Prezentare: Audi R8

Probabil cel mai aşteptat model Audi din ultimii ani. De fapt, toată linia de modele Audi are nevoie de o reînprospătare, astfel, şi noul Q7 a fost un model foarte aşteptat, dar aşa se întâmplă şi cu viitorul A4. Sunt probabil cele mai “bătrâne” exemplare din segment, lumea aşteaptă noile versiuni. Dar exact cum s-a întâmplat şi cu noul Q7 aşa a fost şi când am văzut prima data noul supercar din Ingolstadt. Nimic special.

Standaufnahme    Farbe: Arablau

Dacă pentru SUV-ul Q7 era oarecum de aşteptat ca liniile să fie cât se poate de conservatoare, mă aşteptam ca noul R8, o maşină lansată acum 9 ani, să rupă din nou gura târgului. Dar când m-am gândit mai bine, mi-am dat seama că un nou R8 nu mai are cum să fie la fel de spectaculos, datorită faptului că acesta este o continuare a unei maşini excepţionale, din orice punct de vedere. Totuşi, designerii Audi parcă sunt în pană de idei, sau efectiv nu vor să rişte absolut nimic, deoarece noul R8 este cât se poate de banal. Am citit pe undeva că sunt maşini care efectiv nu dau bine în poze, iar în adevărat sunt cu totul altceva. Sper din tot sufletul să fie cazul şi pentru noul R8. Ţin minte când am văzut pentru prima dată un Audi R8. Eram în Costineşti, cu nişte prieteni pasionaţi de maşini, iar undeva la lăsarea serii am văzut venind spre noi, un automobil cum nu am mai văzut niciodată. Bineînţeles, era un R8, iar farurile cu banda LED păreau a fi la o distanţă imensă una de cealaltă. Să revin, o continuare a unui automobil extraordinar, nu are cum să aibe acelaşi impact precum prima maşină. 

Standaufnahme    Farbe: Arablau

Noul Audi R8 este un automobil supersport extrem de frumos, cu linii curate şi clare, multe muchii şi linii angulare, fiind o interpretare foarte corectă a vechiului model, trăsăturile care au fost tipice pentru un R8 au rămas. Astfel, găsim noua grilă trapeziodală, care acum are dimensiuni mai generoase, noi blocuri optice care folosesc tehnologia Matrix Laser, iar sub faruri găsim fantele de aerisire, specifice primei generaţii, care acum adăpostesc lamele pentru aerodinamică îmbunătăţită. Profilul noului R8 nu a suferit modificări din punct de vedere al plafonului arcuit deasupra compartimentului motor, doar banda cromată din spatele uşilor este acum ceva mai mică şi nu se mai prelungeşte spre plafon. Posteriorul a primit o bară nouă, iar în partea inferioară găsim un difuzor de aer foarte spectaculos. Spre deosebire de generaţia precedentă, noul R8 vine cu ieşiri ale evacuării ceva mai pătrate, faţă de cele ovale. În imaginile de prezentare vedem şi varianta R8 Plus (cea roşie) care oferă un eleron fix.

Standaufnahme    Farbe: Arablau

Dacă exteriorul noului model nu vă convinge, ar trebui să vedeţi noul interior. Din punctul meu de vedere acesta este o operă de artă şi arată exact cum ar trebui să fie interiorului unui supercar. Simplu, dar agresiv, extrem de tehnologizat şi orientat pentru şofer. Design-ul noului volan este superb, la fel ca şi zona sistemului de climatizare. Noul R8 primeşte acelaşi display din instrumentarul de bord, preluat de la noul TT, cu dimesiunea de 12,3 inch, unde sunt afişate toate informaţiile necesare şoferului, iar acesta se poate schimba în funcţie de preferinţe. Audi spune că noile scaune sunt mult mai bine profilate, dar şi mai comode, iar dacă ar fi să critic o singur lucru, ar fi design-ul schimbătorului. Acesta pare mult prea masiv pentru restul design-ului.

Standaufnahme    Farbe: Arablau Standaufnahme    Farbe: Arablau

Cu toate că design-ul exteriorului ar trebui să fie un punct forte pentru un supercar, acesta trebuie să ofere performanţe uluitoare. Iar aici, Audi chiar a reuşit. Construit pe o nouă platformă denumită Space Frame, aceasta este realizată din aliminiu şi fibră de carbon şi este cu 50 de kg mai uşoară faţă de generaţia anterioară. Dacă primul R8 avea motorul standard V8, aceasta nouă variantă foloseşte exclusiv un motor V10, în două variante de putere, preluat de la fratele de concern, Lamborghini Huracan. În variantă standard, noul R8 dezvoltă 540 de cai putere şi 540 de Nm, iar R8 Plus este împins la 610 cai putere şi 560 Nm. Aceste cifre rezultă o acceleraţie până la 100 km/h în doar 3.5 secunde, respectiv 3.2 secunde pentru R8 Plus. Viteza maximă este de 330 km/h. Pentru că BMW are deja pe piaţă un supercar hybrid, Audi a dezvoltat noul R8 să fie propulsat şi de un sistem hybrid. Astfel noul R8 e-tron dispune de un motor termic şi două  motoare electrice care dezvoltă 462 de cai putere şi un cuplu impresionant de 920 Nm. R8 e-tron accelerează până la 100 km/h în 3.9 secunde şi promite o autonomie de 450 de km.

Standaufnahme    Farbe: Arablau

Pe hârtie, noul Audi R8 este cu adevărat impresionant. Cel puţin performanţele sunt demne de orice laudă, totul la un preţ ceva mai mic decât competitorii. Nu pot spune despre noul R8 că nu este un automobil sexy, dar cred că în acest segment trebuie să ai factorul WOW pentru a reuşi. Audi a mers puţin prea mult pe cartea siguranţei, probabil să păstreze imaginea de marcă. Noul R8 se vede clar că este un R8, dar cred că publicul aştepta altceva. Un supercar trebuie să fie extravagant, ridicol chiar. Noul R8 este prea cuminte. Atâta tot.