Prezentare: Ford GT

Vedeta incontestabilă a Salonului Auto din Detroit 2015 a fost prezentarea noului Ford GT. Au fost foarte multe noutăţi şi premiere în acest an, una mai bună ca alta, dar un supercar american prezentat pe continentul american trebuia să ia laurii.

Ford-GT-1

În anii 60, gigantul american Ford, la îndemnul fondatorului său, Henry Ford, şi-a propus să construiască un automobil care avea un singur ţel: să bată Ferrari. Tocmai de accea s-a investit peste 1 miliard de dolari pentru a produce automobilul care în 1966 a câştigat celebra cursă Le Mans, ieşind pe locurile 1,2 şi 3. Automobilul legendar al anilor 60 se numea GT40, datorită înălţimii de doar 40 de inch. Anul 2005 a văzut interpretarea modernă a supercar-ului, denumit simplu Ford GT. După mult timp, americanii aveau un supercar demn să rivalizeze cu maşinile europene. După aproape un deceniu, Ford prezintă viziunea noului Ford GT, un automobil concept, dar care în variantă de serie va fi foarte aproape de ceea ce am văzut azi. 

Ford-GT-2017-2 Ford-GT-2017-4

Fără absoult nicio imagine spion sau fotografii scăpate pe internet înaintea prezentării oficiale, lumea a fost luată prin surpindere din simplul motiv că nu se aştepta ca acum să vedem viitoarea maşină sport de performanţă a americanilor. Cu ceva timp înainte, mă gândeam cum poate fi reinterpretat a doua oară un design al anilor 60. Ford GT din 2005 era desenat exact precum maşina din 60, iar un nou model ar trebui să fie relativ la fel. M-am înşelat amarnic. Echipa de designeri Ford au făcut o treabă excelentă, noul Ford GT arată în continuare a supercar, dar pentru viitor, cu indicii clare din trecut. Se vede că o nouă interpretare este posibilă. Noul model este extrem de lat, lung şi foarte scund. Bara frontală oferă un difuzor de aer de dimensiuni generoase, blocurile optice, chiar dacă acum sunt ceva mai mari se incadrează foarte bine în design-ul general şi oferă iluminare cu benzi LED dispuse foarte original. În partea frontală mai găsim o “buză” din carbon care acţionează ca un spliter pentru o mai bună circulare a aerului. Având motorul poziţionat central, capota maşinii este sculptată adânc, totul pentru aerodinamică. Privit din lateral-faţă se văd foarte bine aripile care amintesc de modelul anilor 60. Mutându-ne privirea spre posterior, lucrurile devin de-a dreptul agresive. Fante de aer în spatele uşilor şi pilonul C, care “pluteşte” deaupra acestora sunt elemente foarte frumoase, sportive şi agresive. Design-ul uşilor este de asemenea foarte spectaculos, acestea fiind tăiate dramatic şi au o deschidere de tip “fluture”. Spatele maşinii este extrem de lung, amintind cumva de epoca “longtail” a maşinilor de competiţie, capota motorului fiind realizată din sticlă. Posteriorul este cât se poate de sportiv, chiar dacă unii au criticat blocurile optice spate ca fiind mult prea mari. Tot ce pot spune este că ne duc cu gândul la modelele Ferrari. Imensele ieşiri ale sistemului de evacuare sunt poziţionate sus pe mijloc, la fel, trimitere la modele de competiţie. Bara spate este compusă aproape în totalitate dintr-un difuzor de aer. Noul Ford GT arată exact cum ar trebui să arate un Ford GT la 50 de ani de la primul model.

Ford-GT-2 Ford-GT-4

Odată urcat la volan, sentimentul de retro se cam stinge. Cele şase ceasuri de bord prezente pe generaţiile anterioare lipsesc, în locul acestora avem un display LED. Până şi celebra consolă centrală a fost restrânsă, interiorul fiind acum foarte simplist în comparaţie cu exteriorul. Volanul care are doar două spiţe are o formă neregulată, oarecum pătrată, în stilul modelului Ferrari LaFerrari.

Ford-GT-9 Ford-GT-8

Cea mai mare schimbare şi cea mai interesantă noutate este cea de sub caroserie. În special motorul. Un supercar american ar trebui să aibă un motor V8, nu? Ei bine, pentru noul Ford GT, americanii au adoptat un motor EcoBoost V6 de de 3.5 litri despre care se spune că este cel mai puternic EcoBoost produs vreodată şi livrează peste 600 de cai putere. Totul este legat la o transmisie automată cu 7 rapoarte. Chiar dacă are o configuraţie nespecifică motoarelor americane, noul V6 este dezvoltat pentru cursele IMSA Daytona. Fiind, deci, un motor de competiţie. O alegere foarte îndrăzneaţă, dar în acelaşi timp extrem de interesantă.

Ford-GT-5

Noul Ford GT va fi lansat anul viitor, tocmai pentru a celebra victoria de la LeMans din 1966. Noul Ford GT este un omagiu adus primului model, dar este şi o continuare importantă a unei maşini cu o istorie incontestabilă, nu doar pentru americani, dar şi pentru pasionaţii de pretutindeni.

Ford-GT-6 Ford-GT-7 Ford-GT-4 Ford-GT-12 Ford GT