Prezentare: Ferrari F12tdf
Tot timpul mi s-a părut că Ferrari construieşte maşini “la sigur”. Maşini frumoase, puternice, foarte tehnologizate şi extrem de performante. Nu au încercat să facă experimente inutile, nebunii, cum ar zice unii. Fiecare caroserie este bine gândită, îşi are locul ei în gamă, bine, mai puţin Ferrari FF, dar la urma urmei, ai putea spune că şi aceasta are un fel de logică. Este ciudat totuşi că următorul model după hypercar-ul LaFerrari este un automobil de tip GT cu motor faţă şi portbagaj încăpător. Bineînţeles vorbim despre frumosul F12berlinetta cu al său motor V12 capabil să producă 740 de cai putere. Când fostul prezentator de la Top Gear l-a condus, a afirmat că F12 este “prea puternic”. 740 de cai putere nu sunt necesari pe drumuri publice. Ei bine, Ferrari nu a ţinut cont de mai nimic şi au stors încă 40 de cai putere din acel V12, numindu-l acum F12tdf.
Nu am scris greşit, literele sunt mici şi unite cu cifrele. tdf vine de la Tour de France, dar nu celebra cursă de ciclism, ci este un omagiu adus competiţiei de anduranţă pe care Ferrari a dominat-o în anii 50 şi 60 cu modelul 250 GT Berlinetta. Fiecare model GT Ferrari a avut o variantă extremă. Noul F12tdf este succesorul modelului 599 GTO, versiuni gândite mai mult pentru circuit, decât pentru rularea prin “centru”.
Noul Ferrari F12tdf vine cu un kit de caroserie mult mai dramatic, lăţind maşina şi făcând-o foarte agresivă. Bara frontală pare preluată direct din cursele auto, cu o grilă foarte mare, dar design relativ curat în rest. Doar splitter-ul frontal are flaps-uri pentru aerodinamică mai bună. Din lateral putem vedea jantele cu 10 spiţe inspirate din motorsport, iar aripile spate prezintă tăieturi pentru ventilaţie. Posteriorul noului F12tdf este mai agresiv decât partea frontală, datorită difuzorului de aer realizat din fibră de carbon, a ţevilor sistemului de evacuare şi a eleronului mai mare faţă de versiunea standard, Ferrari spunând că noul model oferă o apăsare aerodinamică de peste 200 de kg. Un element interesant este design-ul lunetei mai înclinat şi o uşă a portbagajului uşor concavă.
Ferrari F12berlinetta este o maşină extrem de puternică, dar când ai rival un Lamborghini Aventador SV cu putere mai mare, italienii nu au stat pe gânduri, iar acum versiunea F12tdf livrează 780 de cai putere şi un cuplu motor de 705 Nm. Acest motor este conectat la o cutie automată cu dublu ambreiaj F1 DCT care schimbă treptele cu până la 40% mai rapid decât la un F12. Tehnologiile în premieră continuă cu sistemul Virtual Short Wheelbase, ce presupune o axă spate activă. Asta înseamnă că roţile spate virează la un unghi ce permite abordarea virajelor mult mai rapid. Pentru F12tdf, italienii au folosit excesiv fibra de carbon, noua versiune fiind cu 110 kg mai uşoară decât un F12 standard. Toate aceste modificări se traduc într-o acceleraţie până la 100 de km/h în doar 2.9 secunde, viteza maximă fiind de 340 km/h. La fel ca toate variantele extreme Ferrari, această versiune va fi construită într-o serie limitată la 799 de bucăţi.
Un Ferrari produs în serie limitată, mai ales când vorbim de o versiune extremă va fi întotdeauna dezirabil. Totuşi, nu sunt neapărat sigur de faptul că cel mai extrem Ferrari este în esenţă un GT. Gândiţi-vă că acest F12tdf are rivali precum Aventador SV, care din orice unghi l-ai privi arată mai exotic. Oricum, toate produsele din Maranello se cumpără doar pentru că au pe capotă “căluţul cabrat”, indiferent ce alte opţiuni mai ai.