Prezentare: Opel Grandland GSe
Săptămâna trecută ați citit despre noul Opel Astra, prima generație construită sub patronaj Stellantis, în care v-am spus despre procesul de maturizare și extindere a brandului, plus speranța mea de a vedea un Astra GSi la un moment dat. Între timp, există o versiune Astra GSe, care este un plug-in hybrid, dar care este mai mult un warm-hatch după standardele actuale. Acum avem ocazia să vedem cel mai mare, cel mai puternic și probabil cel mai scump model Opel din gama actuală, Grandland GSe.
Pasionații adevărați sunt familiarizați cu nomenclatua GSi, pentru că demult, modelele de performanță aveau exclusiv motorizări pe benzină și cu injecție. Acum trendurile s-au schimbat, se încearcă din răsputeri ca modelele electrificate să fie ”cool”, iar astfel, o versiune de performață de la Opel, se numește acum GSe. Totuși, Grandland GSe nu vine cu ceva nou din punct de vedere mecanic, acest tren de rulare fiind folosit și pe versiunea Hybrid4, care la rându-i este împrumutată de la fratele de concert Peugeot 3008 Hybrid4. Pentru noua versiune, Opel îi oferă SUV-ului un look mult mai sportiv, cu accente negre pe capotă, la blocurile optice și în zona din spate, unde avem un difuzor de aer în bară și inscripția GSe pe capacul portbagajului.
Pentru a deveni un GSe, Grandland are setări specifice la direcție și amortizoare, întărind senzația de sportivitate și dinamică pentru șofer. Nu am condus de mult un Opel de performanță, ultimele modele lansate având setări mai mult neutre, spre confortabile, așa că ar fi interesant să vedem cum se comportă un Opel de 300 de cai putere, fie el și un SUV. Cu siguranță aceste setări îl vor face să se simtă ceva mai apropiat de un hatchback, dar atunci stau să mă gândesc, de ce nu ar pune acest tren de rulare, cu motor 1.6 litri, 2 motoare electrice și 300 de cai putere sub capota adevăratului hatchback Astra? Mai jos aveți comunicatul oficial despre noul Opel Grandland GSe și aici, articolul meu de prezentare cu Peugeot 3008 Hybrid4, fratele de platforma.
Opel Grandland GSe, noul model dinamic al mărcii Opel din gama electrificată GSe calcă pe urmele predecesorilor săi Astra GSe și Astra Sports Tourer GSe.
SUV-urile de performanță combină condusul sportiv cu versatilitatea și stilul. Mixul dintre dinamism și tracțiunea integrală electrică exercită o atracție puternică în rândul conducătorilor auto. Autovehiculele de acest tip se regăsesc, de obicei, în segmentul premium, dar SUV-ul electrificat își va face loc în popularul segment C.
„Noul Opel Grandland GSe este extraordinar de dinamic, puternic și elegant. Suntem siguri că va atrage clienți care nu numai că își doresc un SUV electrificat, ci și un sistem de propulsie mai sportiv”, a declarat CEO-ul Opel, Florian Huettl.
Noul Grandland GSe asociază un motor 1.6 turbo pe benzină și două motoare electrice – câte unul pe fiecare punte – pentru o putere a sistemului de până la 221 kW/300 hp (consum combustibil WLTP, ponderat și combinat[1]: 1.3 l/100 km; 31-29 g/km CO2). Sistemul de propulsie plug-in hybrid face din Grandland GSe un vehicul cu tracțiune integrală electrică permanentă, care asigură cele mai bune valori ale accelerației din segment, încă de la plecare. GSe sprintează de la zero la 100 km/h în doar 6,1 secunde și atinge o viteză maximă de 235 km/h (135 km/h în regim pur electric).
Ca și în cazul fraților săi Astra GSe, reglajele unice ale șasiului și direcției contribuie la plăcerea de a conduce extrem de dinamică oferită de Opel Grandland GSe. Echipat cu amortizoare McPherson pe puntea din față și suspensie multi-link în partea din spate, cel mai sportiv SUV oferit de marca Opel folosește arcuri și amortizoare mai ferme cu tehnologia KONI FSD (Frequency Selective Damping). În funcție de situație, tehnologia folosită permite diferite caracteristici de amortizare pentru a îmbunătăți manevrabilitatea și confortul. În acest fel, Grandland GSe reacționează imediat și direct la toate comenzile șoferului și rămâne stabil la frânare, în viraje și la viteze mari pe autostradă, caracteristici tipice pentru modelele Opel.
Designul exterior pur și îndrăzneț oferit de Grandland, cu fața specifică a mărcii – Opel Vizor – este pus în valoare de elementele de stil caracteristice gamei GSe: jante din aliaj de 19-inch inspirate de conceptul Manta GSe, un difuzor spate unic și logo-ul GSe pe hayon. Grandland GSe este disponibil opțional cu o capotă neagră. La interior, scaunele față performante certificate AGR și îmbrăcate în Alcantara sunt o dovadă în plus a expertizei în domeniul ingineriei scaunelor. Acestea asigură un condus dinamic pentru pilotul și co-pilotul modelului Grandland GSe, ergonomie, precum și un design confortabil.