De obicei, Ferrari așteaptă destul de mult până să lanseze o versiune decapotabilă a unui coupe. Poate dura chiar și doi ani de zile între cele două caroserii, în mare parte pentru a nu încurca vânzările, deoarece mulți vor alege versiunea decapotabilă în detrimentul celei coupe. Mai poate să fie și imaginea de marcă, un model cabrio este mult mai exclusivist, iar atunci apariția unuia ar trebui să fie un moment în sine. Dar cu această generație F8, italienii prezintă versiunea cabrio la nici jumătate de an după ce au lansat coupe-ul. Pentru aceștia, cabrio se traduce prin ”Spider”. Așa că aceasta este noul Ferrari F8 Spider.
Bineînțeles, este un F8 Tributo, lansat la începutul anului, dar cu plafon retractabil. F8 Tributo înlocuiește modelul 488 GTB, care la rându-i a fost mai mult un facelift pentru 458 Italia. Se pare că în ultimii ani, italienii de la Ferrari au fost foarte ocupați, scoțând model după model. Nu știu cât de bine este pentru imaginea exclusivistă. Noul model, F8 Spider preia în totalitate design-ul coupe-ului și anume blocurile optice foarte agresive, ce au fond negru, dar și bara frontală cu design complicat, dar sportiv. Aș putea spune că partea frontală a lui F8 Tributo și acum F8 Spider este mult mai spectaculoasă decât a rivalilor Lamborghini Huracan Evo sau McLaren 720. Privit din lateral, noul F8 Spider amintește oarecum de vechiul 488 GTS, cu ale sale prize de aer poziționate sus, în spatele portierelor, pe aripi. În rest avem parte de un design curat, doar că cele două ”cocoașe” specifice modelelor Spider de la Ferrari, fac mașină să aibă o siluetă aproape de ”targa”, dar se potrivește de minune. Modelul jantelor l-am mai văzut și pe alte Ferrari din ultima vreme, dar arată bine și pe noul model, chiar dacă au un aer retro. Încă nu sunt împăcat cu design-ul posterior al noului F8. Iar modelul Spider nu schimbă acest lucru.
Nu am o problemă cu faptul că blocurile optice sunt duble, dau acel aer retro, pe când cele rotunde, unul pe fiecare parte, lățesc mașina. Ceea ce mă deranjează este aglomerația de detalii din posterior. În special prizele de aer de sub blocurile optice. Acestea sunt o idee prea mari, prea alungite pentru o caroserie relativ cu multe muchii drepte, dar și devin punctul de atracție al privirii. Cred că mai important era să ne mutăm privirea spre difuzorul de aer de mari dimensiuni, în care este incorporat sistemul de evacuare, poziționat central.
La interior Ferrari F8 Spider amintește din multe unghiuri de vechiul 488 GTS, dar cu câteva elemente și artificii de design specifice ultimelor generații. Vorbesc bineînțeles de design-ul volanului, dar și de lipsa butoanelor din consola centrală.
Noul F8 Spider, împarte cu F8 Tributo același motor V8 de 3.9 litri, ce produce 720 de cai putere și 770 Nm. Dacă vi se par valori cunoscute, trebuie menționat că într-un fel sau altul este același motor regăsit pe ultima versiune specială a vechiului 488, denumită Pista. Tocmai din acest motiv, performanțele sunt foarte apropiate. 2.9 secunde până la 100 km/h, 8.2 până la 200 km/h și o viteză maximă de 340 km/h. Acest motor este conectat la o transmisie cu 7 rapoarte, despre care se spune că ar fi una dintre cele mai rapide din segment.
Sunt convins că această versiune decapotabilă, dar și Ferrari F8 Tributo își vor face veacul pe străzile din Londra, Monaco sau Dubai, poate chiar prin California sau Miami, deoarece cererea pentru supercar-uri decapotabile este tot mai mare, iar acesta fiind un Ferrari relativ accesibil, vom vedea multe configurații gândite mai ales pentru poze pe Instagram. De ce nu, poate o să pozez și eu unul găsit pe străzile din Mamaia sau București.
Folosim cookie-uri ca sa stim cand ne accesati site-ul, modul in care interactionati cu noi, sa va imbogatim experienta ca utilizator si sa customizam relatia dvs. cu site-ul nostru.
Pentru a afla mai multe, faceti click pe sectiunile. De asemenea, puteti schimba setarile si preferintele dvs. Atentie insa, blocarea unor tipuri de cookie-uri poate afecta experienta dvs pe site-ul nostru si serviciile pe care vi le putem oferi.
Cookie-urile functionale
Aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile disponibile pe site-ul nostru și pentru a utiliza unele dintre funtionalitatile de baza ale site-ului.
Deoarece aceste cookie-uri sunt strict necesare pentru livrarea site-ului, nu le puteți refuza fără să influențeze funcționarea site-ului nostru. Puteți să le blocați sau să le ștergeți modificând setările browserului și blocând toate cookie-urile de pe acest site web.
Cookie-urile Google Analytics
Aceste cookie-uri colecteaza informatii care se utilizeaza individual sau agregat pentru a ne ajuta sa intelegem modul in care site-ul nostru este utilizat sau cat de eficiente sunt campaniile noastre de marketing, ajutandu-ne sa personalizam site-ul pentru a va imbunatati experienta. Dacă nu doriți să colectam date despre vizitele dvs pe site-ul nostru, puteți dezactiva urmărirea în browser-ul dvs. aici:
Alte cookie-uri externe
De asemenea, folosim diferite servicii externe cum ar fi Google Webfonts, Google Maps și furnizorii externi de video (YouTube sau Vimeo). Având în vedere că acești furnizori pot colecta date personale precum adresa IP, vă permitem să le blocați aici. Rețineți că acest lucru ar putea reduce semnificativ funcționalitatea și aspectul site-ului nostru. Modificările vor avea efect după ce reîncărcați pagina.