Prezentare: DS SM Tribute
În primăvara anului 2020, DS Automobiles a împărtășit o serie de schițe numite #SM2020 pe rețelele sociale. Aceste desene au fost rezultatul unei competiții interne de creație între designerii de la DS DESIGN STUDIO PARIS cu privire la o reinterpretare a maiestuosului SM lansat în 1970. Mai mult decât un simplu tribut, SM TRIBUTE sărbătorește zece ani de artă și eleganță de la crearea DS Automobiles și participarea sa la prima ediție Chantilly Arts & Elegance, contribuind în același timp la cercetarea orientată spre viitor a DS DESIGN STUDIO PARIS.
Mesajul transmis de comunitatea DS Automobiles a fost ascultat. Echipa DS DESIGN STUDIO PARIS a lucrat ca și cum SM ar fi continuat să se dezvolte în ultimele cinci decenii.
Modelul SM, născut la începutul anilor 1970, a întruchipat apogeul inovației auto franceze. Acest grand tourer era o adevărată concentrare de tehnologie. Stilul său aerodinamic, proiectat de Robert Opron, era deopotrivă elegant și avangardist. Sub capotă, un V6 puternic oferea performanțe excepționale pe șosea. Dar ceea ce a făcut din SM o mașină remarcabilă a fost suspensia hidropneumatică, moștenită de la DS, care îi oferea un confort inegalabil și o ținută de drum perfectă. SM rămâne și astăzi un model de referință, căutat de colecționari din întreaga lume. Amestecul său unic de confort, performanță și inovație îl transformă într-o adevărată legendă auto.
Dacă SM a făcut impresie, este și datorită interiorului său luxos și deosebit de minuțios. Materialele de înaltă calitate, precizia asamblării și ergonomia studiată au creat o atmosferă deosebit de rafinată în interior. Planșa de bord, cu instrumentele sale circulare și volanul distinct, era atât funcțională, cât și estetică. De asemenea, SM era foarte bine echipat pentru acea vreme, incluzând scaune electrice, aer condiționat și direcție asistată. În plus față de caracterul său dinamic, SM era o mașină capabilă să ofere confort de înaltă clasă pasagerilor săi.
Frédéric Soubirou, Head of Exterior Design at DS Automobiles, spune: „Ne-am inspirat studiind mai multe modele SM, inclusiv prototipuri și cele două SM prezidențiale. Acestea aveau o trăsătură remarcabilă, ca o semnătură. Dădeau impresia că zboară pe șosea, erau foarte aeriene.”
Această lejeritate, care sugerează dinamism și eficiență, este reflectată în silueta subțire, dar musculoasă a modelului SM TRIBUTE. Legătura directă este caracterizată puternic de o parte frontală emblematică și de un profil dominat de o capotă lungă…
„I-am adăugat câteva simboluri foarte actuale ale activității noastre”, continuă Frédéric Soubirou.
Aspectul bicolor extins a fost elaborat în jurul unei reinterpretări a culorii Gold Leaf, care a fost prezentată în catalog în 1971, cu un lac satinat lucrat cu o patină manuală și combinat cu o culoare neagră special concepută.
„Am vrut să construim legături între diferite epoci: anii 1930, când prestigioasele mărci franceze prezentau caroserii bicolore în cadrul concursurilor de eleganță, pictograma auto a anilor 1970 care este SM și modelele noastre actuale cu finisaje precum vopseaua bicoloră extinsă, observată pe conceptul DS AERO SPORT LOUNGE. Acest tratament a devenit cu adevărat un semn distinct al modelelor DS Automobiles”, spune Vincent Lobry, Head of Colour, Materials and Finishes (CMF) Design la DS Automobiles.
SM nu avea o grila superioara evidenta, care era înlocuita de o secțiune din sticlă foarte mare care dezvăluia modulele farurilor și plăcuța de înmatriculare. Cincizeci de ani mai târziu, această secțiune din sticlă devine un ecran 3D care luminează până la mijlocul său, încadrat de o semnătură luminoasă formată din trei module pe fiecare parte – ca în trecut – îmbunătățiită de opt DRL-uri verticale și cu vârfuri de diamant, bazate pe o forma de triadă care se întâlnește într-un punct ca prova unei nave.
Profilul păstrează liniile caracteristice ale modelului SM, urmărind fluxul de aer din față către partea din spate mai îngustă. În spatele a două geamuri mari, panoul posterior este tăiat în jumătate și continuă pentru a face partea din spate să plutească în formă de S. Bineînțeles, roțile din spate sunt parțial carenate cu piese detașabile.
În timp ce proporțiile emblematice ale modelului SM sunt menținute cu o lungime de 4,94 m (+5 cm) și o înălțime de 1,34 m (+2 cm), SM TRIBUTE câștigă în primul rând în musculatură și prezență cu o lățime de 1,98 m (+14 cm). În cautare de eficiență, garda la sol se modifica la 12 centimetri (-3,5 cm). SM TRIBUTE este așezat pe jante mari de 22 inchi, decorate cu inserții aerodinamice.
La interior, designul din 1970 a fost, de asemenea, reinterpretat, cu forma caracteristică a părții superioare a planșei de bord și chiar designul oval al instrumentelor. Fidel spiritului avangardist al SM, afișarea informațiilor se face prin proiecție, iar „consola ecran” curbată, conectată la volanul steer-by-wire, completează acest spirit drag mărcii. Sunetul și luminile învăluie pasagerii.
Interiorul este foarte luminos, cu o culoare fildeș compusă din piele și Alcantara®. Un ecran mare în partea din față a planșei de bord oferă un cadru extraordinar pentru a găzdui o gamă aproape infinită de finisaje și materiale! Scaunele continuă tapițeria emblematică a modelului SM, cu pernele sale orizontale.