Prezentare: Smart ForTwo şi Smart ForFour
Automobilul care a revoluţionat transportul urban are acum o nouă generaţie. Din 1998 până astăzi a existat un singur Smart. Care bineînţeles a primit mai multe facelift-uri, dar în esenţă era aceeaşi maşină. Din 1998!! Dar a fost atât de bine gândită atunci încât nu a fost nevoie de schimbări.
De la prima generaţie, Daimler a făcut un parteneriat cu Swatch pentru a produce un automobil urban polivalent, care să consume puţin şi mai ales să poată fi parcat în aproape orice loc. Cel mai interesant era faptul că lungimea unui Smart era apropiată de lăţimea unui loc de parcare. De aceea un Smart putea fi parcat perpendicular pe locul de parcare. Mod în care pe un singur loc se puteau parca două autoturisme Smart.
Noul Smart ForTwo a păstrat dimensiunile fostei generaţii, dar oferă şi mai mult loc la interior. Bineînţeles pentru două persoane. Au fost totuşi unii clienţi care doreau şi mai mult loc, de aceea în 2004 Smart a prezentat modelul cu 4 uşi, ForFour. Noile Smart ForTwo şi ForFour sunt construite pe platforma noului Renaul Twingo, pentru a reduce cheltuielile, dar totodată este o platformă complet nouă, cu motorul şi tracţiunea pe puntea spate. Designul noului Smart a suferit unele modificări estetice, care din punctul meu de vedere pierde puţin din personalitatea unui Smart. Când am văzut prima dată imaginile cu noul modele, nu credeam că este un Smart. Mi se părea altă maşină. Dar poate de ce m-am obişnuit atât de mult cu fosta generaţie. În fine, noul Smart adoptă un design frontal cu faruri cu iluminare LED, iar capota pare acum ceva mai bine definită. Din lateral arată ciudăţel, chiar dacă păstrează linia fostei generaţii.
Interiorul noului Smart este cu adevărat nou, de la volan, la consola centrală, până la schimbătorul de viteze, care seamănă extrem de mult cu cel al unui Logan. Dar cum ziceam, maşina preia multe elemente din grupul Renault. Volanul este mişto, la fel ca şi sistemul de infotainment. În portbagajul noului Smart se pot depozita până la 260 de litri de bagaje.
Pentru eficienţă în oraş, noul Smart oferă pentru început 2 motorizări. Un propulsor de 1 litru aspirat care produce 71 de cai putere şi un motor turbo de 0.9 litri, motor cunoscut de clienţii Dacia, care produce 90 de cai putere. Dacă prima generaţie Smart a avut doar cutie de viteze robotizată, pe noul model se poate opta pentru fie o cutie manuală cu 5 trepte, fie pentru una automată cu dublu ambreiaj.
Vânzările noului Smart vor ţine în mare parte de preţul cerut, pentru că se ştie că Smart este produs de Mercedes, iar asta îi ridică preţul, dar acum, fiind 70% un Renault, să sperăm că preţul se va menţine decent. Pentru că este o maşinuţă funky, economică şi extrem de uşor de utilizat în traficul urban, sunt sigur că vom vedea foarte multe prin oraşele ţărişoarei noastre.
sursa foto: carscoops.com