Geneva 2020: Dacia Spring

Chiar dacă Salonul Auto de la Geneva s-a anulat, producătorii lansează online cele mai așteptate produse ale lor. Iar pentru noi românii, dar nu numai, unul dintre cele mai așteptate modele este noua electrică de la Dacia. Denumită generic, odată cu începerea primăverii, Dacia Spring, viitorul model se vrea o mică citadină de doar 3.7 metri lungime, deci mult mai mică decât un Sandero, dar gândită mai mult pentru traficul urban. 

Dacia chiar denumește mașina un Urban City Car, iar asta spune multe despre cum va fi mașina de serie. Dimensiunile reduse sunt perfecte pentru traficul urban, iar garda la sol ceva mai înaltă decât în cazul unui hatchback tradițional ar trebui să ajute la vizibilitate. Și poziția la condus ar trebuie să fie mai înaltă, având în vedere că bateriile se vor afla sub podeaua mașinii. Deocamdată nu se cunosc specificații tehnice, Dacia spunând doar că autonomia în ciclul WLTP va fi de aproximativ 200 km. Într-un regim real, ar trebui să ne așteptăm la o valoare de 160 km, dar care este suficient pentru prețul pe care îl cere. Viitoarea Dacia electrică va fi cea mai accesibilă electrică de pe piață, cu un preț sub cel al modelului Skoda Citygo EV, de 19.900 euro. 

Din punctul de vedere al design-ului, noua Dacia Spring se bazează pe modelul Renaul K-ZE, care se vinde deja în China. Singurele diferențe de design apar la nivelul grilei frontale care este în stilul Dacia, iar blocurile optice spate au iluminare în forma literei Y. Am putea să privim din nou modelul electric de la Renault ca să ne gândim la un viitor tren de rulare. K-ZE folosește un motor electric de 44 cai putere și 119 Nm, dar oficialii francezi spun că noul Spring va fi un model superior.

Este un pas important pentru Dacia, chiar dacă vorbim despre un model cu tehnologie deja existentă. În această perioadă tot mai complicată pentru automobile, Dacia, chiar dacă este un producător de buget, încearcă să fie în trend cu restul producătorilor, mai ales când ne gândim că între lansarea acestui concept și versiunea de serie, sunt mai puțin de 12 luni. Deci așteptați-vă să-l vedeți pe străzi încă de vara viitoare. Să vedem cum o mai fi cu acea primă de la Stat pentru mașini electrice.