În ciuda faptului că Salonul Auto de la Geneva s-a anulat, din cauza epidemiei cu coronavirus, standurile companiilor erau deja aranjate, înainte să se facă anunțul anulării. Unii și-au strâns catrafusele încă din ziua anunțului, alții, precum suedezii de la Koenigsegg, au preferat să continue cu scena, cu luminile, cu tot show-ul, deoarece modelul pe care îl prezintă naște o nouă clasă. Cea Mega-GT.
Tot ei au inventat și Mega-Car-ul. Adică mașina de 1MW putere, prin modelul One:1, care avea 1360 cai putere. Chiar dacă par o firmă mică și fără prea multă istorie, vizionarul fondator, Christian von Koenigsegg poate fi văzut ca un geniu contemporan. Cu fiecare model lansat depășește limitele tehnologiei și ale performanțelor. Ne așteptam ca suedezii să lanseze un model nou, dar nu ne așteptam la o astfel de caroserie. Este primul Mega-GT, deoarece este un hypercar capabil să transporte 4 pasageri în confort. În plus, cred că este primul automobil cu motor central și 4 locuri. Cum au reușit această performanță?
Ei bine, cum spuneam, fondatorul companiei este tip vizionar. Noua lui mașină dezvoltă 1700 cai putere, 3500 Nm, poate accelera până la 100 km/h în doar 1.9 secunde și poate transporta pasagerii și bagajele acestora la viteze de peste 400 km/h. Secretul stă în 3 motoare electrice, unul pe fiecare roată din spate și unul pe vilbrochen, care împreună dezvoltă 1100 cai putere. Pe lângă acestea mai stă un motor de doar 2 litri și 3 cilindri, care singur dezvoltă 600 de cai putere. Mașina poate fi alimentată cu orice tip de benzină, dar cu metanol E85 are aceleași valori de CO2 ca și una full electric. Deocamdată sunt puține informații despre complexitatea acestui sistem hybrid, în plus, eu cred că mai sunt încă vreo 4 ani până când acest model va vedea lumina producției de serie.
Dar să revenim la aspect. Koenigsegg Gemera are un ampatament de 3 metri, suficient pentru a face loc pasagerilor din spate. Interiorul este tipic pentru un astfel de automobil, adică abundă de materiale scumpe. Scaunele sunt foarte sportive, chiar și cele spate, iar planșa de bord este foarte simplistă. Aproape că îmi aduce aminte de cea a lui Tesla Model 3. Totuși, în Koenigsegg lucrurile sunt mult mult mai frumoase. Îmi place design-ul volanului și faptul că ieșirile evacuării sunt deasupra. O să fie interesant să-l auzim, să vedem cât de mult au reușit suedezii să scoadă dintr-un motor de 3 cilindri. Design-ul exterior este oarecum ciudat, dar se potrivește cu caracterul mașinii. Avem o capotă lungă și o linie a plafonului care merge mult înspre spate, ceva ce nu am mai văzut decât la concepte fără nicio intenție de producție. O idee interesantă sunt portierele extrem de lungi, pentru a face loc pasagerilor spate și care se ridică, deci nu o ai probleme dacă parchează cineva lângă tine. Atâta timp cât ești într-o parcare subterană joasă.
Koenigsegg încearcă noi nișe, dar în același timp forțând limitele tehnologiei. Sincer, suedezii nu mai au ce demonstra. Cumpărătorii lor știu deja de ce sunt capabil, iar noi restul, ne rămâne să admirăm realizările tehnologice. Ceea ce poate va reuși Koenigsegg cu această mașină, este de a deschide calea unei noi clase. Bugatti a cochetat cu această idee mult timp, acum poate o să fie momentul să vedem un drag race cu 8 pasageri la bord.
Folosim cookie-uri ca sa stim cand ne accesati site-ul, modul in care interactionati cu noi, sa va imbogatim experienta ca utilizator si sa customizam relatia dvs. cu site-ul nostru.
Pentru a afla mai multe, faceti click pe sectiunile. De asemenea, puteti schimba setarile si preferintele dvs. Atentie insa, blocarea unor tipuri de cookie-uri poate afecta experienta dvs pe site-ul nostru si serviciile pe care vi le putem oferi.
Cookie-urile functionale
Aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile disponibile pe site-ul nostru și pentru a utiliza unele dintre funtionalitatile de baza ale site-ului.
Deoarece aceste cookie-uri sunt strict necesare pentru livrarea site-ului, nu le puteți refuza fără să influențeze funcționarea site-ului nostru. Puteți să le blocați sau să le ștergeți modificând setările browserului și blocând toate cookie-urile de pe acest site web.
Cookie-urile Google Analytics
Aceste cookie-uri colecteaza informatii care se utilizeaza individual sau agregat pentru a ne ajuta sa intelegem modul in care site-ul nostru este utilizat sau cat de eficiente sunt campaniile noastre de marketing, ajutandu-ne sa personalizam site-ul pentru a va imbunatati experienta. Dacă nu doriți să colectam date despre vizitele dvs pe site-ul nostru, puteți dezactiva urmărirea în browser-ul dvs. aici:
Alte cookie-uri externe
De asemenea, folosim diferite servicii externe cum ar fi Google Webfonts, Google Maps și furnizorii externi de video (YouTube sau Vimeo). Având în vedere că acești furnizori pot colecta date personale precum adresa IP, vă permitem să le blocați aici. Rețineți că acest lucru ar putea reduce semnificativ funcționalitatea și aspectul site-ului nostru. Modificările vor avea efect după ce reîncărcați pagina.