Unul dintre cele mai aşteptate modele de anul acesta, după hypercar-urile de milioane de euro, a fost noul Renault Megane, mai demult fiind cunoscut ca cel mai rapid hatchback cu tracţiune faţă. A fost o perioadă când nimeni nu putea egala performanţele hatch-ului francez, mai ales pe circuit. Dar a trecut foarte mult de când Renault făcea legea, între timp apărând două generaţii Honda Civic Type R sau Seat Leon Cupra R. Se pare că acum “regele” a revenit. Şi este mai spectaculos ca niciodată.
În primul rând este bazat pe noua generaţie Megane, care este cea mai frumoasă dintre toate. Aşa că versiunea sportivă nu putea decât să ne bucure privirile. Partea frontală este mult mai agresivă, cu prize de aer generoase, în care regăsim lumini de ceaţă, specifice modelelor Sport Renault, cu trei LED-uri dispuse să imite un steag în carouri. Grila are acum o plasă cu model “fagure”, iar inscripţia R.S. o vedem sub logo-ul imens. Partea frontală este cât se poate de agresivă, în comparaţie cu modelul standard, dar unii spun că nu ar fi atât de radicală precum un Civic Type R, de exemplu. Totuşi, putem vedea aripile faţă extrem de evazate, ce oferă o imagine sportivă şi care adăpostesc jante mai mari, dar şi un ecartament mult mai lat. În spatele aripilor faţă avem o priză pentru redirecţionarea aerului.
În schimb, posteriorul este chiar mai agresiv, noul Renault Megane RS vine cu un difuzor de aer ridicol, în mijlocul căruia vedem ieşirea trapezoidală a evacuării. Bara spate este sculptată să fie cât mai sportivă. Cred că noul Megane RS duce lipsă de un eleron mai mare şi mai agresiv. În această clasă, doar Honda Civic Type R aduce un design radical şi extrem, în rest, competitorii direcţi, Seat Leon Cupra sau chiar Ford Focus RS, sunt destul de conservatori, în acelaşi stil cu noul Megane RS.
Mulţi se anticipau trenul de rulare şi motorizarea care va echipa noul Megane RS. Francezii au ales să meargă în continuare pe tracţiunea faţă, dar acompaniată de sistemul 4Control, introdus prima dată pe Megane GT. Acesta permite virarea roţilor spate, pentru un plus de agilitate şi dinamică pe viraje. Cu acest sistem, Renault spune că Megane RS va fi chiar mai dinamic decât rivalii. Motorizarea aleasă este de asemenea foarte interesantă, noul Megane RS preluând motorul 1.8 turbo de la sportiva Alpine A110. Acesta produce 280 de cai putere, ceva mai puţin decât competitorii direcţi, dar Renault ne spune că în 2018 va exista o versiunea Trophy cu peste 300 de cai putere. În prezent, Megane RS vine cu două setări pentru şasiu, Sport şi Cup, ultima fiind mai mult axată pentru circuit. Încă nu s-au oferit informaţii despre performanţe, dar ne aşteptăm la un sprint până la 100 km/h în jurul valorii de 6 secunde. Probabil cel mai interesant aspect îl reprezintă cutia de viteze. Pentru că vorbim de un model sportiv, Renault a ales să echipeze Megane RS cu o cutie manuală în şase trepte şi o frână de mână clasică. Acest anunţ a fost primit foarte bine de către pasionaţi, pentru că asta înseamnă că Renault nu a uitat plăcerea condusului, în detrimentul milisecundelor de pe circuit. Totuşi, va exista şi o variantă cu transmisie automată EDC, cu padele în spatele volanului. Faptul că va exista un Megane RS cu transmisie manuală, exact aşa cum erau generaţiile din trecut, îl va face şi pe noul model foarte apreciat.
Noul Renault Megane RS se va dovedi un real succes, mai ales că pentru această generaţie, francezii au avut o bază foarte bună. A patra generaţie Megane este foarte frumos, extrem de tehnologizat, iar cu motorul unei sportive pur sânge, este cu atât mai special. Sincer, nu cred că îţi poţi dori mai mult de la un hothach.
Folosim cookie-uri ca sa stim cand ne accesati site-ul, modul in care interactionati cu noi, sa va imbogatim experienta ca utilizator si sa customizam relatia dvs. cu site-ul nostru.
Pentru a afla mai multe, faceti click pe sectiunile. De asemenea, puteti schimba setarile si preferintele dvs. Atentie insa, blocarea unor tipuri de cookie-uri poate afecta experienta dvs pe site-ul nostru si serviciile pe care vi le putem oferi.
Cookie-urile functionale
Aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile disponibile pe site-ul nostru și pentru a utiliza unele dintre funtionalitatile de baza ale site-ului.
Deoarece aceste cookie-uri sunt strict necesare pentru livrarea site-ului, nu le puteți refuza fără să influențeze funcționarea site-ului nostru. Puteți să le blocați sau să le ștergeți modificând setările browserului și blocând toate cookie-urile de pe acest site web.
Cookie-urile Google Analytics
Aceste cookie-uri colecteaza informatii care se utilizeaza individual sau agregat pentru a ne ajuta sa intelegem modul in care site-ul nostru este utilizat sau cat de eficiente sunt campaniile noastre de marketing, ajutandu-ne sa personalizam site-ul pentru a va imbunatati experienta. Dacă nu doriți să colectam date despre vizitele dvs pe site-ul nostru, puteți dezactiva urmărirea în browser-ul dvs. aici:
Alte cookie-uri externe
De asemenea, folosim diferite servicii externe cum ar fi Google Webfonts, Google Maps și furnizorii externi de video (YouTube sau Vimeo). Având în vedere că acești furnizori pot colecta date personale precum adresa IP, vă permitem să le blocați aici. Rețineți că acest lucru ar putea reduce semnificativ funcționalitatea și aspectul site-ului nostru. Modificările vor avea efect după ce reîncărcați pagina.