o transmisie manuală, deoarece atunci întreg design-ul bordului va fii schimbat.

Pentru că vorbim de un monovolum, clienții trebuie să știe că posibilitățile de configurare a interiorului au rămas la fel, iar spațiul de depozitare a crescut. Bancheta se rabatează 40:20:40, iar cu toate scaunele în poziție normală, volumul portbagajului ajunge la 406 litri. Acest volum poate crește până la 1455 litri, dacă se rabatează bancheta spate. Tot la capitolul bancheta, aceasta poate culisa nu mai puțin de 13 cm, pentru spațiu mărit, ori pentru genunchii pasagerilor, ori pentru bagaje. La lansare, BMW Seria 2 Active Tourer va fi oferit doar cu tracțiune pe puntea față, în combinație cu motorizări pe benzină, dar și un diesel. Vorbim de o unitate de 1.5 litri de 136 cai putere pe 218i sau 220i cu sistem micro hybrid care produce 170 de cai putere. Va exista și un 223i, tot mild hybrid, dar conectat la un motor de 2 litri, care produce in total 218 cai putere și 360 Nm. Aceasta va fi cea mai rapidă versiune, cu un sprint până la 100 km/h în 7 secunde. Dieselul va fi un clasic 220d cu 150 cai putere. E interesant că BMW încă va oferi motorizare diesel, chiar și pe o mașină de familie, dar de anul viitor Seria 2 Active Tourer promite și versiuni plug in hybrid, atât de cerute de clienți.