Da, poate că acest articol vine mai târziu decât trebuia, mai ales că de ieri au apărut câteva mașini la fel de interesante despre care trebuia să scriu, dar nici nu puteam să scriu despre noua Toyota Supra, chiar primele chestii care îmi vin în minte. Este o mașină pe care o asteptăm de peste 20 de ani, așa că trebuie să-și găsești cuvintele și mai ales ideile, trebuie să vezi și care este părerea generală despre mașină, pentru a veni cu o părere subiectivă.
Vedeți voi, prima dată când am văzut imaginile oficiale cu noua Toyota Supra am fost plăcut impresionat că au păstrat detaliile stilistice de la conceptul FT-1 de acum mulți ani. Farurile sunt alungite, fantele de aer au design similar, iar posteriorul este doar transpus pentru varianta de serie. Ce vrei mai mult? Numele Supra a revenit, cu tot cu grafica cu care a fost scris și în 2000. Numai că am pus o întrebare celor câteva mii de oamenii care mă urmăresc: Este noua Toyota Supra un moștenitor bun pentru modelul precedent sau este doar un BMW Z4 japonez. Într-o foarte mare măsură, răspunsul a fost doar un Z4 japonez. Totuși, nu înțeleg ce este în neregulă cu acest lucru? Asta înseamnă calitate sporită, dar și costuri de producție mai mici, un motor 6 în linie de 340 de cai putere și o transmisie automată, foarte lăudată. Pe hârtie totul sună promițător, dar trebuie să spun: Toyota GR Supra nu mai este o SUPRA. Este o mașină sport, japonezo-germană, care sunt convins că o să fie foarte bună.
Apoi te uiți din nou la imagini. Mai ales la ceea ce ne-a fost promis. Conceptul FT-1. O capotă lungă, un ”nas” foarte asemănător cu un monopost F1, lată și joasă. În schimb primit un compromis. Vechiul model Toyota Supra, denumit popular Mk4, venea într-o vreme când japonezii chiar puneau presiune pe mașinile sport germane. Cred că un Supra din 2000 este mai bun decât un M3 e46 din aproape toate punctele de vedere. Acum GR Supra este doar o copie a unui model mai puțin special și inferior unui M3. Noua Supra nu mai este acel coupe de înaltă performanță, ci mai degrabă acel înlocuitor pentru Toyota GT86 pe care l-am vrut. Dacă noua Supra avea un preț de mașină japoneză, mai ziceam, dar când prețul poate ajunge la 60.000 euro pentru 340 cai putere, trebuie să-ți pui un semn de întrebare.
Acestea fiind zise, design-ul noului GR Supra este fidel conceptului FT-1, dar jocul proporțiilor este foarte nefericit. În primul rând, îi lipsește lungimea ampatamentului. Toate artificiile de design sunt acolo, de la blocurile optice, care oarecum amintesc chiar și de Supra Mk4, de pasajele foarte bombate ale roților spate, plus posteriorul care este cât se poate de spectaculos. Îmi pare rău că acest pachet este ”înghesuit” într-o caroserie relativ compactă. Vechiul Supra nu era în niciun caz compact. Interiorul este doar ok, având în vedere elementele tehnologice preluate de la bavarezi. Totuși, layout-ul bordul este diferit, pentru a oferi o experiență diferită.
Noua Toyota Supra este construită în colaborare cu BMW, fiind practic un Z4 coupe, dar în același timp, setările sunt făcute de către divizia sport a Toyota Gazoo Racing, de unde și denumirea GR Supra. De la Z4, noua Supra preia motorul de 340 de cai putere și 500 Nm, capabili să propulseze mașina până la 100 km/h în 4.1 secunde. Sunt cifre demne de o mașină sport, dar nu mult mai bune decât vechiul Mk4, care accelera în 4.7 secunde până la 100 km/h. Iar un timp de sub 5 secunde în 2000 era mult mai impresionant decât acum.
Probabil nu ar trebui să criticăm noua Toyota GR Supra prea mult, deoarece vechiul model a primit deja statut de legendă a mașinilor sport, iar noul model se ridică la 90% din așteptări. Dacă trebuia să înlocuiască Supra Mk3, atunci noul model era mult peste, dar fiind vorba de Supra din anii 2000, mai ales toată nebunia din ultimii ani legată de acest model și de faptul că am avut atât de așteptat, face din noul model, doar unul ok. Din punctul meu de vedere este doar o mașină sport, destul de atrăgătoare, cu performanțe mai mult decât decente, așa că abia aștept să o conduc. Poate prin 2021, când noua Supra va deveni vechiul Supra.
https://turatiiscrise.ro/wp-content/uploads/2019/01/091cf8e2-2020-toyota-gr-supra-4.jpg12801920batrinuhttps://turatiiscrise.ro/wp-content/uploads/2020/03/turatii-scrise-logo-negativ-enf-01-1.pngbatrinu2019-01-16 18:05:542019-02-05 20:58:30Prezentare: Toyota GR Supra
Folosim cookie-uri ca sa stim cand ne accesati site-ul, modul in care interactionati cu noi, sa va imbogatim experienta ca utilizator si sa customizam relatia dvs. cu site-ul nostru.
Pentru a afla mai multe, faceti click pe sectiunile. De asemenea, puteti schimba setarile si preferintele dvs. Atentie insa, blocarea unor tipuri de cookie-uri poate afecta experienta dvs pe site-ul nostru si serviciile pe care vi le putem oferi.
Cookie-urile functionale
Aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile disponibile pe site-ul nostru și pentru a utiliza unele dintre funtionalitatile de baza ale site-ului.
Deoarece aceste cookie-uri sunt strict necesare pentru livrarea site-ului, nu le puteți refuza fără să influențeze funcționarea site-ului nostru. Puteți să le blocați sau să le ștergeți modificând setările browserului și blocând toate cookie-urile de pe acest site web.
Cookie-urile Google Analytics
Aceste cookie-uri colecteaza informatii care se utilizeaza individual sau agregat pentru a ne ajuta sa intelegem modul in care site-ul nostru este utilizat sau cat de eficiente sunt campaniile noastre de marketing, ajutandu-ne sa personalizam site-ul pentru a va imbunatati experienta. Dacă nu doriți să colectam date despre vizitele dvs pe site-ul nostru, puteți dezactiva urmărirea în browser-ul dvs. aici:
Alte cookie-uri externe
De asemenea, folosim diferite servicii externe cum ar fi Google Webfonts, Google Maps și furnizorii externi de video (YouTube sau Vimeo). Având în vedere că acești furnizori pot colecta date personale precum adresa IP, vă permitem să le blocați aici. Rețineți că acest lucru ar putea reduce semnificativ funcționalitatea și aspectul site-ului nostru. Modificările vor avea efect după ce reîncărcați pagina.