Prezentare: Alfa Romeo Giulia

alfa-giulia-comp-qv-13

Gata? Ne-am liniştit? Prezentarea noului sedan Alfa Romeo a stârnit mai multe reacţii decât orice alt model lansat anul acesta, iar când am citit pentru prima dată despre noul model, titlul suna ceva de genu: “Poate noua Alfa să rupă internetul?” Acela a fost un titlu extrem de inspirat. DA! Noua Alfa Romeo Giulia a rupt internetul. În două. Sunt taberele pro şi taberele contra. Cei pentru care Alfa rămâne marca pasională, care desenează maşini seducătoare şi cea a scepticilor, a celor care cred că noua Giulia este doar “ok” că nu mai păstrează identitatea italiană. Ei bine, acum, după ce mi-am luat notiţe, am citit toate comentariile posibile, am văzut de zeci de ori imaginile de prezentare şi am petrecut minute în şir vizionând filmuleţul de prezentare, aceasta este părerea mea despre noua Alfa Romeo Giulia. Mai trebuie precizat că maşina mea preferată, cea pentru care muncesc, este un 156 GTA. Deci acest articol s-ar putea să fie subiectiv.

alfa-giulia-comp-qv-5

Lansarea unui nou sedan de clasă medie a italienilor este un moment special, oricum ai privi-o. Au trecut patru (4!) ani de când nu se mai fabrică specialul 159, timp în care rivalii au prezentat unul, dacă nu două modele noi. Alfa a muncit mult la un înlocuitor pentru 159, iar asta se vede, mai exact, se simte. De peste 20 de ani, Alfa Romeo nu a mai avut un sedan cu tracţiune spate. Indiferent de versiune, fie şi modelele GTA, sedan-urile Alfa au fost cu tracţiune faţă. Pentru mulţi, însă, acest aspect era carismatic. Alfa a reuşit să facă subvirarea distractivă. Mai există un aspect. Alfa Romeo este cumpărată în mare parte de către pasionaţii mărcii, de foarte puţine ori au reuşit italienii să fure din clienţii sedan-urilor germane. Motiv pentru care Alfa Romeo pariază cam tot ce are pe reuşita noii Giulia. Are un singur glonţ. Dacă nimereşte, câştigă! Dar ce se întâmplă dacă ratează?

alfa-giulia-comp-qv-4

Alfa Romeo nu vrea să se joace. Vrea totul sau nimic. Şi sincer, aceştia sunt cei mai răi. Cei care nu mai au nimic de pierdut. În cel mai pur stil italian, în nebunia specifică Alfa Romeo, aceştia au prezentat cea mai extremă variantă a Giuliei. QV. Quadrifolio Verde. “Trifoiul cu patru foi” norocos. Pentru că subiectul aspectului este încă foarte delicat, vă spun ce poate noua Alfa Giulia. De ce spun că este cea mai nebună apariţie din segment. Foloseşte un motor V6 de 3 litri, derivat dintr-un viitor motor Ferrari, pe lângă acesta mai dispune de două turbine, ceea ce înseamnă că puterea maximă ajunge la 510 cai putere. Mai mult decât oricare alt concurent. Dar asta nu e tot. Platofma este complet nouă, dar foloseşte componente regăsite pe mai marele şi mai faimosul Maserati Ghibli, având o structură din aluminiu, carbon şi plastic, greutatea totală a maşinii fiind undeva în jur de 1500 de kg. Toată puterea, lansează uşoara caroserie până la 100km/h în doar 3.9 secunde, din nou, mai rapid decât rivalii săi. De fapt este cu doar 0.1 secunde mai lentă decât extremul şi foarte sportivul GT, Mercedes AMG GT-S. Asta în condiţiile în care dispune de două uşi în plus, spaţiu pentru 5 pasageri şi bagajele acestora. Din punct de vedere tehnic, noua Giulia are o distribuţie perfectă a greutăţii de 50/50, iar suspensiile sunt foarte performante, folosind tehnologie de ultimă oră. Dar cel mai superb aspect al noului model este… transmisia manuală!! La fel cum spuneam despre Porsche Cayman GT4, mi-au dat lacrimile când am aflat că noua Alfa va avea pedală de ambreiaj. Să te joci cu cei 500 de cai cum vrei tu. Giulia QV are un sistem de torque vectoring cu două ambreiaje pentru diferenţialul spate, care ajută la o dinamică superioară, fără intervenţia sistemelor electronice.

alfa-giulia-comp-qv-14

Noua Alfa Romeo Giulia este foarte avansată din punct de vedere tehnologic, oferind 4 moduri de rulare prin sistemul DNA: Dynamic, Natural, Advanced Efficient şi Racing. Cel din urmă va fi standard pe varianta Quadrifolio Verde. În premieră în acest segment, Giulia QV oferă aerodinamică activă, ceea ce înseamnă că un splitter poziţionat sub bara faţă se închide şi se deschide pentru un flux de aer mai bun şi aerodinamică superioară. Dacă încă nu v-a convins ce poate noua Alfa Romeo Giulia, poate vă impresionaţi prietenii când le ziceţi că aveţi “O Alfa, manuală de 500 de cai cu saşiu de Maserati şi motor de Ferrari!” Mai are rost să continuăm discuţia?

alfa-giulia-comp-qv-9

Trebuie continuată pentru că Alfa are renume să se strice, deci ce am scris mai sus, s-ar putea să nu ţină foarte mult, aşa că rămâne să te uiţi la ea. Iar aici ai nevoie de o privelişte frumoasă. Să vă spun ceva despre maşinile Alfa Romeo. Nu toate maşinile lor au fost frumoase. Au avut câteva modele de-adreptul urâte. Sau poate că rivalii desenau atât de nasol, încât Alfele erau considerate atât de frumoase. Totuşi Alfa Romeo este tipic italiană. Seducătoare. Nu trebuie să fie frumuseţea “ca la carte”. Te atrage, dar nu ştii exact de ce. Noua Alfa Romeo Giulia este precum Uma Thurman. Este frumoasă, dar nu ştii exact ce te atrage. Dacă iei fiecare parte şi analizezi, s-ar putea să nu îţi placă deloc. Dar ca şi întreg, reuşeşte. Să vă mai zic ce diviza internetul în două. Mulţi spun despre Alfa Giulia că se aseamănă cu BMW Seria 3. Alţii că seamănă cu Jaguar, alţii că este o maşină asiatică şi bineînţeles, că seamănă cu un Maserati. Normal că toţi vor compara noile modele sedan cu BMW Seria 3, pentru că acesta este etalonul segmentului. Aceeaşi poveste a fost şi când Jaguar a prezentat modelul XE. Iar acolo, asemănările mi se par mult mai evidente. Deci faza că seamănă cu BMW, dar şi Jaguar nu prea merge, pentru că Jaguar vrea să fie un BMW, înţelegeţi voi. Normal că aminteşte de un Maserati, pentru că este construit de ingineri care construiesc Maserati. Fac parte din acelaşi grup. VW/Skoda cineva? Iar faza cu maşinile asiatice, este la fel. Design-ul automobilelor noi asiatice este inspirat din cel european, pentru a atrage pe această piaţă. Deci, da, Alfa Giulia seamănă, dar nu se adună. Chiar ieri am văzut un comentariu extrem de interesant, unde cineva a pus o imagine cu superbul Alfa Romeo 8C, iar acolo se văd clar liniile folosite şi pe Giulia.

alfa-giulia-comp-qv-15

Cel mai discutat aspect, rămâne design-ul blocurilor optice faţă. Acestea, nu că nu sunt frumoase, dar sunt disproporţionate în desenul bării faţă. Sunt totuşi agresive, alungite mult spre aripi şi folosesc tehnologia LED. Capota musculoasă primeşte guri de ventilaţie. Grila specifică Alfa Romeo este mai bine definită, mai mare decât la modelele precedente, foloseşte plasă de tip fagure, la fel ca şi imensele prize de aer din bară. Desenul acestora, conturat în jos ne arată că maşina este foarte supărată. Dar nervoasă. Din profil vedem pragurile profilate, şi jantele cu diametru mare, în stilul reinterpretat Alfa Romeo. Linia plafonului şi a ultimului stâlp este iarăşi foarte controversată. Unii zic că e de BMW, eu văd un Infinity. Deci… Dacă ar fi să reproşez ceva, ar fi că nu au “ascuns” mânerele uşilor precum la 156, dar a trecut mult timp de atunci. Având performanţe uluitoare, cel mai probabil o să-i vedeţi posteriorul cel mai des. Iar aici este o privelişte superbă. Mare şi lat, bombat pe şolduri, cu eleron mişto, din carbon, pe capacul portbagajului şi un imens difuzor de aer care ocupă jumătate din partea posterioară. În acel difuzor găsim patru ieşiri ale sistemului de evacuare, care arată extrem de agresiv şi foarte sexy. Bineînţeles, blocurile optice spate amintesc de… cine mai ştie de ce amintesc. Vă plac? Atunci e bine.

alfa-giulia-comp-qv-17

Am lăsat două zile până să scriu despre noua Giulia, pentru că voiam să-i vad şi interiorul. Pentru că interioarele Alfa Romeo sunt la fel de seducătoare ca şi exteriorul. În acelaşi stil este desenat şi interiorul noii Giulia. Controversat. Normal că vor fi oameni care vor spune că arată de japoneză, sau de orice altceva, dar nu e bine nici când BMW face acelaşi interior, de la seria 1 la seria 7 şi X-uri. Adevărul că suntem greu de mulţumit. Pe mine mă interesează trei lucruri la interiorul noului model Alfa. Volanul, pentru că îl văd şi în simt cel mai des şi care este orgasmic de frumos. Butonul pentru pornirea motorului este amplasat pe spiţa din stânga. Apoi, fiind manuală, mă interesează forma levierului schimbătorului de viteze. Şi aici Alfa a câştigat. O bilă suficient de mare să o simţi bine în palmă şi o cursă suficient de scurtă. Ar mai fi ceva, dar scaunele încă nu sunt prezente în nicio imagine. Ziceam de scaune, pentru că cele de pe 156 GTA sunt absolut magnifice. În rest interiorul pare de calitate, cu un design sportiv, orientat către şofer, instrumentarul de bord în stilul Alfa Romeo, cu două cercuri distincte, dar şi un ecran media în mijlocul consolei, acoperit de bord.

alfa-romeo-giulia

Cu toate că aşa pare, nu cred că Alfa Romeo a vrut să meargă după BMW M3, aşa cum o fac toţi, ci a vrut să ofere clienţilor Alfa un automobil special. Dacă e aşa cum zic eu, atunci au reuşit din plin. Noua Giulia este mult peste aşteptările “alfiştilor”, mulţi o vor aprecia, atât pentru design-ul agresiv, dar mai ales pentru performanţe. Dacă aceste performanţe se suprapun cu un feeling distractiv, dat de tracţiunea spate şi de cutia manuală, atunci cred că am o nouă maşină preferată. Mai trebuie să aştept vreo 15 ani, până când ajunge la un preţ rezonabil. Sper să ţină 15 ani!

alfa-giulia-comp-qv-6 alfa-giulia-comp-qv-10 alfa-giulia-comp-qv-16

 

Indiferent că sunteţi fani Alfa Romeo sau nu, ce părere aveţi despre noul model al italienilor? Comment mai jos –> 

sursa foto: carscoops.com