Prezentare: Tripleţii de oraş

Salonul Auto de la Geneva din acest an a fost gazda lansării celor mai interesante citadine. Grupul PSA format din Peugeot-Citroen şi Toyota au venit cu noile modele 108, C1 şi Aygo!

IMG_7470

Peugeot încearcă din răsputeri să se readucă pe linia de plutire, pentru că în ultimii ani, vânzările i-au cam adus în pragul falimentului. Nou lansatul 308 este o maşină complet nouă faţă de generaţia trecută, iar acest lucru se vede cel mai bine din motivul că 308 a câştigat titlul de maşina anului în Europa în 2014. Fratele mai mic 108 calcă pe urmele lui 308 şi anume este o maşină complet nouă, cu un design inspirat din modelele 208 şi 308. Nu pot să spun că este cea mai frumoasă dintre cele 4, dar este cât se poate de interesantă. Din păcate pozele care ar trebui să ne arate interiorul lipsesc pentru moment, dar Peugeot ne asigură că interiorul spartan al generaţiei trecute va fi înlocuit cu unul funky, care poate fi configurat pentru orice gusturi. Motorizările oferite vor fi de pe benzină cu cilindree de 1 litru şi 1,2 VTi de la Toyota. Acesta din urmă producând 82 de cai putere. Iar dacă vă gândiţi că nu este foarte puternic, vă mai spun că noul 108 are o masă proprie de doar 840 de kg. Asemeni Fiat-ului 500, Peugeot 108 va fi oferit opţional cu un acoperiş textil, în forma unei trape de mari dimensiuni, variantă denumită 108 TOP!

Peugeot-108-1 Peugeot-108-3[2] Peugeot-108-6[2] Peugeot-108-10[2]

Noul Citroen C1 este fratele geamăn al Peugeot-ului 108, diferenţele între cele două sunt la nivelul blocurilor optice faţă şi de sigla specifică mărcii. Măsurând 3,5 metri lungime şi 1,6 metri lăţime, noile citadine PSA, vor fi deliciul celor care caută un loc de parcare în oraş. Chiar dacă este mică, C1 încearcă să fie nervoasă de aceea “sprâncenele” care acoperă farurile sunt încruntate. Acest aspect oferă caracter maşinii. Opţional se pot monta lumini de zi cu LED. Decizia de a cumpăra un 108 sau un C1 ţine doar de cât de aproape este reprezentanţa. Pentru că şi motorizările sunt aceleaşi, plafonul textil poate fi comandat şi pentru C1, iar preţurile vor fi asemănătoare.

Citroen-C1-2[3] Citroen-C1-3[3] Citroen-C1-8[3] Citroen-C1-9[3]

Ultimul “triplet” a fost tot timpul mai diferit faţă de fraţii săi, dar acum noul Toyota Aygo are propria faţă şi propria personalitate. Noul Aygo îşi marchează teritoriul la propriu, grila faţă este formată dintr-un mare X ! Farurile ascuţite sunt foarte agresive, iar spatele este dominat de stopuri verticale mult mai impunătoare. Va fi o prezenţă foarte interesantă pe străzi. Interiorul noului Aygo este un pas măreţ în bine de la generaţia trecută. Avem volan nou, teşit în partea inferioară şi o nouă interfaţă pentru sistemul de infotainment. Ecranul de 7 inch touchscreen va oferi informaţii despre maşină. Interesant este faptul că Toyota a decis că vor monta doar motorul de 1 litru pe benzină, care produce 68 de cai putere.

Toyota-Aygo-22 Toyota-Aygo-23 Toyota-Aygo-26 Toyota-Aygo-28 Toyota-Aygo-30

 

Automobilele din categoria “mini” sunt puţin subapreciate de către public. Dar sunt viitorul traficului urban. Noile citadine ale grupului PSA şi Toyota sunt mult mai frumoase decât generaţiile precedente. Au lucrat mult la partea de personalizare şi calitate generală. Chiar dacă în mare parte acestea se vor cumpăra pentru flote, acesta nu este un lucru neapărat rău, din simplul motiv că acum cei care livrează pizza vor fi mai “stylish”.