Prezentare: Dacia Bigster

Povesteam mai demult de Dacia de ”30.000 de euro”. Pe atunci, o astfel de noțiune era aproape imposibil de imaginat, mai ales că modelele autohtone abia dacă treceau de 20.000 euro la momentul respectiv. Eram de părere că e nevoie de un anumit tip de înțelegere și chiar de experiență, pentru ca publicul să fie pregătit să cheltuie această sumă pe un model construit la Mioveni. Timpul a trecut, iar marca Dacia a evoluat frumos, crescând prețurile modelelor sale în așa fel încât, acum chiar avem un model Dacia care pornește de la 30.000 euro. Numai că în acești bani, chiar îți oferă foarte multe. Să vorbim puțin despre nou lansatul Dacia Bigster.

Așa cum îi sugerează și numele este fratele mai mare a deja cunoscutului Dacia Duster. Pentru un ochi neantrenat, Bigster s-ar putea să fie o opțiune de luat în considerare, deoarece Duster îți oferă deja suficient spațiu pentru o familie de 4 membri. Noul Bigster încă nu are opțiune de 7 locuri, pentru a fi acesta un motiv, dar, în schimb, îți va oferi puțin mai mult din toate față de Duster. Da, arată ca un Duster XL, fiind mai lung, mai lat și mai înalt, iar pentru că are un ampatament de 2.7 metri, promite mai mult spațiu interior pentru pasageri. Tocmai datorită faptului că e mai mare în orice aspect, Bigster poate fi echipat cu jante de 19 inch, care sunt mai bine proporționate cu această caroserie. Dacia Bigster va fi oferit în 3 variante de echipare, Essential, Expression, iar pentru amatorii de aventură, Bigster Extreme. Fiecare versiune va putea fi recunoscută în trafic, deoarece vine fie într-o culoare nouă denumită Indigo Blue, fie va avea plafon contrastant, fie va avea accente de cupru, așa cum am văzut pe gama Dacia Extreme. Inclusiv grila frontală va avea elemente distincte, în funcție de versiune.

Dar să concluzionăm design-ul exterior a noului Bigster. Da, arată ca un Duster mai mare, dar exact asta s-a vrut. Din anumite unghiuri, mi se pare că arată chiar mai bine, noile dimensiuni se potrivesc mai bine pe această caroserie, de exemplu aripile spate bombate sunt acum mai bine integrate în design-ul general. Dacia Bigster chiar arată ca un SUV de segment C, unde va intra în concurență cu modele precum Toyota RAV-4, Honda CR-V, Volkswagen Tiguan, Mazda CX-5 și altele.

Spuneam la începutul articolului că Dacia a evoluat frumos, iar acum prețul este justificat și de multitudinea de dotări care sunt disponibile pe Bigster. Pentru prima dată pe un model Dacia avem un plafon panoramic de 1.2 metri lungime, o trapă electrică, un instrumentar de bord de 10 inch, plus un ecran central de 10.1 inch, climatizare pe două zone, scaune electrice și un portbagaj imens de 667 de litri. Aproape că nu mai există opțiune pe Dacia Bigster, pe care să nu o găsești și la concurența, chiar și din segmente premium. Totuși, din punctul meu de vedere, o opțiune cu 7 locuri era și mai potrivită, și diferenția și mai bine acest SUV de un Duster.

Dacia Bigster este mai bun decât un Duster și când vine vorba de motorizări. De început vom avea motorul cu 3 cilintri 1.2 TCe, dar care produce acum 140 de cai putere cu 10 CP mai mult decât la Duster. Toate motorizările vor fi mild-hybrid, inclusiv unitatea ECO-G, cea cu GPL, tot de 140 de cai putere. Noutatea o reprezintă motorul hybrid al Grupului Renault, denumit Hybri155, care folosește un motor termic aspirat de 1.8 litri cu 107 cai putere, conectat la un motor electric, de încă 50 de cai putere și o baterie de 1.4 kWh. Împreună sistemul produce 155 de cai putere și care vine exclusiv cu transmisie automată. Asta în sine nu e un lucru rău, dar pentru cei care vor să se aventureze în offroad cu Dacia Bigster, tracțiunea integrală 4×4 vine doar împreună cu transmisie manuală. Poate că puriștii offroad vor aprecia acest lucru, dar pentru marea majoritate a clienților, combinația automată plus 4×4 era și mai potrivită.

Încă nu avem prețuri oficiale, Dacia Bigster va fi disponibil abia de anul viitor, dar producătorul promite că prețul de bază va fi sub 25.000 euro pentru motorizarea de 1.2 TCe și sub 30.000 euro pentru Hybrid155. În funcție de dotări și nivelul de echipare, ne putem aștepta ca un Bigster full să coste și 35.000 euro. Poate pare foarte mult pentru un model cu sigla Dacia, dar Bigster joacă acum într-o clasă superioară, unde Dacia nu a mai fost prezentă până acum.