Paris 2014: Renault Espace

Espace-11

Am decis să scriu despre noul Renault Espace, prezentat în premieră la Salonul Auto de la Paris, deoarece, trebuie să recunosc, mi-a plăcut dintotdeauna monovolumul francezilor. Nu vorbesc public despre afinitatea mea pentru astfel de caroserie, dar Espace mi-a fost tot timpul un fel de plăcere vinovată.

Poate că prima generaţie era chiar urâtă, dar era totuşi lansată în 1984, când design-ul monovolumelor nu era pe primul loc. În plus era primul monovolum din lume, deci nu se ştia exact cum trebuie să arate. Între timp, Renault a îmbunătăţit constant automobilul lor de cărat pasageri, până a ajuns la a cincea generaţie, cea prezentată astăzi. 

Espace-13

Cu acest nou Espace, Renault vrea să schimbe puţin percepţia unui MPV clasic, iar principala schimbare este garda la sol mărită. Chiar dacă noul Espace este cu 63 de mm mai scund faţă de generaţie precedentă, acesta pare mult mai masiv. Este o strategie îndrăzneaţă, care pe mine personal, m-a atras. Mi se pare că arată chiar bine. Totuşi, toate modelele Espace aveau un design destul de futurist, în comparaţie cu alte modele Renault, iar acest nou model, preia prea multe elemente de la Captur, mai ales în partea frontală. Accentele de design sunt specifice unui nou Espace, desenul farurilor este spectaculos, privite la interior, profilul este lung, iar linia geamurilor urcă dramatic spre lunetă. Blocurile optice posterioare sunt de dimensiuni mari şi se îndepărtează de alte modele Renault, ceea ce e bine. Având o gardă la sol ridicată, aproape de SUV-uleţ, noul Espace dă impresia de impunător, lucru neobişnuit pentru un MPV.

Renault-Espace-3 Renault-Espace-5

Fostele generaţii Espace erau recunoscute pentru design-ul interiorului. Mai ales având indicatoarele de bord poziţionate pe mijloc. Astfel toţi pasagerii de la bord să poată vedea “cu cât merge tata”. În schimb, noul Espace renunţă la acest design, în favoarea unuia clasic. Clasic din punctul de vedere al poziţionării indicatoarelor, pentru că desenul este cât se poate de futurist. O consolă centrală care curge până la cotieră, dominată de ecranul sistemului media, plus un schimbător cu design spectaculos. Acestea sunt ingredientele pentru reţeta unui MPV de succes. Ceea ce a atras mulţi cumpărători a fost modularitatea interiorului. Un Espace poate fi configurat pentru orice familie. Fie că vine cu mulţi copii sau cu animale, scaunele unui Espace pot culisa, se pot întoarce sau se pot plia. Pentru cei mai mulţi dintre clienţi spaţiul şi posibilităţile de configurare au fost factorii decisivi de cumpărare. Aceste lucruri au decis succesul modelului Espace.

Espace-25 Renault-Espace-Initiale-Paris-28 Espace-24 Espace-22

Noul monovolum Renault va fi propulsat doar de motoare cu cilindreea de 1.6 litri. Acestea vor avea puteri între 130 şi 160 de cai putere, pentru motorizarea diesel şi 200 de caiputere pentru benzină. Motorul pe benzină se va cupla doar la o transmisie automată EDC, fără să fie opţiune de cutie manuală.

Noul Renault Espace face un pas îndrăzneţ într-o piaţă pe care a inventat-o, dar faptul că un Espace poate fi scos şi puţin în afara asfaltului este de foarte bun augur. Sunt convins că această găselniţă de a oferi un Espace crossover va face din MPV-ul francez un bestseller în segment.