Prezentare: Opel Astra K
În afară de prima generaţie, mi-au plăcut toate modele Opel Astra. Dacă stau bine să mă gândesc, am condus un Opel Astra G încă dinainte să deţin permis. Cu toate că am trecut prin stări de admiraţie faţă de fiecare model, mai ales când am văzut pentru prima dată un Astra H GTC, parcă ceva din mine nu mă lăsa să pot să fiu proprietar de Astra. Am o mulţime de prieteni şoferi de Astra, am fost cu toate generaţiile, îmi plac, dar până într-un punct. Asta poate se datorează şi faptului că am condus generaţia actuală Astra şi nu mi-a plăcut. Poate că a fost din cauza dealer-ului sau că maşina avea un motor mai slab sau nu era echipată corespunzător, nu ştiu. Cert e că vreau să-mi placă, dar cumva nu pot.
În imaginile de astăzi avem ultima încarnare a unuia dintre cele mai apreciate compacte europene. Eternul concurent al Golf-ului, care din unele raţiuni a rămas tot timpul în umbra acestuia, când era vorba de achiziţia unui hatchback german. Cred că această generaţie va schimba complet percepţia. De ce? Pentru că de la a cincea generaţie VW Golf acesta a rămas destul de anost, bun, dar plictisitor. Parcă prea sobru. În schimb, în anul 2015, Opel ne prezintă un Astra complet nou, cu un design dinamic şi îndrăzneţ, care cu greu va putea fi ignorat de cumpărători. În linii mari păstrează aceeaşi temă a generaţiei precedente, cu partea frontală ascuţită şi capota plonjată, iar posteriorul bombat. Dar la nivel de detalii totul este îmbunătăţit. Noile blocuri optice alungite în sus sunt foarte agresive, sunt unite cu grila nouă care dispune de două lamele cromate care încadrează logo-ul companiei, iar bara faţă are un design sportiv, chiar am putea spune că aparţine variantei sporive OPC. Noile faruri iluminează cu tehnologia LED IntelliLux Matrix şi reprezintă o premieră în această clasă. Designerii Opel şi-au ieşit din conservatorism şi când au desenat profilul. Primul lucru care atrage este linia plafonului, care, în dreptul stâlpului al treilea pare că pluteşte. Nu trebuie să trecem cu vederea nici liniile dinamice sculptate pe portiere. Întreg design-ul exteriorului este nou, continuându-se cu partea posterioară. Aici blocurile optice sunt elegante, dar agresive, amintesc oarecum de Alfa Romeo Giulietta, ceea ce pentru Opel este un compliment.
Cu toate că noua generaţie este mai mică în dimensiuni faţă de actualul model, spaţiul interior este mai mare. Acest lucru a fost posibil prin folosirea unor scaune ergonomice mult mai subţiri, ceea ce a însemnat o creştere cu 15 mm pentru spaţiul la genunghi a pasagerilor spate. Pentru şofer şi pasagerul faţă, Opel a mărit spaţiul dintre scaune senzaţia de aerisire este îmbunătăţită. Şi noul bord este desenat pe aceeaşi idee. Consola centrală este în continuare înclinată, dar mai aerisită, iar în partea de sus găsim un display al sistemului de infotainment. Pentru această generaţie, Opel a adus o mulţime de îmbunătăţiri tehnlogice şi de conectivitate, mai ales că mare parte din clienţii Astra sunt tineri. Aceasta presupune că te poţi conecta la toate aplicaţiile smatphone-ului direct de pe ecranul din bord. Volanul cu trei spiţe este sportiv, iar instrumentarul de bord oferă o grafică placută.
Din punct de vedere tehonologic, noul Astra este cu 200 de kg mai uşor faţă de generaţia precedentă, ceea ce înseamnă că performanţele dinamice au fost mult îmbunătăţite. Cred că greutatea ridicată a vechiului model a fost unul dintre factorii care m-au făcut să-mi displacă această generaţie Astra. Dar acum, fiind cu 200 de kg mai uşor, în funcţie de versiune şi echipare, un Opel Astra echipat cu noul motor pe benzină cu cilindreea de 1.4 litri care produce 145 de cai putere ar trebui să fie foarte bun. Pentru început, Opel a anunţat doar motorizările de intrare în gamă. În toamnă, în cadrul salonului auto de la Frankfurt, ar trebui să vedem şi restul motorizărilor. Până atunci ştim că motorul diesel de bază va fi un 1.6 CDTI cu 95 de cai putere, iar cel pe benzină va avea 3 cilintri, capacitate de 1 litru şi produce 105 cai putere. Să sperăm că acum, cu această nouă generaţie, Astra să îmi reintre în graţii.