Prezentare: Mercedes Benz E-Class All-Terrain

mercedes-e-class-all-terrain-3 Nu am mai scris de ceva timp şi, ciudat, revin cu o ştire despre o maşină roşie (precum Peugeot-ul meu) dar care vrea să fie şi off-road, precum Jeep-ul meu. Să fie aceasta combinaţia perfectă pentru o maşină. Ei bine, da şi nu. Daţi-mi voie să explic.

mercedes-e-class-all-terrain-5 Îmi plac foarte mult modelele cross-break, all-road, all-terrain, cum vreţi să le spuneţi. Au o alură şi o personalitate aparte, iar trăind în România, nu poţi să nu te gândeşti cât de mişto zbori peste gropi, cu o caroserie înălţată, dar fără să fie prea înaltă, precum la un SUV. De multe ori nu merg tare cu maşina mea, din simplul motiv de a nu “da jos”. Ei bine, acestea sunt genul de maşini care pot satisface cele mai năstruşnice vise ale mele, pe drumuri de ţară. Totuşi, am spus-o mai demult şi sunt nevoit să o repet. Nu îmi plac maşinile care au mai mult de o întrebuinţare. Consider că dacă încearcă să facă mai multe lucruri deodată, nu iese nimic. Poate mă înşel.

mercedes-e-class-all-terrain-4 mercedes-e-class-all-terrain-7 Mercedes Benz voia de mult un astfel de model. Să nu credeţi că e o noutate, cu toate că nu a mai existat până acum vreun break înalţat cu steaua pe capotă. Probabil nu a fost piaţa propice pentru ei, probabil au aşteptat să vadă ce fac rivalii sau probabil au avut alte priorităţi. Gen SUV-uri mici şi medii. Dar acum, cu ultima generaţie E-Class Estate, au montat protecţii din plastic negru pe laterale şi bară agresivă în faţă, au ridicat puţin suspensia şi intră în competiţie directă cu noul Volvo V90 Cross Country, prezentat acum câteva săptămâni, dar şi cu vechiul, deja, Audi A6 Allroad. Probabil cel mai cunoscut model cu o astfel de caroserie.

Audi trebuie să vină cu un nou model A6 cât de curând, totuşi până la apariţia unui nou A6 Allroad mai trebuie să aşteptăm, iar cel din prezent este puţin îmbătrânit, aşa că ne rămâne rivalitatea directă între E-Class All-Terrain şi V90 Cross-Country. Două maşini aproape identice, dacă stai să te gândeşti. Amândouă promit exact aceleaşi lucruri către exact aceiaşi clienţi. Cei trecuţi de 50 de ani, dar care au o cabană la munte, unde merg la pescuit.

mercedes-e-class-all-terrain-32 Ideea unui automobil luxos şi confortabil, pe care să-l scoţi în afara asfaltului este foarte bună, dar nu funcţionează, pentru că trebuie să existe compromisuri pe o parte. Aşa că cel mai bine ai putea privi cele două maşini drept mai confortabile decât variantele lor “neînălţate”. Nu mai bune, doar mai confortabile. Din păcate nu ştiu piaţa internaţională sau măcar cea europeană să văd cât de bine sunt cumpărate astfel de caroserii, dar atunci când vezi cifrele de vânzări a unui SUV de dimensiuni medii, stai să te gândeşti de ce mai există cross-break-uri şi all-terrain-uri? Cred că motivul este similar cu existenţa SUV-urilor coupe. Sau a SUV-urilor de oraş. Pentru că există o nişă şi oameni care vor maşini de nişă.

mercedes-e-class-all-terrain-31 Dintre cele două modele break cross/all-terrain, cred că Volvo va avea câştig de cauză în faţa clienţilor. Nu spun că Mercedes Benz nu este bun, dar deocamdată este la început, nu vine cu o istorie în spate, a acestor caroserii, iar noul E-Class All-Terrain, doar încearcă să “fure” nişte clienţi. Nimic mai mult. Din mapa de presă nu am aflat exact ce vrea Mercedes Benz de la această maşină, iar imaginile sunt definitorii. Dacă e să facem o comparaţie între imaginile de presă a celor două modele, nici nu ar trebui să mai existe vreo rivalitate. Volvo ar câştiga fără drept de apel. Pe când imaginile E-Class-ului All-Terrain ne arată o maşină cu pasaje negre şi bară frontală asemănătoare cu un bull-bar de pe un Logan, care se plimbă pe bulevarde noaptea, Volvo V90 Cross-Country îmi transmite un sentiment de ducă. Cât de mult mi-ar plăcea să fiu şi eu pe marginea acelui lac, probabil pe pontonul din faţa căbănuţei de lemn şi să ştiu că am ajuns acolo în confort.

volvo-v90-cc-new-38 Ciudat este faptul că noul E-Class All-Terrain nu arată atât de rău pe cum te-ai aştepta. Din toate comentariile pe care le-am citit la articolele despre maşină, opinia publică este una pozitivă. În ciuda aspectului de dric a variantei break. Nu o spun eu. Totuşi, după ce am condus un GLC cu pachetul offroad, nu pot să nu văd aceeaşi faţă şi pe E-Class AT. Pare un GLC turtit şi alungit. Nu are garda la sol mărită, precum la Volvo. Cred că asta atrage mai mult. Este cu doar 2.9 cm mai înalt decât un E-Class Estate, iar garda maximă atinge 15.6 cm. Prin comparaţie Volvo atinge 21.8 cm, iar A6 Allroad 18.5 cm. Iar acum să revin la problema principală, de la începutul articolului. De ce un E-Class All-Terrain? De ce nu unul Estate normal, confortabil, mult mai sportiv? De ce nu un GLC atunci? Măcar ştim o treabă. Răspunsul este unul simplu. Vrei ceva diferit. Iar asta e un argument suficient de bun. Mă bucur când văd un A6 Allroad pe drum. Omul acela de la volan ştie ce vrea de la o maşină. De aceea nu a vrut varianta “normală”. Sunt sătul de câte Q7 văd. Este o limpezire pentru ochi să văd şi un Allroad. Aşa va fi şi cu E-Class All-Terrain. În marea de MeLe-uri, Ge-Leee-uri, va apărea un client sigur pe sine, care ştie ce îşi doreşte de la o maşină, de aceea se plimbă în confort deplin şi fără bătăi de cap, într-un E-Class All-Terrain. Nu şi l-a luat doar să epateze, precum un GLE Coupe. Cu toate acestea o să mă uit ciudat la el, de ce nu şi-a cumpărat un Volvo V90 Cross-Country?

volvo-v90-cc-new-40 volvo-v90-cc-new-41 mercedes-e-class-all-terrain-33 mercedes-e-class-all-terrain-24 mercedes-e-class-all-terrain-27 mercedes-e-class-all-terrain-6 mercedes-e-class-all-terrain-11 mercedes-e-class-all-terrain-10  ben