Prezentare: Renault Koleos

După ce au început cu noul Clio, ofensiva Renault a continuat în mai toate segmentele. Acum vreo 4 ani era cam dezordine în gama francezilor, erau destule modele care nu se regăseau în segment, iar multe dintre acestea aveau un design prea sec şi anost. Dar francezii au fost salvaţi de Laurens van den Acker, care a desenat o nouă linie de design, care după atâta timp, s-a dovedit că se potriveşte pe orice caroserie.

448017l De la segmentul mic, la hatchback, sedan, crossover şi acum SUV de dimensiuni medii, “one design fits all sizes” pare a fi motto-ul francezilor de la Renault. E adevărat că multe dintre caroserii sunt preluate de la fratele de alinanţă, Nissan, dar Renault avea nevoie de o curăţenie în gamă. Ultimul sosit din saga reînnoirii este noul Koleos. Acel SUV urâţel, care nu ştia exact dacă e SUV sau nu, acum are o generaţie nouă. Dar noul Koleos este atât de diferit şi ca design, arhitectură şi proporţii, încât nu ştiu de ce Renault a considerat de bun augur ca noul model să preia numele unuia care nu a avut o imagine foarte bună. Puteau să îl denumească total altcumva, ca în cazul Talisman, înlocuitorul modelelor Laguna/Latitude. Dar să revenim la noul model.

401403l 433953l Este interesant cum o linie de design şi mai ales o parte frontală distinctă se potriveşte atât de bine pe mai multe caroserii diferite. Aceeaşi parte frontală o regăsim şi pe un hatchback, noul Megane, despre care aţi citit deja, pe un sedan, Talisman, iar acum pe ditamai SUV-ul. Noul Koleos preia blocurile optice agresive, ce folosesc tehnologia LED, ce se unesc cu grila mare, în mijlocul căreia tronează, mare, logo-ul francezilor. La fel ca restul modelelor, blocurile optice sunt acompaniate de lumini de zic ce se alungesc în jos, formând forma literei C. Capota noului Koleos este agresivă, musculoasă, iar pentru că se vrea şi un offroader, partea inferioară este “îmbrăcată” în plastic negru. Privit din faţă, noul Koleos chiar arată masiv şi impunător, parcă mai bine decât fratele Nissan X-Trail. Îmi place în mod deosebit profilul noului Koleos, pentru că arată în continuare a SUV original, şi anume, păstrează unele linii mai pătrăţoase, cum ar fi design-ul posteriorului, cu linia plafonului dreaptă, dar şi pasajele roţilor, ce sunt foarte bombate. Întreaga imagine este una de duritate. Din spate, Koleos preia stopurile de la Megane/Talisman, dar cum spuneam, acest design se potriveşte şi pe un SUV. Noul Koleos arată foarte bine, chiar clasic, aş putea spune, din anumite unghiuri, şi mă bucur că se diferenţiază mult mai bine de mai micul Kadjar, spre deosebire de duo-ul Qashqai/X-Trail.

484895l 105779l La interior este aceeaşi poveste. Koleos vine cu planşa de bord de la Talisman, oferind un ecran generos, singurele diferenţe fiind cele două suporturi de lângă levierul cutiei de viteze, acestea amintind că te afli într-un SUV. Pentru că este cel mai mare model din gamă, Koleos va fi echipat cu tot ce are Renault mai bun, atât în materie de confort, dar şi tehnologie. Pe lângă toate sistemele deja disponibile pe Talisman, Koleos promite să fie şi mai luxos şi mai confortabil. Iar pentru că este mare, promite să meargă şi în offroad, ajutat de un sistem de tracţiune integrală nepermanentă, dar cu diferenţial blocabil. Performanţele în teren accidentat ar trebui să fie cel puţin la fel de bune ca a fratelui X-Trail, toate la un preţ ceva mai mic. Motoarele disponibile sunt deja cunoscute, atât pe benzină, cât şi diesel, cu puteri între 130 şi 175 de cai putere.

735086l 189967l 120454l 349090l 622690l 538966l 764520l 833537l 797706l 482188l o