Chiar dacă Salonul Auto de la Geneva s-a anulat, producătorii lansează online cele mai așteptate produse ale lor. Iar pentru noi românii, dar nu numai, unul dintre cele mai așteptate modele este noua electrică de la Dacia. Denumită generic, odată cu începerea primăverii, Dacia Spring, viitorul model se vrea o mică citadină de doar 3.7 metri lungime, deci mult mai mică decât un Sandero, dar gândită mai mult pentru traficul urban.
Dacia chiar denumește mașina un Urban City Car, iar asta spune multe despre cum va fi mașina de serie. Dimensiunile reduse sunt perfecte pentru traficul urban, iar garda la sol ceva mai înaltă decât în cazul unui hatchback tradițional ar trebui să ajute la vizibilitate. Și poziția la condus ar trebuie să fie mai înaltă, având în vedere că bateriile se vor afla sub podeaua mașinii. Deocamdată nu se cunosc specificații tehnice, Dacia spunând doar că autonomia în ciclul WLTP va fi de aproximativ 200 km. Într-un regim real, ar trebui să ne așteptăm la o valoare de 160 km, dar care este suficient pentru prețul pe care îl cere. Viitoarea Dacia electrică va fi cea mai accesibilă electrică de pe piață, cu un preț sub cel al modelului Skoda Citygo EV, de 19.900 euro.
Din punctul de vedere al design-ului, noua Dacia Spring se bazează pe modelul Renaul K-ZE, care se vinde deja în China. Singurele diferențe de design apar la nivelul grilei frontale care este în stilul Dacia, iar blocurile optice spate au iluminare în forma literei Y. Am putea să privim din nou modelul electric de la Renault ca să ne gândim la un viitor tren de rulare. K-ZE folosește un motor electric de 44 cai putere și 119 Nm, dar oficialii francezi spun că noul Spring va fi un model superior.
Este un pas important pentru Dacia, chiar dacă vorbim despre un model cu tehnologie deja existentă. În această perioadă tot mai complicată pentru automobile, Dacia, chiar dacă este un producător de buget, încearcă să fie în trend cu restul producătorilor, mai ales când ne gândim că între lansarea acestui concept și versiunea de serie, sunt mai puțin de 12 luni. Deci așteptați-vă să-l vedeți pe străzi încă de vara viitoare. Să vedem cum o mai fi cu acea primă de la Stat pentru mașini electrice.
Folosim cookie-uri ca sa stim cand ne accesati site-ul, modul in care interactionati cu noi, sa va imbogatim experienta ca utilizator si sa customizam relatia dvs. cu site-ul nostru.
Pentru a afla mai multe, faceti click pe sectiunile. De asemenea, puteti schimba setarile si preferintele dvs. Atentie insa, blocarea unor tipuri de cookie-uri poate afecta experienta dvs pe site-ul nostru si serviciile pe care vi le putem oferi.
Cookie-urile functionale
Aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile disponibile pe site-ul nostru și pentru a utiliza unele dintre funtionalitatile de baza ale site-ului.
Deoarece aceste cookie-uri sunt strict necesare pentru livrarea site-ului, nu le puteți refuza fără să influențeze funcționarea site-ului nostru. Puteți să le blocați sau să le ștergeți modificând setările browserului și blocând toate cookie-urile de pe acest site web.
Cookie-urile Google Analytics
Aceste cookie-uri colecteaza informatii care se utilizeaza individual sau agregat pentru a ne ajuta sa intelegem modul in care site-ul nostru este utilizat sau cat de eficiente sunt campaniile noastre de marketing, ajutandu-ne sa personalizam site-ul pentru a va imbunatati experienta. Dacă nu doriți să colectam date despre vizitele dvs pe site-ul nostru, puteți dezactiva urmărirea în browser-ul dvs. aici:
Alte cookie-uri externe
De asemenea, folosim diferite servicii externe cum ar fi Google Webfonts, Google Maps și furnizorii externi de video (YouTube sau Vimeo). Având în vedere că acești furnizori pot colecta date personale precum adresa IP, vă permitem să le blocați aici. Rețineți că acest lucru ar putea reduce semnificativ funcționalitatea și aspectul site-ului nostru. Modificările vor avea efect după ce reîncărcați pagina.