BMW X5: Prezentare
Probabil cea mai subiectivă ştire auto pe care am scris-o vreodată. Spun asta deoarece cu 2 săptămâni înainte să apară primele imagini oficiale ale noului BMW X5, eu am avut ocazia să îl văd de aproape, chiar să stau în interiorul său şi să-i “pipăi” materialele, în timp ce îi priveam formele. A fost o întâlnire istorică pentru mine, o surpriză a organizatorilor MdriveTour2018, la care am participat. Despre întreaga experienţă vă voi povesti joi pe blog. Până atunci să vă spun părerea mea despre noul BMW X5, atât din imaginile pe care le vedeţi acum, cât şi din faptul că l-am putut simţi de aproape.
Atunci când am fost într-o cameră închisă, în beznă totală, doar cu sunet de tobe ce sunau puternic, cortina a căzut şi i-am văzut luminile de zi foarte agresive. Dar prima impresie nu a fost atât de radicală. Mi se părea un X3 mai mare şi puţin restilizat. Dacă înainte, bavarezii prezentau noua linie de design pe modele superioare, se pare că în ultimii ani, modele mai mici au fost deschizătoarele. Blocurile optice, grila, dar şi bara frontală cu ale sale lumini suplimentare, sunt preluate şi interpretate direct de la X3. Totuşi, fiindcă vorbim de cel mai mare X actual, până la apariţia noului X7, X5 are câteva elemente mai speciale. De exemplu, în blocurile optice şi-au făcut apariţia două x-uri albastre, simbolizând prezenţa tehnologiei Laser. Este un detaliu mic, dar de foarte mare efect. Acele faruri sunt ceva mai alungite şi mai agresive decât la X3, dar parcă generaţia actuală este cea mai agresivă dintre toate. Bineînţeles că maşina prezentată era în echiparea cu pachet M sport şi jante pe 22 de inch. Culoarea oficială pentru lansare este albul, dar o culoare deschisă micşorează oarecum maşina. Chiar şi cu acele jante ridicol de mari, noul X5 nu pare atât de mare. În schimb, noua grilă este absolut imensă. Aş spune inutil de mare. Aproape că se suprapune cu numărul de înmatriculare. În plus, datorită dimensiunilor este poziţionată pe verticală, ceea ce parcă îngustează maşina şi mai mult. Sunt convins că noul X5, într-o culoare închisă, venind în spatele tău, va fi în continuare extrem de agresiv, tipic unui SUV BMW.
Profilul mi se pare cel mai potrivit. Este suficient de sportiv, dar şi elegant, cu câteva linii noi, pentru a-l diferenţia clar în gamă. Linia geamurilor este tipică BMW, dar blocurile optice spate nu mai păstrează trăsătura în forma literei C. Toate cele 3 generaţii dinainte au avut această semnătură luminoasă, în schimb noul model vine cu stopuri relativ banale la prima impresie, dar privit de aproape sunt foarte spectaculoase. Acestea au design 3D, la fel ca ultimul Seria 6 GT, dar totuşi cred că privit din spate, X5 şi-a pierdut puţin din personalitatea agresivă a precedenţilor. Dacă până acum recunoaşteai un X5 după ce te depăşea, acum ar putea fi confundat cu un oricare alt SUV.
Învârtindu-mă în jurul noului X5, înainte să văd vreo imagine oficială, îmi era greu să-mi fac o părere obiectivă. În plus, camera era destul de mică şi întunecată, care cu siguranţă nu avantaja o privire de ansamblu. Dar apoi m-am urcat la interior. Poate din imagini vi se pare că nu este atât de diferit faţă de generaţia actuală sau faţă de interiorului noilor modele BMW, dar credeţi-mă este mult schimbat. Spun asta şi pentru că până în Slovacia am mers 5 ore cu actualul X5 şi am avut termen de comparaţie. În primul rând, ecranul din spatele volanului, ce ia loc instrumentarului de bord. Este extrem de futurist, cu grafice complet noi. Nu mai avem “cercurile” tipice BMW-urilor, ci o interpretare digitală spectaculoasă. Apoi ecranul de deasupra bordului este cumva unit cu instrumentarul de bord, ceea ce îi oferă un look proaspăt. Am observat că grafica meniului navigaţiei este diferită, fiind acum poziţionată pe verticală, dar până la urmă va ţine de obişnuinţă. Tot pe aceeaşi idee s-au mutat comenzile climatizării, între cele două aeratoare centrale. Planşa de bord este tipică oricărui SUV, suficient de mare şi robustă. Complet nou este layout-ul consolei centrale. Levier pentru schimbătorul de viteze realizat din cristal, roţita sistemului iDrive are marginile cromate cu o textură foarte interesantă, plus că acum X5 are moduri pentru rularea în offroad. Marea majoritate a comenzilor şi-au păstrat locul, dar acum motorul este pornit de la un buton de lângă schimbător. Mulţi au spus că este o soluţie preluată de la Audi. Ce am observat la noul X5 este nivelul calitativ mult superior faţă de generaţia actuală. Materialele sunt luxoase, comparabile cu cele regăsite în limuzina Seria 7, mai mult loc atât pentru locurile din faţă, dar mai ales pentru cele din spate. În spate, bancheta are un şezut mai lung şi mai bine profilat şi este mult mai moale. Noul X5 renunţă la configuraţia cu 7 locuri, iar asta înseamnă că pasagerii din spate sunt trataţi regeşte. Pentru prima dată X5 vine cu hayon cu deschidere dublă, dar nu cred că este cea mai bună soluţie, având în vedere dimensiunile maşinii.
Bineînţeles că nu am putut vedea cum se conduce maşina, dar informaţiile primite din mapa de presă ne spun că noul X5 va fi propulsat de un motor diesel de 3 litri ce produce 265 de cai putere şi două motorizări benzină. Una de 3 litri şi 340 de cai putere pe modelul X5 40i şi un 4.4 V8 de 462 de cai putere pe modelul 50i. Între timp au apărut şi informaţii că va exista la lansare şi un X5 M50d cu motorul quad turbo diesel de 400 de cai putere. Toate modele vor avea standard tracţiunea integrală xDrive şi vor fi conectate la o transmisie automată.
Până acum, astfel de ştiri le scriam doar pe baza informaţiilor şi a pozelor oficiale. Este interesant ca acum să scriu despre o maşină pe care am văzut-o de aproape, o maşină care şi până în acest moment, puţini oameni au avut ocazia să o vadă pe viu şi mai ales să se aşeze în interior. Voi aştepta un verdict spre finele anului, atunci când noul BMW X5 va fi disponibil la test. Atunci vreau să-l fotografiez eu, într-un cadru cunoscut şi mai ales să văd cum se conduce The Big Boss.