Prezentare: Toyota Hilux

Hilux reprezintă de peste 47 de ani singurul nume când vine vorba de pick-up-uri de lucru. Este exact ca si Rolls Royce când te gândeşti la lux, Dacia când te gândeşti la maşini accesibile sau Ferrari pentru sportive. La fel cum pentru cei mai puţini cunoscători, maşinile germane sunt “pita”, aşa Hilux este pick-up-ul pe care îl alegi. Dar indiferent de ceea ce se întâmplă pe la alţii, şi iubitul pick-up japonez mai trebuie să se schimbe.

2016-Toyota-Hilux-17

În imaginile de mai jos avem noua generaţie Toyota Hilux, care aduce o serie de îmbunătăţiri, dar nu este un model complet nou. Nici nu ar trebui să fie, deoarece orice generaţie Hilux este perfectă. Şi indestructibilă. Am văzut cu toţii când cei de la Top Gear au încercat să distrugă un Hilux, dar au eşuat lamentabil. Pentru Hilux tot ce trebuie să faci este să mai modifici şi să mai redesenezi farurile, aşa că poate vin clienţi noi cu alte gusturi. Noul Hilux oferă acum o parte frontală mult mai bine integrată în linia de design ale noilor modele Toyota, blocurile optice sunt alungite spre margini, fiind mai dreptunghiulare, spre deosebire de celelalte generaţii, unde acestea erau mai pătrate. Noile faruri folosesc tehnologia LED pentru iluminarea pe timp de zi şi amintesc de cele ale unei Corolla. Grila este cromată şi la fel de impunătoare ca până acum, iar bara frontală incorporează proiectoare de ceaţă şi oferă un unghi de atac foarte bun. Din profil, noul Hilux este cât se poate de… Hilux. Design-ul este unul utilitar, exact cum trebuie să fie un pick-up, doar pasajele roţilor sunt ceva mai proeminente. Noul Hilux va fi disponibil cu jante de 16 pâna la 18 inch. În spate găsim o bară cromată şi stopuri cu LED. Noul pick-up Toyota vine cu 4 stiluri ale caroseriei. Avem una clasică cu cabină dublă, pick-up cu două uşi, dar şi 2 in variante cu gardă la sol mai mică. Opţional, pentru un plus de masculinitate şi look, clienţii pot opta pentru o bară cromată în spatele cabinei. 

2016-Toyota-Hilux-1 2016-Toyota-Hilux-2 2016-Toyota-Hilux-3 2016-Toyota-Hilux-5 2016-Toyota-Hilux-6

În acest segment interioarele şi mai ales design-ul acestora este lăsat pe ultimul loc. Din fericire nu şi în noul Hilux. Din punctul meu de vedere interiorul noului Hilux arată mai bine decât multe alte interioare ale unor maşini cu alte pretenţii. În primul rând consola centrală este foarte modernă, iar chiar dacă în mijlocul acesteia găsim un display de tip tabletă, acesta arată foarte foarte bine şi foarte bine integrat. Cum spuneam de alte maşini cu pretenţii, care oferă acest tip de layout. Da, Mercedes, la tine mă uit. Apoi partea inferioară a consolei este elegantă, iar în partea superioară găsim un ceas şi aeratoarele. Volanul pare foarte ergonomic, nu arată masiv, precum într-un TIR, cum eram obişnuiţi la alte pick-up-uri. O singură chestie mă deranjează totuşi. Lipsa levierului pentru sistemul 4×4. Se pare că acum Hilux a trecut la un sistem de bază de rotiţă. Pentru această generaţie, Toyota echipează Hilux cu cele mai necesare dotări în standard, precum aer condiţionat, pilot automat, acces fără cheie şi geamuri electrice.

2016-Toyota-Hilux-8

Prima dată, noul Hilux va fi oferit pentru pieţele din Japonia şi Australia, ulterior acesta va fi disponibil şi în Europa, unde va avea motoare diesel de 2.8 litri şi 2.4 litri. Primul înlocuieşte propulsorul de 3 litri şi dezvoltă 177 de cai putere şi un cuplu de 450 Nm. Motorul mai mic, cu cilindreea de 2400 cmc, produce 147 de cai şi cel mai probabil va echipa varianta cu tracţiune 4×2. Pentru şasiu, Toyota a rigidizat şasiul şi a îmbunătăţit suspensiile, pentru un mai bun rezultat în condiţiile de impact, dar şi pentru un comportament mai bun pe şosea. De aproape 5 decenii, Hilux reprezintă referinţa când ne gândim la utilitare durabile, rezistente, de care oamenii muncii se folosesc. Această generaţie duce mai departe titlul.

2016-Toyota-Hilux-13 2016-Toyota-Hilux-18 2016-Toyota-Hilux-32