Monoposturile F1 2014
Poate lumea să zică ce vrea, dar un lucru e cert, anul 2014 aduce cele mai urâte monoposturi Formula 1 din istorie. Cel puţin la partea frontală. Ştiu că reglementările FIA se schimbă de la an la an, iar în 2014 botul trebuie să fie cu 15 cm mai îngust, dar echipele au ales un design greu de digerat.
Noul Ferrari F-14 T are “gură de peşte” şi “nasul” cade mult, dar nici măcar nu se compară cu monopostul Mercedes McLaren MP4-29, unde botul are o formă cât se poate de ciudată. Precum un deget mijlociu, pe care adversarii îl vor vedea în oglinda retrovizoare. Acelaşi “deget” îl vedem şi echipa Williams cu al său FW36, la Infiniti Red Bull, echipa pentru care concurează campionul sezonului 2013, Sebastien Vettel, interpretarea este ceva mai elegantă. Proboscisul grupului este Torro Rosso, asta pentru că nu există nicio diferenţă între nasul maşinii şi a îndrăgitei primate. Iar totul se năruie, pentru ochii noştri când vedem maşina celor de la Caterham. Nu se aseamănă cu nicio altă maşină de Formula 1 pe care am mai văzut-o. Muchii drepte pentru botul maşinii, din care iese lung o bară. Dar ce să faci dacă astea sunt regulile.
Tot regulile spun că motoarele pentru noul sezon vor fi unităţi V6 turbo de 1.6 litri. Cilindree de Logan. În Formula 1. Dar acolo lucrează cam cei mai tari ingineri, fapt pentru care aceste motoare vor dezvolta undeva în jur de 700 de cai putere. Plus că sunt unele dintre cele mai compacte motoare F1 făcute vreodată. Altă regulă FIA spune că husele de încălzire pentru pneuri vor fi interzise şi că greutatea minimă a maşini să crească de la 690 la 691 de kg, din cauza pneurile Pirelli.
Sezonul 2014 sper să fie unul spectaculos pentru cei pasionaţi, aproape că nu mă interesează cine va câştiga, cu toate că nu poţi să nu-l consideri pe Vettel unul dintre cei mai buni buni piloţi de F1 din istorie. Totul e să nu intre un Mercedes McLaren în spatele unui Ferrari, că poate deveni erotic.
sursa: carscoops.com, automarket.ro