Concept: Renault Alaskan
Încă în stadiu incipient, francezii de la Renault se joacă cu ideea unui pick-up. Nu s-a mai întâmplat niciodată ca în oferta companiei producătoare de automobile de buget să se strecoare o utilitară care poate fi folosită şi în teren accidentat. Asta ca să eliminăm opţiunile de dube pe care aceştia le au. Pe lângă faptul că ar fi primul astfel de model pentru Renault, am vrut să scriu despre acest concept şi pentru că noua linie de design a francezilor se potriveşte de minune şi pe un pick-up.
Totul a început atunci când Renault l-a numit şef de design pe foarte talentatul Laurens van der Acker. Apreciez foarte mult ce a realizat olandezul pentru brandul francez. Acum 3 ani, Renault a luat cu avânt piaţa automobilelor de oraş, atunci când modelul Clio IV a fost total schimbat faţă de generaţia precedentă. Clio IV a fost primit cu foarte mare admiraţie de toată lumea, iar meritele au mers, bineînţeles spre van der Acker. A reuşit să-şi pună amprenta şi să creeze o linie de design foarte frumoasă pentru o maşină mică de oraş. Dar acelaşi Laurens van der Acker desena şi noul Renault Espace. Oarecum diferit de ideea de MPV cu care eram obişnuiţi, mai ales că este mai mult un crossover, dar fără îndoială cel mai frumos MPV. Totuşi Renault mai avea de muncă. SUV-ul Koleos a fost un dezastru, atât tehnologic, dar mai ales din punctul de vedere al design-ului. Aşa a fost prezentat Kadjar. Un SUV compact cu forme foarte plăcute, dinamice, care atrag. Articolul îl găsiţi aici. La fel cum s-a întâmplat cu SUV-urile, s-a întâmplat şi cu sedan-urile. Vechile Fluence şi Latitude nu erau campioane ale frumuseţii. Noul Talisman, în schimb, este foarte interesant, chiar atrăgător. Deci Laurens van der Acker şi-a demonstrat calităţile. Indiferent de caroserie, maşinile desenate de acesta ies în evidenţă, toată lumea le apreciază, sunt considerate mult mai interesante, tocmai pentru că vin de la un producător de automobile, de buget, să-i zicem.
În 2015, creionul lui Laurens van der Acker a avut misiunea de a desena o utilitară. Aceasta trebuia să imprime, bineînţeles, linia de design Renault. După cum vedem în aceste imagini, van der Acker poate desena cam orice. Sunt curios cum vor arăta camioanele Renault, dacă olandezul va fi pus să le creioneze. Revenind la conceptul Alaskan. Nu putem să nu ne gândim la noul Nissan Navara, mai ales în zona de întâlnire a cabinei cu bena. Dar Alaskan este mai fluid în linii, dar exact unde trebuie este masculin. Pasajele roţilor sunt bombate, să facă loc jantelor cu diametru de 21 de inch, încălţate cu anvelope pentru offroad. Privit în ansamblu, am putea spune că Alaskan arată chiar sportiv pentru un pick-up. Ceva în genul automobilelor Baja. Partea frontală preia elemente de la Kadjar, iar blocurile optice cu design simplist încadrează deja celebra grilă a francezilor. Sigla companiei este de dimensiuni mari. Capota vastă şi dreaptă îi oferă maşinii un aspect masiv. Fiind un concept, blocurile optice, atât faţă cât şi cele spate oferă iluminare cu LED. Bena are pe margini bări de suport pentru capacul benei, iar din spusele Renault, dimensiunile benei se încadrează în limitele clasei. Un alt detaliu interesant îl reprezintă evacuarea poziţionată central. Pentru a atrage şi mai mult şi pentru că un concept trebuie să iasă în evidenţă, vopseaua gri are un efect satinat. Deasupra cabinei, Alaskan pune la dispoziţie un sistem de alimentare pe bază de celule fotovoltaice.
Interesant este faptul că acest concept nu este propulsat de vreun sistem hybrid sau electric ultrasofisticat, aşa cum se întâmplă cu majoritatea conceptelor, ci foloseşte un motor turbodiesel cu patru cilindri, motor regăsit şi la utilitarele Renault Master sau Traffic.
Anul viitor ar trebui să vedem deja varianta de serie, care intră în concurenţă directă cu modele precum Volkswagen Amarok, cu care este foarte asemănător, dar şi liderii Toyota Hilux, Mitsubishi L200 sau fratele de gamă Nissan Navara.