Frankfurt 2015: Volkswagen Tiguan
În ultimii ani, clienţii au început să migreze spre segmentul SUV-urilor compacte, a crossoverelor. Mai ales în Europa, tot mai mulţi caută astfel de caroserii, în detrimentul celor sedan sau break. Nu e de mirare că acest segment a luat amploare. Dintre toate aceste SUV-uri compacte, Volkswagen Tiguan este bestseller-ul. Indiferent cu ce vine concurenţa, clienţii sunt atraşi de maşina nemţească. Actuala generaţie Tiguan se află pe piaţă de ceva timp, dar în ciuda vârstei se menţine pe prima poziţie în top. Ce se întâmplă când constructorul îl schimbă? Chiar radical, aş putea spune.
Prima generaţie Tiguan a fost desenată într-un stil mai feminin, iar asta s-a văzut, cred şi în vânzări. Marea majoritate a maşinilor văzute erau conduse de doamne şi domnişoare. Blocurile optice erau alungite spre aripi, formând nişte ochi “migdalaţi”, iar proporţiile rotunjite îl făceau dezirabil. Facelift-ul acestei generaţii a mai “îmbărbătat” puţin imaginea şi a menţinut Tiguan un lider în segment.
În cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din acest an, “părintele” Volkswagen a prezentat un Tiguan mult mai masculin, chiar macho, cu multe linii drepte şi imagine masivă. Din punctul meu de vedere, aceste schimbări sunt de bun augur, pentru că la cele 90 de kg ale mele, aş putea chiar să arat bine în noua generaţie Tiguan. Noua linie de design este în stilul ultimelor modelel VW, cu grila lată unită de blocurile optice, care acum au un design simplist, rectangular, dar adăpostesc lumini de zi cu tehnologie LED. Într-un fel acestea amintesc de cele ale noului Passat, dar cum ziceam, aceasta e actuala linie de design a VW şi formează identitatea de marcă. Întreaga parte frontală este acum mai masivă, bara faţă este formată din linii clare, drepte, iar în funcţie de echiparea aleasă are un design diferit. De exemplu, pentru pachetul offroad, aceasta oferă protecţie pentru lovituri, realizată din plastic negru, iar pentru pachetul R-Line aceasta este foarte sportivă, accentuând prizele de aer. Din profil putem vedea linia nouă a Tiguan-ului, care acum se apropie mai mult de fratele mai mare Touareg, iar muchiile ce străbat portierele îi oferă o imagine impozantă. La fel ca şi arcadele roţilor, foarte bombate. Design-ul posterior este de asemenea complet nou, din anumite unghiuri părând chiar încă în stadiul de concept, ceea ce e foarte bine. Blocurile optice au un desen în forma literei “L” şi sunt foarte bine integrate în design-ul bării şi a capacului portbagajului.
Interiorul primei generaţii Tiguan avea un design relativ ciudat, mai ales când îl comparam cu alte modele din gamă, cu aeratoarele duble şi o consolă înaltă, în schimb noul model se potriveşte mult mai bine cerinţelor, totuşi fără să-şi piardă din identitatea proprie. Design-ul interior este curat, dar sobru, exact cum ne-am aştepta din partea germanilor.
Noul Volkswagen Tiguan este construit pe noua platformă MQB a grupului, ceea ce înseamnă că este cu 50 de kg mai uşor decât vechea generaţie, în ciuda creşterii în dimensiuni. Motorizările oferite de noul Tiguan sunt cunoscutele TSI şi TDI, cu puteri cuprinse între 125 şi 220 de cai putere pentru cele pe benzină şi între 115 şi 240 pentru cele alimentate cu motorină. Oricum, niciodată clienţii de modele VW nu au dus lipsă de motorizări pe gustul fiecăruia. Tiguan este totuşi un SUV, iar “U”-ul din titlu trebuie justificat. Astfel noua generaţie foloseşte a cincea generaţie a sistemului de tracţiune integrală 4Motion, garda la sol este mai mare cu 11 mm, iar în configuraţia pentru offroad unghiul de atac poate ajunge de la 18.3 grade la 25.6 grade. Capacitatea de remorcare a noului Tiguan este de 2500 de kg. Pot să spun că acestea sunt valori destul de impresionante, de care clienţii vor beneficia.
Numele Volkswagen a devenit un reper pentru clienţii care merg la sigur. În segmentul SUV-urilor compacte aceasta este sinonim cu Tiguan. A doua generaţie îmbunătăţeşte tot ceea ce avea mai bun predecesorul său. Iar în orice carte, aceasta este reţeta succesului.