Frankfurt 2015: Renault Megane
Nu ştiu de ce, dar atunci când am văzut prima dată imaginile cu noul hatchback compact de la Renault, m-am gândit la piaţa second-hand. Poate de ce modelul Megane este atât de prezent pe acele site-uri şi deoarece clienţii caută modelele vechi de câţiva ani. M-am gândit cum ar arăta noul Megane peste câţiva ani pe acele anunţuri sau când va trebui să cauţi pe la dezmembrări un asemenea far. A trebuit să-mi împărtăşesc acest gând cu voi. Acum să analizăm maşina ce speră să devină bestseller-ul segmentului.
În cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, standul Renault a avut două vedete. Dacă despre sedanul Talisman am aflat imformaţii de acum ceva timp, hatchback-ul Megane a fost o premieră. Din punct de vedere estetic, am putea spune că Megane este un Talisman hatchback, dar asta nu înseamnă ceva neapărat rău. Generaţia actuală Megane începea să piardă teren în faţa rivalilor, datorită vârstei înaintate, iar această nouă generaţie vine cu un suflu nou, proaspăt. Partea frontală este inspirată de la fratele mai mare, Talisman, şi se înscrie în linia de design actuală. Blocurile optice sunt cel mai ciudat aspect al noii generaţii şi mizează pe ideea ori îţi place, ori nu. Fără acea “codiţă” putem spune că arată exact ca la modelul Kadjar. Grila se uneşte cu farurile, iar în mijlocul acesteia găsim, mare, sigla mărcii. Pentru lansare, Renault a prezentat noul Megane în două variante de echipare, care vin cu design diferit. În aceste imagini, modelul albastru are pachetul GT Line, ceea ce înseamnă că bara faţă este mai agresivă, primeşte fante de aerisire pe laterale, iar sub număr găsim plasă de tip “fagure”. Semnalizatoarele sunt separate de blocurile optice. Tot pentru varianta GT Line, spatele maşinii oferă un difuzor de aer şi ieşiri ale sistemului de evacuare rectangulare. Mie mi se pare că în această configurare, Renault Megane înceacă prea mult, prea multe artificii de design, şi arată prea încărcat. Poate că văzut pe viu, arată mai spectaculos. Varianta normală arată mai elegant şi mai curat, dar până la urmă totul ţine de gusturile fiecăruia.
La interior, noul Megane este complet nou. Planşa de bord a fost regândită, iar în mijlocul acesteia găsim un display poziţionat pe verticală, o tuşă oarecum atipică pentru acest tip de ecran. Foarte multe dintre comenzi vor putea fi operate de pe acest ecran tactil, dar sistemul de climatizare şi alte funcţii dispun de butoane fizice. Îmi place foarte mult cu arată combinaţia volan mic, sportiv, teşit în partea inferioară şi schimbătorul mai mic şi mai gros. Scaunele par profilate suficient, totul va ţine de cât de mult coboară scaunul şoferului, pentru a-ţi oferi o senzaţie de sportivitate.
A patra generaţie Renault Megane este complet nouă, fiind construită pe platforma CMF a grupului şi va folosi motorizări cu puteri cuprinse între 90 şi 130 de cai putere. Acestea vor fi conectate la transmisii manuale, cât şi automate EDC. Totuşi pentru variantele GT-Line, Renault a rezervat un motor turbo pe benzină cu o putere maximă de 205 cai putere. Această variantă primeşte în premieră un sistem 4Control, ceea ce înseamnă că şi roţile spate vor vira la un unghi ce sporeşte comportamentul dinamic.
Segmetul hatchback-urilor compacte este mai disputat ca niciodată. Noul Renault Megane trebuie să se lupte cu modele foarte interesante precum Volkswagen Golf, Ford Focus, Honda Civic, KIA Ceed sau nou lansatul Opel Astra. Totuşi, Renault are o tradiţie când vine vorba de automobile hatchback, cu siguranţă acest Megane îşi va face prezenţa mai ales ca maşină de flotă. Numai că la cât de bine arată echipat complet, mă îndoiesc că va arată la fel de bine într-o culoare albă, cu jante cu capace şi lumini cu halogen.