După ce au început cu noul Clio, ofensiva Renault a continuat în mai toate segmentele. Acum vreo 4 ani era cam dezordine în gama francezilor, erau destule modele care nu se regăseau în segment, iar multe dintre acestea aveau un design prea sec şi anost. Dar francezii au fost salvaţi de Laurens van den Acker, care a desenat o nouă linie de design, care după atâta timp, s-a dovedit că se potriveşte pe orice caroserie.
De la segmentul mic, la hatchback, sedan, crossover şi acum SUV de dimensiuni medii, “one design fits all sizes” pare a fi motto-ul francezilor de la Renault. E adevărat că multe dintre caroserii sunt preluate de la fratele de alinanţă, Nissan, dar Renault avea nevoie de o curăţenie în gamă. Ultimul sosit din saga reînnoirii este noul Koleos. Acel SUV urâţel, care nu ştia exact dacă e SUV sau nu, acum are o generaţie nouă. Dar noul Koleos este atât de diferit şi ca design, arhitectură şi proporţii, încât nu ştiu de ce Renault a considerat de bun augur ca noul model să preia numele unuia care nu a avut o imagine foarte bună. Puteau să îl denumească total altcumva, ca în cazul Talisman, înlocuitorul modelelor Laguna/Latitude. Dar să revenim la noul model.
Este interesant cum o linie de design şi mai ales o parte frontală distinctă se potriveşte atât de bine pe mai multe caroserii diferite. Aceeaşi parte frontală o regăsim şi pe un hatchback, noul Megane, despre care aţi citit deja, pe un sedan, Talisman, iar acum pe ditamai SUV-ul. Noul Koleos preia blocurile optice agresive, ce folosesc tehnologia LED, ce se unesc cu grila mare, în mijlocul căreia tronează, mare, logo-ul francezilor. La fel ca restul modelelor, blocurile optice sunt acompaniate de lumini de zic ce se alungesc în jos, formând forma literei C. Capota noului Koleos este agresivă, musculoasă, iar pentru că se vrea şi un offroader, partea inferioară este “îmbrăcată” în plastic negru. Privit din faţă, noul Koleos chiar arată masiv şi impunător, parcă mai bine decât fratele Nissan X-Trail. Îmi place în mod deosebit profilul noului Koleos, pentru că arată în continuare a SUV original, şi anume, păstrează unele linii mai pătrăţoase, cum ar fi design-ul posteriorului, cu linia plafonului dreaptă, dar şi pasajele roţilor, ce sunt foarte bombate. Întreaga imagine este una de duritate. Din spate, Koleos preia stopurile de la Megane/Talisman, dar cum spuneam, acest design se potriveşte şi pe un SUV. Noul Koleos arată foarte bine, chiar clasic, aş putea spune, din anumite unghiuri, şi mă bucur că se diferenţiază mult mai bine de mai micul Kadjar, spre deosebire de duo-ul Qashqai/X-Trail.
La interior este aceeaşi poveste. Koleos vine cu planşa de bord de la Talisman, oferind un ecran generos, singurele diferenţe fiind cele două suporturi de lângă levierul cutiei de viteze, acestea amintind că te afli într-un SUV. Pentru că este cel mai mare model din gamă, Koleos va fi echipat cu tot ce are Renault mai bun, atât în materie de confort, dar şi tehnologie. Pe lângă toate sistemele deja disponibile pe Talisman, Koleos promite să fie şi mai luxos şi mai confortabil. Iar pentru că este mare, promite să meargă şi în offroad, ajutat de un sistem de tracţiune integrală nepermanentă, dar cu diferenţial blocabil. Performanţele în teren accidentat ar trebui să fie cel puţin la fel de bune ca a fratelui X-Trail, toate la un preţ ceva mai mic. Motoarele disponibile sunt deja cunoscute, atât pe benzină, cât şi diesel, cu puteri între 130 şi 175 de cai putere.
https://turatiiscrise.ro/wp-content/uploads/2016/04/497617l.jpg7651200batrinuhttps://turatiiscrise.ro/wp-content/uploads/2020/03/turatii-scrise-logo-negativ-enf-01-1.pngbatrinu2016-04-25 13:00:532016-04-25 13:00:53Prezentare: Renault Koleos
Folosim cookie-uri ca sa stim cand ne accesati site-ul, modul in care interactionati cu noi, sa va imbogatim experienta ca utilizator si sa customizam relatia dvs. cu site-ul nostru.
Pentru a afla mai multe, faceti click pe sectiunile. De asemenea, puteti schimba setarile si preferintele dvs. Atentie insa, blocarea unor tipuri de cookie-uri poate afecta experienta dvs pe site-ul nostru si serviciile pe care vi le putem oferi.
Cookie-urile functionale
Aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile disponibile pe site-ul nostru și pentru a utiliza unele dintre funtionalitatile de baza ale site-ului.
Deoarece aceste cookie-uri sunt strict necesare pentru livrarea site-ului, nu le puteți refuza fără să influențeze funcționarea site-ului nostru. Puteți să le blocați sau să le ștergeți modificând setările browserului și blocând toate cookie-urile de pe acest site web.
Cookie-urile Google Analytics
Aceste cookie-uri colecteaza informatii care se utilizeaza individual sau agregat pentru a ne ajuta sa intelegem modul in care site-ul nostru este utilizat sau cat de eficiente sunt campaniile noastre de marketing, ajutandu-ne sa personalizam site-ul pentru a va imbunatati experienta. Dacă nu doriți să colectam date despre vizitele dvs pe site-ul nostru, puteți dezactiva urmărirea în browser-ul dvs. aici:
Alte cookie-uri externe
De asemenea, folosim diferite servicii externe cum ar fi Google Webfonts, Google Maps și furnizorii externi de video (YouTube sau Vimeo). Având în vedere că acești furnizori pot colecta date personale precum adresa IP, vă permitem să le blocați aici. Rețineți că acest lucru ar putea reduce semnificativ funcționalitatea și aspectul site-ului nostru. Modificările vor avea efect după ce reîncărcați pagina.