Prezentare: Mercedes-Maybach Pullman

Mercedes-Maybach-Pullman-1

Mercedes-Maybach-Pullman. Sfânta treime a luxului german. Nu există nicio altă maşină a cărui nume să rezoneze mai puternic decât Pullman. Anul acesta se sărbătăresc 50 de ani de la primul S-Class Pullman, iar Mercedes Benz a găsit prielnic acest moment să ne arate ultima creaţie. Salonul Auto de la Geneva din acest an va fi cu siguranţă unul al opulenţei, eleganţei, dar şi a luxului suprem, cel puţin în standul germanilor.

Mercedes-Maybach-Pullman-3

Am condus Mercedes Benz S-Class cu ampatament lung şi am zis despre ea că este cea mai luxoasă maşină în care am fost vreodată. Este primul automobil care renunţă complet la becurile convenţionale, iar în interior nu există nicio urmă de plastic. Nivelul de confort şi de lux atins de S-Class este cu adevărat impresionant. După toate acestea, Mercedes reînvie brandul Maybach şi ne arată un S-Class cu ampatament şi mai mare, iar bucăţile din piele din interior au ajuns chiar peste tot. Se pare că totuşi există clienţi pentru care un Mercedes Maybach nu este suficient de opulent şi luxos. Probabil dacă aş fi lider de ţară sau şeic, mi-aş da seama cum un Mercedes Maybach nu este suficient. Pentru a satisface nevoile acestora, Mercedes devine de-a dreptul ridicol.

Mercedes-Maybach-Pullman-002

Noul Pullman este cu peste 1 metru mai lung decât un Maybach!! Lungimea ampatamentului ajungând la o valoare ridicolă de 4,4 metri. Asta înseamnă că între roţile unui Pullman poate fi parcat o Dacia Logan. Da, atât de mare e noul Pullman. Lungimea totală este de 6,5 metri, iar asta ne indică faptul că Mercedes a făcut un Maybach 62, iar noul Maybach este vechiul Maybach 57. Interesantă strategie. Ciudat că numai acum mi-am dat seama. Revenind la cel mai luxos S-Class făcut vreodată. În esenţă noul Pullman este un Mercedes Benz S-Class extrem de lung, de la care preia partea frontală şi cea posterioară, dar este cu 10 cm mai înalt. Noul Pullman va fi o prezenţă magnifică pe străzi. Maşinile Pullman sunt făcute în special pentru pasageri. Pentru interior. Bineînţeles şi exteriorul ar trebuie să fie extravagant şi impunător, dar în final, totul se rezumă la interior.

Mercedes-Maybach-Pullman-003

Având în vedere creşterea ampatamentului cu 1 metru, la interior şi-a făcut apariţia un alt set de scaune, ceea ce înseamnă că noul Pullman poate fi comandat cu patru fotolii poziţionate faţă în faţă. Asta reprezintă definiţia limuzinei. În partea posterioară a cabinei pasagerii sunt răsfăţaţi în scaune îmbrăcate în piele de bovine virgine, pentru calitate superioară, iar consola dintre scaune adăposteşte suport pentru paharele de şampanie. Aceste sunt realizate din argint. Ce mai contează câteva mii de euro pentru nişte pahare? Un alt detaliu demn de o superlimuzină este separatorul dintre şofer şi pasagerii din spate. Acesta poate fi operat electric şi integrează un ecran multimedia. Dacă totuşi eşti Giţă Mureşan sau Yao Ming al petrolului, poţi alege opţiunea de doar două fotolii în spate. Asta înseamnă că cei 4,4 metri ai interiorului sunt doar ai tăi. Şi a altei persoane. Încă nu poţi alege opţiunea de un singur fotoliu. Când bifezi doar două scaune în spate aceste se transformă în adevărate paturi, spătarul oscilează la un unghi aproape orizontal, iar suportul pentru picioare iese discret de sub şezut. Încă nu au apărut toate detaliile despre noul Pullman, dar cred că deja v-aţi făcut o părere. Nu ne-o permitem aia e clar. Iar pentru cei care şi-o permit, alte detalii nu mai contează. De exemplu faptul că există un motor V8 care propulsează maşina. E clar că nimeni nu-l va cumpăra, atâta timp cât vârful îl reprezintă motorul V12 de 6 litri pe versiunea Pullman 600. Aşa se chema şi S-ul din 65. 600. Cine are să dea jumătate de milion de euro pe un Mercedes Maybach Pullman, nu-şi va cumpăra Pullman 550.

Mercedes-Maybach-Pullman-2 Mercedes-Maybach-Pullman-4

Ceva mă intrigă totuşi. Spuneam în descrierea Mercedes-ului S-Class că nu poate rivaliza cu Rolls Royce sau Bentley, exact din cauza numelui. Acum Mercedes Benz a remediat extrem de frumos acest aspect, dându-i o denumire cu un impact foarte puternic. Pullman. Dar de ce arată doar ca un S-Class autobuz?