Prezentare: Renault Kwid
Mult aşteptata Dacie de 5000 de euro a apărut. Din păcate a apărut tocmai în îndepărtata Asie. Mai exact în India. Până ieri ştiam că alianţa Dacia-Renault vor lansa un model de oraş, cu aspect de mini SUV sub denumirea Kayou. Astăzi îl vedem în toată splendoarea, iar în locul numărului de înmatriculare găsim numele Kwid. Nu ne deranjează câtuşi de puţin, dar trebuia precizat.
Noul Renaul Kwid este un automobil special conceput pentru piaţa din India, unde reglementările în materie de siguranţă şi dotări excentrice nu sunt pe primul loc. Tocmai din aces motiv, noul Kwid are un preţ de pornire de doar 4700 euro. Bineînţeles la aceşti bani, clientul nu primeşte mai nimic. Nici măcar aer condiţionat. Dar primeşte o caroserie foarte drăguţă, chiar modernă am putea spune, dacă nu ne uităm la jantele cu 3 prezoane!! o parte frontală care aminteşte atât de modelele româneşti, Duster sau Sandero, dar şi de unele ale francezilor, cum ar fi Captur. Blocurile optice de dimensini apreciabile sunt foarte bine integrate în design-ul frontal, iar grila de tip fagure este foarte potrivită. Logo-ul Renault tronează mare în mijlocul grilei, iar pentru că noul model se vrea un mini SUV, pasajele roţilor şi părţile inferioare ale uşilor sunt acoperite de plastic de culoare neagră, împotriva zgârieturilor. Privit din profil, Kwid aminteşte cumva de Sandero, dar liniile sculptate mai adânc pe portiere arată foarte dinamic. Este bine că putem vorbi despre o maşină de sub 5000 de euro că arată dinamic, mai ales că, poate cânva aceasta va avea şi siglă românească. Posteriorul este relativ simplu, cu stopuri mici şi ceva mai pătrate, dar putem zice că arată bine. Aspectul de jeep-uleţ, mai dur îl prinde foarte bine.
Cum spuneam, Kwid este conceptul pentru piaţa din India, unde cerinţele pentru dotări şi interioare extravagante nu sunt aşa importante. Totuşi, Kwid încearcă să arate bine şi fără anumite elemente de lux. În afară de ecranul sistemului multimedia şi al navigaţiei, interiorul este destul de simplu, chiar spartan. Volanul are un design frumos, chiar sportiv, dar fără butoane, arată ieftin. Mare parte a elementelor interiorului sunt realizate din plastic negru, iar chiar dacă acesta rezistă bine în timp, arată destul de ieftin. Dar de fapt aşa şi este. Dacă ne gândim că noul Renault Kwid are un preţ de scuter, alte comentarii sunt de prisos. Tot de scuter aminteşte şi instrumentarul de bord, care are afişaj digital.
Din punct de vedere mecanic, noul Kwid nu prea vine cu multe informaţii. Tot ceea ce ştim este că un motor de 0.8 litri turbo va echipa una dintre variante. Acesta este construit în Asia şi se preconizează să producă 75 de cai putere. Singura cutie de viteze disponibilă este una manuală cu 5 trepte.
Renault Kwid face parte din segmentul subcompact, având lungimea de 3,68 m şi o lăţime de 1.58 m, iar având în vedere că în acest segment nu prea există automobile cu aspect de SUV şi gardă la sol mărită, Kwid ar trebui să aibă succes mai ales în ţările unde drumurile nu sunt cele mai bune. Dacă o să se comercializeze şi în Europa, sub numele Dacia, Kwid va costa ceva mai mult, datorită reglementărilor europene. Una dintre ele ar fi jantele cu 3 prezoane. În rest, este o maşinuţă care arată bine şi poate satisface nevoile clienţilor, mai ales la preţul cuprins între 4700 şi 6200 euro.