Prezentare: Mercedes Benz CLS Facelift
Primul coupe cu patru uşi din lume a ajuns la cea de-a doua generaţie. Acum 4 ani! Nici nu îmi vine să cred cât de repede trece timpul. Dacă văd pe strada un CLS din generaţia a doua, încă zic “uite CLS-ul nou!”. Dar pentru viaţa unei maşini, 4 ani înseamnă vârsta mijlocie, fapt pentru care Mercedes cosmetizează coupe-ul de clasă mare.
Dar îl cosmetizează în stilul caracteristic producătorilor auto din ziua de azi şi anume îl desenează în aşa fel încât să nu ne mai putem da seama despre ce model este vorba. La fel se întâmplă la Audi, cu noile sale facelift-uri, la fel şi la BMW. Mercedes a vrut mai mult să îmbunătăţească noul CLS, decât să-i schimbe designul, fapt pentru care noul CLS este mult mai tehnologizat. Tot în trendul actual, producătorii nu mai fac face-lift, ci mai degrabă faruri-lift. De ce spun asta? Audi a schimbat doar farurile noului A7, punând tehnologia Matrix LED, BMW a apelat la tehnologia Laser, iar acum CLS dispune de Multibeam LED. E interesat că ultimii veniţi spun că au cel mai inteligent sistem de iluminare. Acesta oferă un total de 24 de LED-uri ajustabile în mod individual şi independent unul faţă de celălalt. La baza acestui sistem de iluminare se află nu mai puţin de patru unităţi de control, plus o cameră poziţionată la nivelul parbrizului, care lucrează împreună pentru a calcula, de 100 de ori pe secundă, intensitatea ideală a luminii. Drept urmare, farurile vor fi acum capabile să “reacţioneze” mai rapid ca oricând, un alt avantaj considerabil al tehnologiei Multibeam LED constând în creşterea capacităţii de iluminare la nivelul fazei lungi cu aproximativ 20 de procente, până la un total de 485 de metri. Chestii mişto atât pe foaie cât şi pe drum.
Prin introducerea sistemului Multibeam LED, designul farurilor a suferit unele modificări, banda LED, pentru iluminarea pe timp de zi este acum specifică noilor modele Mercedes. Designul posterior este aproape neschimbat. O altă schimbare pe care nu o agreez se află la interior. Am mai spus-o şi o repet, nu ştiu de ce Mercedes-Benz se încăpăţânează să pună acel display deasupra consolei centrale. Era mult mai frumos “acoperit” de bord, la fel cum era pre-facelift. Dar este doar e chestiune de gust. Plus că display-ul din noul CLS are diagonala de 20.3 cm şi parcă nu mai arată doar ca o tabletă din piaţă.
Totodată cu lansarea facelift-ului noului CLS, Mercedes a prezentat şi CLS Shooting Break, plus modele AMG. Gama de motorizări este în mare aceeaşi, dar acum mai multe motoare dispun de norma de poluare Euro 6. O dotare pe care o aştept cu interes este noua cutie de viteze cu 9 rapoarte. Despre care se spune că ar fi cea mai bună din lume. Dacă va fi doar un 7G-Tronic cu încă 2 viteze, vă asigur că nu este cea mai bună. Dar aşteptăm toamna să putem conduce cum se cuvine “noul” Mercedes-Benz CLS.
sursa foto & info: 4tuning.ro