Prezentare: Mercedes Benz GLE

515854l

Acelaşi constructor care ne-a dăruit formele suple şi suave ale unui S-Class Coupe, sau masivitatea şi ridiculozitatea unui G-Class 6X6, cel care a desenat unul dintre cele mai frumoase interioare de maşină modelul AMG GT-S, acelaşi constructor decide ca pentru cel mai important SUV al lor, să nu schimbe nimic. În afară de numele care avea cel mai puternic impact pentru client: ML!

600373l 607892l

De acum înainte nu vom mai putea spune “frate MeLeu” ci “frate GeLeEeuu??”. Da, pentru a simplifica nomenclatura modelelor sale şi pentru a putea fi mai uşor de identificat platformele, noile SUV-uri Mercedes Benz vor purta denumirea “GL” şi indicativul de platformă. Astfel vom avea GLC, GLE şi GLS. Într-un fel are mare logică, dar dispariţia unui nume precum ML este importantă. În primă fază am crezut că Mercedes Benz GLE este un model nou faţă de ML, dar abia ulterior am aflat că este doar un facelift. Probabil din acest motiv diferenţele de design sunt atât de subtile. Sincer, trebuie să mă uit la titlul unui articol să-mi dau seama dacă am în faţă un ML sau un GLE. Revenind.

984979l 552657l 772106l

Noul Mercedes Benz GLE concurează cu nume precum BMW X5, Audi Q7 sau Range Rover Sport. Le-am enumerat doar pe acestea pentru că în România, ăştia sunt cam singurii duelişti. Nu ştiu de ce sunt aşa revoltat pe design-ul noului GLE, din moment ce nici BMW X5 nici Audi Q7 nu vin cu abordări de design foarte noi, foarte diferite sau spectaculoase. Iar noul Range Rover Sport arată exact precum un Range mare, dar micşorat. Cele mai importante schimbări pentru noul GLE se rezumă la blocurile optice, care acum au o iluminare în stilul celorlalte modele din gamă, o bară frontală restilizată discret şi un display al sistemului media care arată mai urât decât pe fosta generaţie ML. Nici modificările de ordin tehnic nu sunt mult mai speciale. Sunt doar mai curate. În medie, GLE consumă cu până la 17% mai puţin decât un ML. Pentru prima dată un SUV Mercedes Benz este dotat cu motor hybrid. Dar gândiţi-vă că “noul” GLE are încă o platformă veche, care nu era gândită pentru baterii şi motor electric, iar care să le acomodeze, portbagajul a avut mult de suferit. Este cu o palmă şi ceva mai înalt, implicit mai incomod de a încărca bagaje, plus că este mult mai greu. Dar Mercedes Benz avea nevoie de o astfel de variantă.

GLELive07

289899l 316089l 347809l

Singurele variante care mai arată cumva sunt GLE63 AMG şi GLE63 AMG S. Acestea vin cu o bară frontală extrem de agresivă, cu prize de aer care ocupă aproape toată partea frontală, un motor V8 de 5.5 litri care produce 558, respectiv 585 cai putere pentru varianta S. Sunt convins că din punct de vedere tehnologic noul GLE este foarte bun, dar într-o piaţă atât de concurenţială, unde imaginea vinde cel mai bine, unele modificări substanţiale erau de bun augur. Dar după ce discutam cu nişte cunoştinţe zilele trecute, clientul de Mercedes va merge după ML/GLE, nu îl va interesa ce se întâmplă în tabăra adversă. Mercedes Benz a decis să prezinte noul GLE în cadrul Salonului Auto de la New York, se ştie că piaţa din Statele Unite este foarte importantă pentru SUV-urile germanilor.

Sursa foto: carscoops.com