Prezentare: Ferrari 488 GTB
Mult aşteptatul înlocuitor al modelului 458 Italia a fost dezvăluit astăzi. În lumea supercar-urilor exotice nu prea se trece brusc de la o generaţie la alta. Iar atunci când totuşi se întâmplă, evenimentul este anunţat cu surle şi trâmbiţe. Până ieri am avut mai multe imagini şi informaţii despre un nou model Ferrari, pe care aproape toată lumea l-au numit 458 M (Modificata). Într-un fel, acest nou model Ferrari este un 458 modificat, un fel de facelift, dacă vreţi, dar care ascunde o grămadă de surprize mai ales sub caroserie.
În primul rând, cu orice model Ferrari, denumirea este rezultată dintr-un joc de cuvinte şi cifre. Dacă 458 Italia făcea referire la faptul că motorul are cilintrea de 4.5 litri şi 8 cilindri, iar provenienţa era “cizma” mediteraneană. Acum, noul model, 488 GTB este oarecum mai greu de înţeles. Asta deoarece Ferrari a revenit la motorizări turbo, ceea ce înseamnă că cilindreea este acum de 3902 cmc, iar împărţit la cei 8 cilindri, rezultă 488 cmc/cilindru. Apoi nomenclatura GTB este mai demult cunoscută pentru brandul italian, şi înseamnă Grand Turismo Berlinetta. Cu toate că denumirea GTB a fost folosită în special pentru modelele cu adevărat GT, aceasta se potriveşte, oarecum şi pe noul model.
Putem spune că noul 488 GTB este facelift-ul fostului 458, deoarece în linii mari se aseamnănă cu acesta. Schimbări importante au fost realizate asupra spoilerului faţă, unde noul model a primit fante de aerisire absolut ridicole, aproape că nu mai există bară faţă, ci doar o plasă pentru a circula aerul. Prezenţa celor două detalii din mijlocul bării frontale ne duc cu gândul la hypercarul LaFerrari. Şi blocurile optice sunt redesenate, fiind mai agresive, dar nu neapărat mai frumoase. Din lateral se poate observa inspiraţia din modelul F12 Berlineta, mai ales în zona uşilor, iar prizele de aerisire sunt mai agresive. Privit din spate, noul 488 GTB pare mai simplu, dar mai agresiv decât 458 Italia, difuzorul de aer este mult mai mare, iar eşapamentul are acum doar două ieşiri, în loc de trei. În zona stopurilor putem vedea elemente din fibră de carbon, pentru o aerodinamică superioară. Şi interiorul a suferit unele modificări, scaunele având un nou design, iar planşa de bord redesenată.
Oricum, când vorbim despre un nou model Ferrari, cel mai mult ar trebui să ne intereseze ce se găseşte sub capotă. Iar aici se află marea supriză. Noul 488 GTB este propulsat de un motor V8 de 3.9 litri cu două turbine. De mult nu am mai văzut un Ferrari să aibă cilindreea sub 4000 cmc. Acesta produce 670 de cai putere, cu aproximativ 100 de cai putere mai mult decât modelul pe care îl înlocuieşte, iar greutatea totală este de 1360 kg, ceea ce înseamnă că noul model este mai rapid până la 100 de km/h, atingând această valoare în doar 3 secunde. Dacă aceste cifre nu sunt impresionante, vă mai spun că pentru a ajunge la 200 de km/h este nevoie de doar 8.3 secunde, iar viteza maximă se opreşte în dreptul bornei de 330 km/h. Cronometrat pe circuitul de casă al Ferrari, noul 488 GTB este cu 2 secunde mai rapid decât vechiul model, ceea ce reprezintă o valoare impresionantă, mai ales că acel circuit este relativ scurt.
Cu 488 GTB, Ferrari nu a făcut cel mai frumos model, iar faptul că este turbo, răpeşte din sunetul şi senzaţia unui motor aspirat, dar acesta este viitorul automobilelor, fie că te numeşti Ferrari sau Renault. Sunt convins că atunci când vor apărea primele teste cu noul 488 GTB, jurnaliştii vor rămâne în pană de epitete în descrierea maşinii. Să nu uităm că modelul F40 al anilor 80 a avut motor turbo, iar până în ziua de astăzi este unul dintre cele mai dorite modele Ferrari.