Prezentare: Lamborghini Huracan EVO
Primul articol știre din acest an, vine, cum altfel, despre o mașină pe care majoritatea dintre noi nu ne-o permitem. Mi-ar plăcea totuși, să am cititori care dețin un Lamborghini. Pentru aceștia, dar nu numai, acesta este noul Lamborghini Huracan EVO.
Au trecut 5 ani de când italienii specializați în supercar-uri (cu unele excepții) au lansat ”cel mai accesibil” Lamborghini. Jumătate de deceniu pentru un astfel de automobil este o nimica toată, dar din când în când trebuie să apară și un facelift. Numai că atunci când vorbim de supercar-uri, schimbările nu sunt doar estetice, dar mai degrabă consistente, pentru a fi din nou proaspăt încă vreo 5 ani. Pe oricine întrebi, actualul Huracan este în continuare un automobil proaspăt, exotic, care întoarce orice priviri pe stradă. Nici pentru fanii dedicați, timpul nu și-a lăsat amprenta asupra design-ului, dar pentru rivalii vin cu noi și noi modele și versiuni, Huracan a fost mult îmbunătățit și din punct de vedere mecanic. Nu cu mult timp în urmă am văzut versiunea Performante a acestui supercar, care a și purtat titlul de cea mai rapidă mașină pe circuitul de la Nurburgring. Între timp, vărul de concern, i-a luat locul. În fine, acea versiune a fost extrem de lăudată de absolut orice jurnalist sau om care a condus-o. Pentru facelift, Lamborghini s-a gândit să ”împrumute” trenul de rulare de la acea versiune, dar să îl ofere standard, pentru Huracan-ul de bază.
Așa a apărut noul Huracan EVO. În plus, odată cu facelift, Huracan EVO primește și punte directoare spate și torque vectoring pentru toate roțile. Performanțele sunt identice cu cele ale unui Performante, adică 0-100 km/h în 2.9 secunde, 0-200 km/h în 9 secunde și o viteză maximă de 325 km/h. Huracan EVO este îmbunătățit în toate aspectele, de la direcție, sistem de tracțiune integrală, răspuns al motorului. Cu această reîmprospătare, italienii au scos toate abrevierile posibile, despre care nu știm absolut nimic concret. Așa că, EVO are LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata), LPI (Lamborghini Piattaforma Inzerziale), VDCS și multe altele.
Cum spuneam la începutul articolului, Lamborghini Huracan arată cât se poate de exotic. Foarte jos, foarte lat, cu niște blocuri optice extrem de încruntate și un profil subțire, așa că schimbările estetice sunt mai mult funcționale, decât doar de dragul design-ului. Avem în partea frontală o nouă bară, cu prize de aer mai generoase, mai ales pe laterale, despre care s-a discutat că s-ar asemăna prea mult cu cele ale facelift-ului noului Audi R8. Din lateral se remarcă noi modele de jante și fante de aer cu design nou. Poate cea mai mare schimbare vine la posterior, acolo unde ieșirile evacuării sunt poziționate central și mult mai sus, spre deosebire de versiunea pre-facelift, unde cele patru ieșiri erau pe laterale, la baza difuzorului. Această nouă soluție este adoptată de la Huracan Performante, bineînțeles, iar pentru că motorul este amplasat central, în spate, țevi mai scurte înseamnă o evacuare mai bună și performanțe crescute. Prima dată am văzut această soluție la modelul de competiție Huracan GT3. Acum Huracan EVO are un difuzor spate ce se întinde pe toată lățimea posteriorului. Toate aceste îmbunătățiri ar fi fost în zadar fără cel mai mișto eleron pus pe un Lamborghini de bază. Acesta este integrat în design-ul posterior și pare că doar se ridică jucăuș. Arată bestial.
Ce altă concluzie mai pot să am la o astfel de mașină? Că e 5000 de euro franșiza pentru un test drive de 15 minute? Că mai trebuie să muncesc două vieți să îmi permit una second hand? Așteptăm un test de la Chris Harris sau Jeremy Clarkson, măcar să ne mai distrăm și noi.