Prezentare: Mercedes Benz SL
Acum câteva zile am condus noul Mercedes Benz Clasa A cu facelift, pentru a vedea dacă s-a schimbat ceva de la apariţia sa spectaculoasă de acum 3 ani. Atunci când a apărut noul A Class a făcut trecerea la un nou limbaj pentru compania germană. Nimeni nu mai vorbea atunci despre Mercedes Benz ca fiind conservatori în design. A Class a fost atât de diferit faţă de orice linie de design Mercedes Benz, încât voiam neapărat să văd cum arată şi alte modele ale mărcii urmând această linie. În 3 ani, toate modelele Mercedes Benz au devenit atât de asemănătoare între ele, încât, cred, că am ajuns din nou să vorbim despre Mercedes Benz ca având un design conservator.
Roadster-ul SL era printre ultimele modele Mercedes Benz neatinse de noua grilă şi de noile blocuri optice. Până acum. Când am văzut prima imagine frontală a noului SL, nu am ştiut dacă avem un nou S-Class, S-Class Coupe, un AMG GT, un C-Class, un…, înţelegeţi ideea. Dar poate pentru SL această schimbare trebuia să se întâmple, pentru că generaţia precedentă a fost cea mai criticată din punctul de vedere al design-ului. Noua parte frontală, chiar dacă este asemănătoare tuturor celorlalte modele din gamă se potriveşte foarte bine pe o decapotabilă, blocurile optice mai alungite şi o idee mai mici sunt foarte frumoase, noua grilă cu lamele cromate şi plasă cu “diamante” în care tronează logo-ul germanilor face ca noul SL să fie chiar mai sportiv. Bara frontală a fost redesenată, prizele de aer sunt acum mult mai generoase şi au o formă mai rotunjită, dar pentru varianta 63 AMG, artificiile din plastic par a nu se încadra foarte bine în jurul fantelor de aerisire. Pentru varianta de top 65 AMG acestea sunt cromate şi mult mai bine integrate. Cred că este pentru prima dată când pot să zic că varianta non-AMG arată mai bine. Se vede clar cum partea frontală este mai ascuţită şi mai plonjată, iar asta se traduce atât în sportivitate cât şi în eleganţă crescută. Din profil, noul SL nu diferă foarte mult faţă de generaţia precedentă, plafonul din două bucăţi este tipic pentru o decapotabilă, cu toate că nu are linia frumoasă, specifică coupe-urilor Mercedes Benz. Posteriorul trebuie privit doar din prisma detaliilor, pentru că diferenţe majore nu sunt. Stopurile sunt în continuare triunghiulare, foarte agresive, dar acum au o altă grafică interioară. Doar difuzorul este schimbat, fiind mai sportiv, mai ales în variantele AMG.
La interior, Mercedes Benz a făcut unele schimbări, dar nu a adus noul SL în rând cu toate noile modele. Aici mă refer, bineînţeles la faptul că ecranul sistemului de infotainment nu este poziţionat deasupra consolei centrale. Din punctul meu de vedere, interiorul arată mai bine aşa, dar este o opinie subiectivă. Ecranul integrat în consolă este încadrat de fantele de ventilaţie rotunde, iar comenzile climatizării sunt poziţionate în partea inferioară, având un design ce aminteşte de modelele ceva mai vechi. Volanul şi schimbătorul sunt noi şi arată foarte sportiv. În funcţie de varianta aleasă, interiorul poate fi o mostră de sportivitate pură, dar şi de eleganţă la cel mai înalt nivel.
Din punct de vedere dinamic, roadster-ul SL nu a excelat niciodată. Doar variantele extreme AMG au reuşit să iasă din anonimat. SL este acea decapotabilă ultraluxoasă ce te poate duce în cea mai mare viteză oriunde, fiind totodată confortabil. Dar pentru asta avem acum S-Class decapotabil. Diferenţa dintre aceastea va fi dată de cerinţele clienţilor. Din punctul de vedere al motorizărilor, noul SL va avea numai motoare pe benzină cu puteri cuprinse între 367 şi 630 de cai putere. Cel mai ieftin model SL400 accelerează până la 100 de km/h în doar 4.9 secunde, pe când varianta de top atinge aceeaşi viteză în 4 secunde. E ciudat totuşi cum un SL cu 630 de cai putere este mai lent decât un AMG GT cu “doar” 510 cai putere. Poate din cauza greutăţii sistemului de decapotare.
Roadster-ul SL pare că nu-şi mai are rostul în gama Mercedes Benz, acum când avem atât modele pur sportive, dar şi decapotabile elegante. Sau poate chiar ăsta să fie rostul unui SL? Combinaţia perfectă între un AMG GT şi un S-Class decapotabil. Oricum, numele SL este unul cu o tradiţie incontestabilă pentru germani, iar noul model este cât se poate de dezirabil.