Prezentare: Mercedes Benz C-Class Coupe
A trecut ceva timp de când nu am mai scris o prezentare. Producătorii auto au lăsat toate noutăţile pentru viitorul Salon Auto de la Frankfurt din luna septembrie. Imaginile concrete cu automobile noi au cam lipsit, aşa că era momentul să vedem ceva spectaculos. După zeci de imagini spion, teasere, maşini camuflate, păreri şi interpretări, avem în faţa ecranelor unul dintre cele mai aşteptate automobile. Mercedes Benz C-Class Coupe.
Cu toate că nemţii au încercat pe cât de mult posibil să camufleze maşina, chiar lăsând anumite publicaţii să “photoshop-eze” oficial maşina, marea majoritate dintre noi, ne-am cam făcut o idee despre coupe-ul clasei C. Pentru că oricât de “deghizată” ar fi maşina, acea linie a plafonului nu poate fi confundată. Mercedes Benz a ales reţeta câştigătoare, folosind mai puţină mină de creion şi desenând un S-Class Coupe mai mic. Pentru că asta vrea să fie noul C-Class Coupe. Nu mă deranjează câtuşi de puţin această interpretare. Mercedes Benz S-Class Coupe este un automobil extrem de frumos, sportiv şi seducător, nu văd nimic rău că au vrut un model la fel de apetisant, dar la un preţ accesibil maselor. La fel s-a întâmplat şi cu modelele sedan S-Class/C-Class, iar modelul mai mic a avut numai de câştigat. În fine, coupe-urile, fiind mai puţin practice, trebuie să compenseze printr-un design mai frumos. Sunt mai sportive şi mai mult obiecte de imagine. Cum se prezintă noul C-Class Coupe?
Privit din faţă, noul coupe nu aduce multe schimbări faţă de caroseria sedan. Blocurile optice cu iluminare LED, atât pentru banda luminilor de zi, cât şi pentru faze, sunt suficient de agresive, mai ales în combinaţie cu bara sportivă din pachetul AMG, care aduce prize de aer generoase. Doar grilă radiatorului cu sigla Mercedes Benz este diferită, oferind look-ul “cu diamante” preluat de la modelele CLA sau chiar S-Class Coupe. Pentru a-l aprecia, C-Class Coupe trebuie privit din lateral. Este un profil armonios, linia plafonului se alungeşte frumos spre posterior, iar pasajele roţilor sunt mai bombate. Pentru că dimensiunile sunt mai mici decât la S-Class Coupe, liniile care străbat portierele nu mai sunt atât de lungi şi s-ar putea să nu fie chiar atât de frumoase. În schimb, design-ul compact îl face să pară mai agil decât marele S-Coupe. La fel, posteriorul este o interpretare a fratelui mai mare, unde blocurile optice sunt poziţionate pe orizontală, dar parcă ar fi trebuit să fie o idee mai înguste. Pe capacul portbagajului găsim un eleron integrat, iar în configuraţia cu pachet AMG, bara spate dispune de prize de aerisire pe laterale şi un difuzor de aer la baza acesteia, flancat de ieşirile sistemului de evacuare. În stilul tipic Mercedes Benz, noul C-Class Coupe este mai elegant decât concurenţa, unde BMW Seria 4 este mai lat în zona “umerilor” spate, iar Audi A5 deja îşi arată vârsta. Mercedes Benz C-Class este mai suplu şi mai zvelt decât predecesorul său, intrând acum în rând cu restul gamei. Cu siguranţă versiunea super potentă AMG va schimba aceste aspecte, făcându-l chiar brutal. Sper.
Sedanul clasei C oferă clienţilor un habitaclu spectaculos, preluat şi de varianta cu două uşi. Consola centrală care se alungeşte spre scaune, gurile de ventilaţie, joystick-ul sistemului media şi volanul sport sunt elemente comune între caroserii, fiind extrem de frumoase şi foarte apreciate de public. Totuşi, pentru versiunea în două uşi, Mercedes Benz spune că scaunele sunt complet noi, fiind mult mai sportive şi oferă suport pentru centurile pasagerilor. O dotare a noului C-Class Coupe, pur şi simplu m-a convins. Încă din standard, maşina este oferită cu trapă! Din punctul meu de vedere toate maşinile ar trebui să ofere această dotare absolut excelentă. Acum Mercedes o oferă fără cost suplimentar. Bravo.
Pentru debut, germanii au prezentat doar două motorizări. C300 Coupe este animat de un nou motor de 2 litri pe benzină cu patru cilindri, care produce 241 de cai putere. Puterea este pusă pe asfalt cu ajutorul sistemului de tracţiune integrală 4Matic. Puterea motorului este ceva mai mică decât la rivalul BMW 428i xdrive, care produce 245 de cai putere. Al doilea motor disponibil pentru C-Class Coupe este dieselul de 2.1 litri şi 204 cai putere, a modelului C250d. Acesta se va face remarcat prin consumul foarte mic de carburant. Bineînţeles, pe noi, pasionaţii, ne interesează versiunea super sportivă AMG, care, pe lângă design-ul şi mai agresiv, va avea un motor V8 de peste 500 de cai putere. Păzea M4! Până la versiunea extremă, C-Class Coupe este un coupe liniştit, bazat mai mult pe confort, prin multitudinea modurilor suspensiei. Totodată C-Class Coupe va fi oferit şi cu suspensia Airmatic, care promite compromisul perfect între sportivitate şi confort al rulării.
Ţi-a plăcut foarte mult S-Class Coupe, dar nu ai banii necesari şi ai nevoie de ambii rinichi? Vrei un coupe premium, dar nu-i suporţi pe bavarezi? Sau nu mai ai răbdare până la apariţia noului A5? Atunci C-Class Coupe este răspunsul. Chiar dacă nu astea îţi sunt întrebările. Cel mai nou membru al familiei C-Class este exact aşa cum ne-am aşteptat, oferind chiar puţin mai mult. A trecut mult timp de la un nou coupe al clasei C, iar acesta de astăzi este exact ce aveam nevoie. Îl aştept la test.