Geneva 2018: BMW M8 GranCoupe Concept
Am tot aşteptat să văd ceva special, ceva despre care pot să scriu, ceva pe care toată lumea îl aştepta anul acesta la Geneva. Şi a venit. Deocamdată în formă de concept, dar aşa cum îi ştim pe bavarezi cu conceptele lor, acest M8 Gran Coupe Concept este 99% cum va fi varianta finală. Mai puţin elementele stilistice de culoarea cuprului. Sper.
De ce mi se pare atât de special acest M8 Gran Coupe? Deoarece, aşa cum spun chiar bavarezii, va deveni nava amiral a companiei. Un model peste Seria 7, mai sportiv şi chiar mai elegant. Toate ingredientele sunt acolo să susţină această afirmaţie. Dacă în trecut, BMW a fost acuzat de o “cuminţire” a design-ului, acest M8 Gran Coupe Concept vine cu o înfăţişare proaspătă, agresivă, sportivă, dar şi subtil elegantă. Partea frontală este dominată de celebra grilă a bavarezilor, dar nu este desenată pe verticală precum la X7 Concept, ci este alungită şi mai angulară. Eu zic că arată extrem de bine, mai ales în combinaţie cu blocurile optice înguste, ce îi oferă maşinii o “privire” foarte agresivă. Mă bucur şi cred că este primul concept BMW, după câteva alte tentative, care nu are farurile unite cu grila. Se pare că BMW revine la o trăsătură mai potrivită. Bara faţă, chiar dacă vorbim de un concept, este puternic inspirată din cea a noului M5, dar dusă la extrem, cu prize de aer mult mai mari şi mai proeminente. Privit din faţă, este incontestabil un BMW, poate cel mai potrivit BMW după multe generaţii şi chiar poate purta titlul de “navă-amiral”.
Este interesant că BMW a decis să prezinte prima dată versiunea cu 4 portiere a Seriei 8, dar alegerea este inspirată, deoarece dacă varianta Gran Coupe arată aşa, imaginaţi-vă cum va arăta Coupe-ul. Profilul acestui concept este perfect. Capotă lungă, plafon ce se arcuieşte perfect, nici prea sus, dar nici prea jos, cu linii curate, în ciuda agresivităţii părţii frontale şi mai ales celei posterioare. În plus, este un concept ce nu adoptă nişte jante de dimensiuni ridicole. Cum spuneam, în foarte mare măsură, aşa va arăta şi varianta de serie. Spuneam de posterior. Hmm.. Poate că aici designerii au exagerat puţin. Sau poate au făcut asta pentru că vorbim de un concept, dar cred că posteriorul este mult prea agresiv pentru această caroserie. Fantele de aer din bara spate sunt exagerate, la fel sunt şi ieşirile evacuării. Probabil că pe varianta de serie nu vor mai fi de bronz, iar atunci acest impact vizual va dispărea. În schimb blocurile optice spate le completează foarte bine pe cele faţă, fiind înguste, agresive, dar şi relativ elegante. Chiar dacă este un concept, vorbim totuşi de o variantă M, iar capacul portbagajului, ce se ridică precum o codiţă, ne trimite cu gândul la variantele CSL ale lui M3.
BMW M8 Gran Coupe Concept este spectaculos, oricum ai vrea. De la artificiile stilistice, la culoarea cameleon a caroseriei Saleve Vert, acest concept prefigurează un automobil ce va câştiga multe inimi. Mai trebuie să aşteptăm nişte informaţii despre performanţe, dar noul M5 cred că este un start bun pentru pronosticuri.