Prezentare: Opel GT Concept
Încă de la începutul anului, Opel ne tot arăta secvenţe şi imagini spion cu cel mai nou concept al lor, ce urmează să fie prezentat în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Dar până în martie mai e cale lungă, aşa că spre surprinderea tuturor, germanii au ales să pună pe internet un set de imagini şi informaţii cu noul concept, ce îşi ia numele din istoria Opel şi care vrea să ne arate cum vor fii automobilele sport a viitorului.
Ce bine sună. Mai ales că trăim în vremuri în care ni se spune că resursele de combustibili fosili sunt din ce în ce mai limitate, nu mai există niciun producător auto care să nu aibă în ofertă un model electric, mai mult, nu mai e nevoie nici să ne conducem propriile maşini. Ce gând înviorător este că Opel încă se gândeşte la automobilele sport, iar acest concept foloseşte un super motor de 1 litru, care produce un impresionant 145 de cai putere. Maşină sport aţi spus?
Da, dar Opel s-a uitat departe în istoria sa, când au lansat modelul GT din 1968. Se pare că germanii au fost mult prea nostalgici, iar noul concept are până şi motorul asemănător. Modelul de acum jumătate de secol folosea un motor de 1.1 litri, iar în 2016, are 1 litru. Dar dublu puterii. Într-un fel am putea spune că Opel s-a luat după Lamborghini, pentru că modelul Miura producea 350 de cai putere, iar acum un Aventador are 700 de cai, tot dintr-un V12.
Nu ştiu de ce sunt răutăcios cu acest concept de la Opel, mai ales când toată lumea îl laudă. Dar dacă te uiţi în descrierea blogului vei vedea că scrie: “păreri subiective“. Deci nu îmi place. Asta poate fi şi pentru că atunci când mă gândesc la Opel GT, îmi vine în minte fostul model, un automobil absolut excepţional, ce nu arată a Opel şi mai ales dezvolta 260 de cai putere. Fostul Opel GT era lat, era foarte scund, era decapotabil, avea forme şi muchii tăioase. În schimb conceptul noului GT arată aşa.
Este prea bombat, blocurile optice sunt parcă poziţionate prea jos şi par disproporţionate cu restul caroseriei. Designerii au încercat să diminueze acest aspect printr-o linie roşie ce se alungeşte de la anvelopele faţă pe toată lungimea liniei geamurilor până la posterior. Nici faptul că au făcut partea superioară neagră, contrastant cu restul caroseriei vopsită în argintiu, nu au reuşit să îl facă mai suplu. M-am uitat încă o dată la imagini să încerc să-i găsesc un unghi bun, dar nimic. Mi se pare că pe o maşină sport ar trebui un design mai agresiv. În schimb, blocurile optice ale lui Opel GT Concept arată ca nişte “ochi” plictisiţi. Probabil că dacă avea o caroserie mai mare, proporţiile puteau fi mai bune. Dacă se va construi în serie, Opel GT va ataca modele precum Mazda MX-5, dar deja japonezii şi-au dat seama că pentru o maşină sport este nevoie de un design mai agresiv. În fine, Opel GT Concept foloseşte camere video poziţionate pe lateralele maşinii, luând locul oglinzilor retrovizoare, iar portierele cu geam integrat se deschid doar prin atingere. Ar mai fi de menţionat că maşina nu depăşeşte o tonă greutate, ceea ce e bine, când ne gândim la maşini sport, dar performanţele de 8 secunde până la 100 de km/h şi viteza maximă de 215 km/h sunt asemănătoare cu cele ale unui Volkswagen Polo diesel. Dacă Opel va produce modelul GT în serie, sunt curios când de asemănător va fii cu acest concept?