Mi se pare mie sau în ultima perioadă vedem două categorii distincte de mașini? Există duelul electricelor, cu noul lansatul Porsche Taycan și Tesla Model S, mașina electrică a poporului, Volkswagen ID.3, plus o mulțime de versiuni electrificate ale modelelor clasice, iar pe de altă parte, versiuni ultra sportive și ultra potente ale diferitelor caroserii. Langă Porsche Taycan stă Audi RS6 Avant, un break de 600 cai putere, iar acum avem cele mai puternice și cele mai rapide SUV-uri BMW de până acum. Bavarezii nu au așteptat foarte mult până să prezinte versiunile de performanță, noul X6 nici măcar nu a avut testele oficiale, dar se pare că clienții vor ori performanță din motoare V8, ori vor să salveze planeta în mașini cu autonomii discutabile. Totuși, cred că atât Porsche Taycan cât și noul BMW X5M vor avea aproape aceeași autonomie. În fine, este una dintre cele mai complete lansări din ultima vreme, pentru că în aceleași imagini avem 4 mașini odată.
Începem cu BMW X5M. Oricum SUV-ul bavarez era considerat unul dintre cele mai sportive din clasă, așa că sigla M nu face decât să întărească acest sentiment. Dar nu totul se rezumă la putere. Da, noul X5M are 600 de cai putere și 750 Nm din motorul V8 de 4.4 litri, preluat de la noul M5, dar mastodontul de peste 2 tone se mișcă și bine. 3.9 secunde pentru accerația de la 0 la 100 km/h, ceea ce înseamnă că este la fel de rapid ca un supercar de acum 3-4 ani. Și totuși, BMW a făcut ”greșeala Porsche”, adică litera M de pe capacul portbagajului nu mai reprezintă ultimul cuvânt în materie de performanță. Acum există Competition. La fel cum s-a întâmplat și în cazul modelelor Turbo și Turbo S de la Porsche. Acum varianta dezirabilă este X5M Competition. Aceasta adaugă 25 de cai putere, scade accelerația cu 0.1 secunde și crește semnificativ prețul. Eu am condus atât BMW M5, cât și M5 Competition, iar ambele mi s-au părut la fel de rapide. Numai că ceva te face să vrei ultima, cea mai tare variantă, chiar dacă este doar cu numele.
Sunt și diferențe de ordin estetic. Anume, X5M Competition are accente negre, iar evacuarea este ceva mai gălăgioasă. În plus, vine cu jante mai late și mai mari pe puntea spate. În rest, va fi destul de greu de diferențiat cele două variante ultra performante, ambele având linii agresive și sportive, ce se diferențiază destul de clar de restul gamei BMW X5. Bara frontală este parcă preluată de la noul M8, ceea ce este foarte bine și se potrivește de minune cu design-ul noului X5. Grila este neagră și are lamele duble, iar în această configurație nu mai pare atât de masivă, ori ne-am obișnuit noi cu noua dimensiune. Din spate, nu poți să nu remarci cele patru ieșiri ale evacuării, o semnătură a diviziei M, dar care pe această generație, mi se pare că sunt mai mult spre extremități. La celelalte generații erau poziționate mai spre mijloc. Oricum, fiecare generație X5M a arătat foarte bine, mult mai bine decât modelele de bază, iar această generație nu face excepție.
Odată cu lansarea noului X5M, bavarezii i-au prezentat și ”fratele” mai impractic, X6M. Și aceasta are o versiune Competition, care deloc surprinzător, are aceleași specificații tehnice și de performanță. BMW X6M se vrea mai sportiv decât X5M, deoarece are o gardă la sol o idee mai mică, iar centrul de greutate ceva mai jos, datorită faptului că plafonul este tăiat. La prima vedere poate nu îți dai seama, dar marea diferență dintre cele două modele, privite din față este grila ceva mai mică a lui X6. Are și un design mai ascuțit pe margini și îl face mai distinct, făță de fratele ”familist”. Noul X6M este foarte îndrăzneț. Încă nu am văzut noua generație pe viu, ca să discut mai mult design-ul posterior, dar acesta este punctul de referință. Este total diferit de X5, de la blocurile optice, la bara spate și lunetă. În versiunea M, acesta este chiar mai agresiv și mai spectaculos. X6M are un design diferit al jantelor și par mai sportive. Interiorul este aproape identic între cele două mașini, iar nu sunt așa multe diferențe față de interiorul versiunilor de bază. Bineînțeles avem scaune noi, instrumentar de bord mai sportiv și câteva elemente specifice modelelor M.
La o săptămână după ce a avut loc cel mai mare miting pentru încălzirea globală, BMW prezintă două mașini cu motoare V8 de 4.4 litri, pentru care consumul de carburant nu contează. În același timp, Lamborghini are un SUV, Bentley la fel, Aston Martin îl dezvoltă, iar Ferrari ia foarte mult în considerare o astfel de caroserie, care cu siguranță nu va avea motor mic, nici nu va fi complet electric. Trăim vremuri interesante, iar eu abia aștept să apară la test noile X5M și X6M, ca să văd dacă pot să golesc rezervorul în 300 de km.
https://turatiiscrise.ro/wp-content/uploads/2019/10/810e161a-2020-bmw-x5-m-x6-mr-3.jpg12801920daniel batrinhttps://turatiiscrise.ro/wp-content/uploads/2020/03/turatii-scrise-logo-negativ-enf-01-1.pngdaniel batrin2019-10-02 16:55:492019-10-02 16:55:49Prezentare: BMW X5M și X6M
Folosim cookie-uri ca sa stim cand ne accesati site-ul, modul in care interactionati cu noi, sa va imbogatim experienta ca utilizator si sa customizam relatia dvs. cu site-ul nostru.
Pentru a afla mai multe, faceti click pe sectiunile. De asemenea, puteti schimba setarile si preferintele dvs. Atentie insa, blocarea unor tipuri de cookie-uri poate afecta experienta dvs pe site-ul nostru si serviciile pe care vi le putem oferi.
Cookie-urile functionale
Aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile disponibile pe site-ul nostru și pentru a utiliza unele dintre funtionalitatile de baza ale site-ului.
Deoarece aceste cookie-uri sunt strict necesare pentru livrarea site-ului, nu le puteți refuza fără să influențeze funcționarea site-ului nostru. Puteți să le blocați sau să le ștergeți modificând setările browserului și blocând toate cookie-urile de pe acest site web.
Cookie-urile Google Analytics
Aceste cookie-uri colecteaza informatii care se utilizeaza individual sau agregat pentru a ne ajuta sa intelegem modul in care site-ul nostru este utilizat sau cat de eficiente sunt campaniile noastre de marketing, ajutandu-ne sa personalizam site-ul pentru a va imbunatati experienta. Dacă nu doriți să colectam date despre vizitele dvs pe site-ul nostru, puteți dezactiva urmărirea în browser-ul dvs. aici:
Alte cookie-uri externe
De asemenea, folosim diferite servicii externe cum ar fi Google Webfonts, Google Maps și furnizorii externi de video (YouTube sau Vimeo). Având în vedere că acești furnizori pot colecta date personale precum adresa IP, vă permitem să le blocați aici. Rețineți că acest lucru ar putea reduce semnificativ funcționalitatea și aspectul site-ului nostru. Modificările vor avea efect după ce reîncărcați pagina.