Prezentare: Mercedes-Maybach S600

mercedes-maybach-s-class-e88d41b9e8410c91f2-940-0-1-95-1

Toată lumea ştie că defunctul Maybach era doar un S-Class cu ceva mai mult loc pentru locurile din spate şi o caroserie nu foarte frumoasă. Probabil şi datorită proporţiilor. Să fim sinceri, singurii care au reuşit să menţină pe o oarecare linie de plutire firma Maybach, au fost rapperii americani, pentru care opulenţa le este a doua religie. Dacă nu chiar prima. Nu sunt genul Rolls Royce, chiar dacă firma britanică este cât se poate de opulentă, dar în acelaşi timp, elegantă. Nu, oameni precum Rick Ross, Mike Tyson sau DJ Khaled, preferă Maybach. Totuşi, opinia publică şi-a dat seama ce însemnă exact un Maybach şi nu le-a plăcut. Acum, Mercedes-Benz nu mai minte şi ne prezintă noul Maybach, care este, fără nicio perdea, un S-Class mai luxos şi mai lung. 

mercedes-maybach-s-class-361c81b9e83d8d478b-940-0-1-95-1 Maybach-Mercedes-S-Class-3

Să revenim, mie, sincer îmi plăcea dacă Mercedes-Benz resuscita numele Maybach printr-un model de sine stătător, cu design diferit faţă de un S-Class, la fel cum erau zvonurile despre un Uber-Class, sau U-Class. Dar eu poate sunt un fel de rapper ascuns. Totuşi, acest nou Maybach se vrea un model de sine stătător, fapt pentru care numele Mercedes-Maybach, nu mai are denumirea Benz, la fel ca la unele modele Mercedes-AMG: Noul Maybach este mai lung cu 20 de cm faţă de un S-Class cu ampatament lung, ajungând astfel la o lungime de aproape 5,5 m. Este chiar mai mult decât un Bentley Mulsane sau un Rolls Royce Ghost. Bineînţeles, această alungire a ampatamentului, este în favoarea ocupanţilor locurilor din spate. Pentru ei a reînviat numele Maybach. Ei bine, eu am fost pe unul dintre fotoliile din spate ale unui S-Class “normal” şi pot să vă spun că sunt absolut magnifice. Gândiţi-vă că acum, e şi mai mult loc, şi mai multă calitate şi mai mult lux. Mercedes-Maybach se poate configura doar cu 2 locuri individuale în spate, dar pasagerilor li se oferă fotolii cu masaj, loc pentru sprijinul picioarelor, dar şi spătar care se poate înclina până la 43 de grade. Dotări precum, ecrane în spatele tetierelor, pahare de şampanie din argint sau măsuţe individuale sunt standard pentru Mercedes-Maybach S600. Interiorul noului Maybach este cât se poate de apropiat unuia dintr-un avion privat.

Maybach-Mercedes-S-Class-38 Maybach-Mercedes-S-Class-37 Maybach-Mercedes-S-Class-35 Maybach-Mercedes-S-Class-30 Maybach-Mercedes-S-Class-42 Maybach-Mercedes-S-Class-43

Iar ca performanţele să fie cât mai apropiate unui avion, noul Mercede-Maybach este propulsat de un motor V12 de 530 de cai putere. În viitor se va putea opta pentru tracţiunea integrală, dar şi un motor mai mic, V8 de 455 cai putere. Nu am vorbit până acum despre exterior, pentru că diferenţele faţă de un S-Class “normal” sunt aproape imperceptibile. Doar cei mai avizaţi ochi vor observa linia plafonului ceva mai înaltă, portiera spate mai lungă şi logo-ul dublu M pe stâlpul al treilea. Privit din faţă şi din spate, Mercedes-Maybach nu se distinge de restul gamei prin aproape niciun element.

Maybach-Mercedes-S-Class-4

Ceea ce trebuia să fie renaşterea unui brand de lux, acum se dovedeşte a fi doar o versiune de echipare a modelului S-Class. O versiune care este atât de bună şi atât de luxoasă, încât orice altă renaştere nu îşi mai are rostul.

Testul meu cu un Mercedes-Benz S-Class îl puteţi citi aici