Geneva 2020: McLaren 765LT
Salonul Auto de la Geneva trebuia să fie salonul supercar-urilor. Aici, cele mai extreme, cele mai rapide și cele mai scumpe mașini trebuiau să apară. Trebuia să le vedem și pe viu, dar va trebui să ne mulțumim doar cu imagini de prezentare. Unul dintre cele mai așteptate supercar-uri este noul McLaren 765LT. Toate variantele LT ”Long Tail” au fost speciale. Se voiau versiuni extreme, gândite cu un singur scop: cel al performanței. Noul model nu dezamăgește.
McLaren 720S are un design relativ cuminte în comparație cu alte supercar-uri, dar livra performanțe apropiate de hypercar-uri mult mai scumpe. În afară de blocurile optice extrem de discutate atunci când a apărut, 720S era lipsit de artificii inutile. Era normal ca versiunea LT să fie mult mai agresivă. În primul rând partea frontală are un splitter extrem de generos, bineînțeles din fibră de carbon, cu o mulțime de fante de aerisire, care se regăsesc chiar și pe aripi. Privit din față, McLaren 765LT arată exact cum ar trebui să fie varianta extremă a lui 720S.
E interesant că profilul nu este dramatic schimbat, nu avem fante mari precum la Senna, dar și noul LT adoptă același stil de jante spițate ca vechiul 675LT. Posteriorul este probabil cel mai agresiv unghi al noului supercar, cu ale sale evacuări cvatruple, poziționate sus, dar și cu difuzorul de aer de mari dimensiuni care acoperă aproape întreaga parte de jos a posteriorului. McLaren a realizat și câteva splittere pentru redirecționarea aerului pe o parte și alta a mașinii. Îmi place foarte mult și grilajul de sub blocurile optice, pare inspirat din cel al automobilelor de competiție.
La interior, singura diferență vizibilă este apariția scaunelor preluate de la hypercar-ul McLaren Senna. Din interior, în spatele scaunelor, ocupanții pot vedea o mică parte din motor. Mi se pare o găselniță interesantă. Noul McLaren 765LT are mai multe specificații tehnice în comun cu Senna. De la acesta este preluat sistemul de frânare cu discuri carbon-ceramice, ce pot suporta căldură mult mai mare pe circuit, motorul V8 de 4 litri este cu doar 35 de cai putere mai slab, dar noul LT are un raport putere-greutate foarte bun fiind cu 79 de kg mai ușor decât un 720S. Asta înseamnă că accelerația până la 100 km/h se realizează în doar 2.7 secunde, iar viteza maximă este de 330 km/h. Poate mai impresionant este sprintul până la 200 km/h în doar 7.2 secunde.
Pe lângă timpii de accelerație în linie dreaptă, noul McLaren 765LT se vrea unul dintre cele mai rapide supercar-uri din clasă pe circuit. Au fost revizuite suspensiile, transmisia care schimbă cu 15% mai rapid, dar și un șasiu denumit Proactive care îmbunătățește toți parametri. În stilul tipic pentru o versiune LT, și noul model va fi vândut într-o serie limitată. Bineînțeles, doar 765 de unități.