Geneva 2020: BMW i4 Concept
Acesta a fost printre primele mașini prezentate anul acesta online pentru Salonul Auto de la Geneva, dar am preferat să scriu mai întâi despre modele de serie. Oricum, acest concept, așa cum il vedem, reprezintă 85% din mașina pe care o să o vedem anul viitor. Dacă până nu demult, orice lansare de mașină electrică era alăturată propoziției “peste 5 ani”, acum viitorul vine de la anul. Da, din 2021, vom putea conduce versiunea de serie a lui BMW i4.
Având în vedere că apariția este foarte aproape, multe elemente stilistice se vor regăsi pe viitorul i4. Asta înseamnă că și grila controversată o vom vedea, cum toate ca nu are niciun rol practic. Este acolo mai mult ca imagine de marcă. Tot odată cu conceptul i4, BMW a dezvăluit un nou logo, bidimensional și transparent, care nu se știe încă dacă se va regăsi pe toate modelele sau doar pe cele electrice. Oricum, acesta se potrivește cu caracterul minimalist al designului. Dar revenind la celebra deja grilă. Sincer vă spun că nu mai are impctul pe care l-a avut Concept 4, acel coupe vișiniu unde eram atent doar la grilă. Se prea poate ca în viitor să nu ni se mai pară exagerată. Până atunci însă, i4 Concept prefigurează cred și viitorul Seria 4, fără pachetul M, ceea ce înseamnă că bara frontală este curată, doar cu câteva fante subtile.
Profilul este probabil cel mai “de serie” unghi. Fiți siguri că exact această linie a plafonului se va regăsi și pe varianta de serie a lui i4, dar și pe Seria 4 GranCoupe. Este frumoasă. Ceva mai modernă și mai potrivită față de generația actuală. Cam același lucru l-aș putea spune și despre posterior. Doar blocurile optice specifice unui concept sunt prezente, in rest ar putea fi o mașină de serie.
La interior, BMW i4 Concept este și mai minimalist. Totuși mi se pare ciudat ca ecranul imens din spatele volanului nu este acoperit. Mie personal îmi dă o senzație de interior Mercedes Benz. În rest, totul este curat, fluid, modern, futurist, de la scaune la panourile portierelor.
Mașina de serie va avea o baterie cu capacitate de 80 kWh, deci mai mică decât cea a unui Tesla Model S, dar care promite o autonomie de 600 km in ciclul WLTP. Este impresionant dacă bavarezii reușesc să aducă pe piață o mașină electrică cu o asemenea autonomie reală. Din punctul de vedere al performanțelor, noul i4 va produce 530 de cai putere, exact cât un V8 de 4.4 litri. Nu se știe încă greutatea automobilului electric de serie, dar ar trebui să ne așteptăm la timpi comparabili cu cei ai unui M850i, adice vreo 3.7 secunde până la 100 km/h.
Anul viitor se anunță foarte aglomerat pentru bavarezi. Tocmai s-a anunțat că Salonul Auto de la Frankfurt se va muta la Munchen din 2021, deci in casa BMW, iar aceștia au deja de prezentat versiunile de serie ale lui i4, iNext, iX3, Seria 4, atât coupe cât și GranCoupe, plus eventual, M3 și M4.