Prezentare: Alfa Romeo 4C Spider

Nu o să mint! Nu îmi plac decapotabilele. Cu toate că îţi oferă un aer de libertate, mi se par că îţi răpesc sentimentul de intimitate când te afli în ele. Trebuie să mergi foarte departe pentru a experimenta senzaţiile dintr-o decapotabilă, acolo unde nu e foarte multă lume care să te vadă. Dar ce te faci când cea mai frumoasă maşină pe care ai văzut-o îţi propune o variantă topless? Taci din gură şi exclami cât de mult îţi plac decapotabilele.

Alfa-4C-46

Nu cred că există vreo altă ţară care să se priceapă mai bine la decapotabile decât Italia. Şi nu cred că există vreun producător din Italia care să se priceapă mai bine la decapotabile ca Alfa Romeo. Fără să mai lungesc, doamnelor şi domnilor, acesta este superba Alfa Romeo 4C Spider.

Alfa-4C-55 Absolut tot este atrăgător la maşina asta. Până şi numele Spider, care chiar dacă te duce cu gândul la paianjen, este superb. Ador faptul că noul Alfa 4C Spider nu este o decapotabilă clasică, ci mai mult genul targa, ceea ce înseamnă că încă îţi oferă sentimentul de intimitate, dar în care vântul să-ţi strice freza. Gândiţi-vă la 4C Spider ca fiind un 4C Coupe cu o trapă imensă şi cu un acces mai bun la volan. Cât de minunat e asta? Un alt aspect pe care îl apreciez foarte mult este renunţarea la blocurile optice cu acele mici LED-uri, în favoarea unora clasice. Este interesant faptul că Alfa Romeo a analizat şi a operat mici schimbări în toate aspectele care erau criticare la modelul Coupe.

Alfa-4C-64 Alfa-4C-51

Dacă partea frontală a fost restilizată prin blocuri optice noi, stopurile beneficiază acum de tehnologia LED, iar spoilerul este optimizat aerodinamic. În faţa roţilor spate găsim prize de aer din fibră de carbon pentru o mai bună răcire, dar care oferă maşinii un aspect şi mai sportiv. La interior, italienii au rămas la aceleaşi idei simpliste, volanul neavând butoane, doar padelele pentru schimbarea vitezelor, iar scaunele sunt construite din materiale compozite, pentru a fi uşoare. Chiar dacă normal, un model decapotabil ar trebui să fie mai greu decât varianta coupe, noua Alfa 4C Spider este cu doar 10 kg mai greu, deoarece plafonul este realizat din material textil, opţional fiind unul din fibră de carbon. Pentru a menţine greutatea cât mai scăzută, anumite componente ale caroseriei sunt realizate din fibră de sticlă şi din fâşii de metal.

Alfa-4C-50

Singurul lucru neschimbat rămâne micul motor de doar 1.75 litri. Acesta dezvoltă în continuare 237 de cai putere şi este capabil să accelereze până la 100 km/h în doar 4.1 secunde şi atinge o viteză maximă de 258 de km/h. Pentru prima dată, Alfa 4C va avea un pachet pentru circuit ce înseamnă că viitorii clienţi vor avea la dispoziţie suspensii sportive şi jante cu diametru mai mare “încălţate” cu anvelope Pirelli P-Zero AR Racing. Mulţi s-au plâns că sunetul eşapamentului nu este la înălţimea performanţelor şi a design-ului. Pentru aceştia, Alfa Romeo pune la dispoziţie un sistem foarte performant realizat de specialiştii de la Akrapovic.

Alfa-4C-39 Alfa-4C-43

Pot să număr pe degetele de la o mână care sunt automobilele decapotabile care îmi plac. Alfa Romeo 4C Spider sigur face parte dintre ele. Este de o frumuseţe şi de o simplitate cum rar se mai găsesc. Acum că a devenit topless o face parcă şi mai erotică.

Alfa-4C-29 Alfa-4C-28 Alfa-4C-27